[BC3] Ik ben arm en wil een 55cm TV.... welke?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nou, echt arm ben ik nou ook weer niet, maar ik heb er gewoon niet teveel geld voor over. Hij is voor op mijn kamertje en ik kijk meestal toch beneden tv. Maar soms wil ik als enige voetbal ofzo kijken.

Kan iemand mij een leuke goedkope 55cm tv aanraden? Ik zag bijvoorbeeld bij blokker een 55cm tv van 389!! gulden. Het was een vaag merk, provision ofzo. Is dat wat?

Verwijderd

Die provision bij blokker is het zelfde als de Vestel van Megapool de Reflex van It''s enz.

Deze televisies worden in turkije gemaakt en ze stoppen er een prehistorische Philips beeldbuis in.

Op zich is het een redelijke tv voor een slaapkamer. Maar je moet niet verwachten dat je er heel erg lang plezier van heb.

Anders kun je misschien toch beter doorsparen voor een Samsung (499,-)

• Mark_V
Wat zou jij dan kopen, als jij een tv voor op de slaapkamer zou kopen? Ik heb in principe geen geldnood ofzo, maar ik wil gewoon geen geld uitgeven voor iets dat je toch niet merkt.

Is die samsung wat? En waar wordt die verkocht?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Samsung heeft een model dat je af en toe voor 410 piek tegenkomt. 51cm, en een schitterend scherp en kleurrijk beeldje. IK ben altijd een Trinitron fanaat, maar deze is stukken goedkoper en bijna even mooi :) Als je iets meer geld hebt kun je een 55cm Sony kopen.

Hij wordt bij de Makro en Media Markt verkocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik geef ook de voorkeur aan een Samsung. Best goede beeldbuizen! Alleen 410 lijkt mij wel erg goedkoop maar bij de Makro is dat wel mogelijk.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
Ik heb een Aristona met blackline-s beeldbuis. Echt superbeeld, veel scherper en brillianter dan menige supertelevisie en volledig in te stellen met OSD en stereo ook nog.

bottomline: eentje met blackline-s beeldbuis van Philips of Aristona

• Mark_V
Okay, ik zie het. En als ik nou eens 650 gulden zou willen uitgeven aan die TV, wat zou dan een goede koop zijn?

En trouwens, hoe ver moet je van zo''n tv afzitten. Hij staat namelijk behoorlijk ver van mijn bed en is 51 cm dan niet weinig?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 02 mei 2001 23:21 schreef delfosso het volgende:
Ik geef ook de voorkeur aan een Samsung. Best goede beeldbuizen! Alleen 410 lijkt mij wel erg goedkoop maar bij de Makro is dat wel mogelijk.
Het was inderdaad een weekaktie ja. Maar bij Media Markt was ie 425 :) (m''n ex heeft ''m gekocht en ze is er erg blij mee)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mark_V
Ik zag deze tv bij ons in de buurt voor 670 gulden: de PANASONIC TX-21CK1. Kent iemand deze en is hij het verschil in prijs waard?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 02 mei 2001 23:43 schreef LuCaS het volgende:
Ik zag deze tv bij ons in de buurt voor 670 gulden: de PANASONIC TX-21CK1. Kent iemand deze en is hij het verschil in prijs waard?
Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar de beeldbuizen van Panasonic waren vroeger berucht. Na X jaren kapten ze er gegarandeerd mee. Maar goed, misschien hebben ze hun leven gebeterd :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop wel een echt merk of anders een tweedehandse.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_V
Ik zat vandaag nog even in wat krantjes en op internet te kijken en daar zag ik het merk BEKO. Die waren niet duur en hadden en "black matrix beeldbuis", dus dat klonk goed (voor een leek zoals ik :)).

Is dit wat? Hij kostte 450 voor een 55cm tv

• Initial G
  • Laatst online: 19-08 23:49
ga gewoon s in wat winkels neuzen man! dan zie je of iets mooi is of niet, maar ga niet met een verkoper praten natuurlijk, die misleiden je

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 23:43 schreef LuCaS het volgende:
Die Panasonic is echt een hele
goede tv!

Beste koop cons. gids mei 2001

En Panasonic is ook nog eens het merk met de minste storingen (volgens onderzoek consumentengids)

Verwijderd

GEEN geintje!:

Je kunt er een gratis krijgen.

Kijk gewoon even goed bij grofvuil dag. Neem 2 tv''s mee naar huis, en gegarandeerd dat tenminste 1 van de 2 het doet.

Je kunt ook bij de vuilnisbelt kijken, dan betaal je een tientje, en neem je naast je tv meteen een videorecorder mee.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Die panasonic is erg goed, heeft mooi beeldje. Koop nooit een samsung, die dingen zijn gewoon kut, net als die provision of vestel (die heb ik dus :(). Als je wat meer uit geeft kun je philips of aristona kopen, zorg er alleen wel voor de je niet eentje neemt met 20 inch beeldbuis, die dingen zuigen echt hard, dan moet je echt een 21 inch beeldbuis hebben (ik weet niet waarom, maar die 30 inch beeldbuisjes van philips of aristona zijn gewoon stukken minder om te zien (jah, ik weet ''t contrast en helderheid zijn te regelen, maar ''t blijft kut)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op woensdag 02 mei 2001 23:24 schreef GKLQuake het volgende:
bottomline: eentje met blackline-s beeldbuis van Philips of Aristona
Uhmm... Aristona is ahw een "mislukte" Philips. Hij heeft niet de eisen voor een Philips tv doorstaan en wordt dan Aristona genoemd, want op zich is het nog steeds een goede tv, alleen niet goed genoeg vindt Philips om er Philips op te zetten. :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 12:14 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Uhmm... Aristona is ahw een "mislukte" Philips. Hij heeft niet de eisen voor een Philips tv doorstaan en wordt dan Aristona genoemd, want op zich is het nog steeds een goede tv, alleen niet goed genoeg vindt Philips om er Philips op te zetten. :)
Grote onzin!!!!!

De televisies zijn exact het zelfde het enige verschil is dat Philips veel groter assortiment heeft dan Aristona.

Verwijderd

Koop of een Philips of een Sony.
Ik heb nu al zoveel mensen gezien die een panasonic, Nokia, Samsung, ITT en wat al niet meer kopen en ze komen er allemaal op terug.
Kijk eens naar een aanbieding in een folder of misschien is een recycle winkel een oplossing. Vaak hebben ze daar ook tv''s met lichte schade. Die zijn jong, goedkoop en toch van een goede kwaliteit.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

bij de blokker hadden ze zoiets voor 399-

zou alleen enit weten welke merk enzo

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik ben zelf ook aan een nieuwe TV toe van 55cm maar ga denk ik toch een wat duurdere TV kopen. Ik heb nu een 37cm Grundig TV-tje die al ruim 9 jaar mee is gegaan. Omdat TV''s zolang mee gaan zit ik te denken aan een Sony of LG met een vlakke beeldbuis.

Iemand ervaring met de Sony KV-21 FT1 ?
[img]http://www.consumerdesk.nl./images/products/television/sony/986298728126kv21ft1h.gif[/img]

is voor 765,- te koop bij www.iwasales.nl

Gr waslijn

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

oh sorry ik zal het al :(
stupid me :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• mbvisiontt
Op donderdag 03 mei 2001 11:55 schreef delfosso het volgende:

En Panasonic is ook nog eens het merk met de minste storingen (volgens onderzoek consumentengids)
Consumentengids = :r
Ze doen soms leuke dingen voor de consument, maar testen kunnen ze vaak niet.

Ze hebben bv. vlekverwijderaars getest, klopte geen fuck van en daar was de tapijtwereld het mee eens, maar ja, niet meer veranderen natuurlijk (stiefvader heeft handelsonderneming en is vlekken adviseur voor de grote jongens in de tapijtwereld als Desso, Hatema, enz.)

En meer on-topic voorbeeld: ze testten tv''s. De Sony fx60 was de tv van het jaar, maar nee hoor, niet bij de consumentengids... |:( Hij kwam op een vierde plek ofzo. WTF test voor de consumentenbond, een leek?!

En geheel on-topic: de Samsung tv''s voor ong. 500,- zijn uitermate ok; mijn broer heeft er al een voor 8 jaar, en heeft nog nooit problemen gehad, en geniet nog steeds (als 2e tv tegenwoordig, op slaapkamer en bevalt perfect).

Verwijderd

[quote]Op donderdag 03 mei 2001 12:19 schreef snnasss het volgende:
Ik heb nu al zoveel mensen gezien die een panasonic, Nokia, Samsung, ITT en wat al niet meer kopen en ze komen er allemaal op terug.

Hahhaha mag ik even heel hard laggen! Sony of Philips beter dan Pansonic in nog geen honderd jaar!!!

Lees maar de consumenten gids van MEI 2001 met de grote kop: Eens een Panasonic nooit meer een ander

• mbvisiontt
Op donderdag 03 mei 2001 12:17 schreef delfosso het volgende:
Grote onzin!!!!!

De televisies zijn exact het zelfde het enige verschil is dat Philips veel groter assortiment heeft dan Aristona.
Uhmm... Wie spoort hier nu niet? Aristona is een b-merk van Philips, en heeft alle technologien van Philips. En dat hij de naam Philips niet mag dragen klopt ook...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
De consumentenbond laat zaken als:

- energiegebruik
- handleiding
- type stoffen in de behuizing etc

erg zwaar meetellen, terwijl de gemiddelde gebruiker het geen reet kan schelen of zijn TV 10,- meer stroom gebruikt dan een andere, ze willen gewoon een mooi strak beeldje (ik ook).

• mbvisiontt
Tering delfosso... Je praat echt onzin, sorry. De consumentengids neem je toch niet als referentie voor een aankoop voor zoiets als een tv?! Spoor je nou nog helemaal.

En Sony en Philips zijn de jongens die in 90% vd testen er het beste uit komen, en die bijna altijd de tv van het jaar prijs winnen. En ja, tv van het jaar zegt wel wat, aangezien dit de gebundelde uitspraak is van alle redacteuren/testers in Europa.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 12:24 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Uhmm... Wie spoort hier nu niet? Aristona is een b-merk van Philips, en heeft alle technologien van Philips. En dat hij de naam Philips niet mag dragen klopt ook...
Het zijn exact de zelfde televisies zonder ook maar een kwaliteits verschil!! Dus jij spoort niet. Ik verkoop die dingen toch!

10 jaar geleden was Aristona inderdaad een b-merk nu zijn het precies de zelfde tv''s als Philips met de zelfde beeldbuis alleen een andere naam.

Als je het niet gelooft bel je toch Philips effe op he

• mbvisiontt
Desalnietteplus, raken we van het topic af.

LuCaS, koop voor 500,- lekker bv een Samsung, weet je dat het voor dat geld het beste is wat je kunt krijgen. Wil je iets meer geld uitgeven, ga dan kijken naar een budget model van Sony of Philips, zit je altijd goed. Maar wordt wel weer wat duur voor een slaapkamer tv, om het zo uit te drukken.

Ps. Ja delfosso jongen, omdat het precies dezelfde tv''s zijn komen ze ook altijd even goed uit de test... NOT. |:(

Verwijderd

Ik heb met k-dag een 55 cm provision cheap ass ding gehaald bij office centre... 299,- voor een 55 cm... prima dingie... is voor slaapkamer, en ik ben helemaal blij :)

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 12:27 schreef mbvisiontt het volgende:
Tering delfosso... Je praat echt onzin, sorry. De consumentengids neem je toch niet als referentie voor een aankoop voor zoiets als een tv?! Spoor je nou nog helemaal.

En Sony en Philips zijn de jongens die in 90% vd testen er het beste uit komen, en die bijna altijd de tv van het jaar prijs winnen. En ja, tv van het jaar zegt wel wat, aangezien dit de gebundelde uitspraak is van alle redacteuren/testers in Europa.
DIE AWARDS zijn pas onzin! Natuurlijk zijn Sony en Philips niet slecht!

Maar ja verklaar dan maar eens waarom Panasonic de grootste electro fabrikant ter wereld is met de grootste afzet!
En ik weet bijna zeker dat er op dit forum mensen zijn die heel erg tevreden zijn over Panasonic.

• mbvisiontt
Op donderdag 03 mei 2001 12:32 schreef delfosso het volgende:

Loze woorden, zonder argumentatie, daar kopen we wat voor... |:(
Maar ja verklaar dan maar eens waarom Panasonic de grootste electro fabrikant ter wereld is met de grootste afzet!
En ik weet bijna zeker dat er op dit forum mensen zijn die heel erg tevreden zijn over Panasonic.
Of het de grootste is betwijfel ik ten zeerste, maar jij als 18 jarige "ondernemer manager in de detailhandel" zal het natuurlijk wel weten...
En Panasonic is een goed merk, je hoort mij niet zeggen dat ze slecht zijn. Maar qua tv''s verliezen ze het in ieder geval van Sony en Philips. Just face it. En als je ze toch verkoopt, tuur dan maar es een halve dag naar een Sony, Philips en Panasonic en je ziet het verschil wel (althans, dat hoop ik voor je).

• Scipionyx
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 22:58 schreef LuCaS het volgende:
Nou, echt arm ben ik nou ook weer niet, maar ik heb er gewoon niet teveel geld voor over. Hij is voor op mijn kamertje en ik kijk meestal toch beneden tv. Maar soms wil ik als enige voetbal ofzo kijken.

Kan iemand mij een leuke goedkope 55cm tv aanraden? Ik zag bijvoorbeeld bij blokker een 55cm tv van 389!! gulden. Het was een vaag merk, provision ofzo. Is dat wat?
Hoe groot is je monitor? Als die een beetje groot is, kun je toch een tv-kaart kopen en op je monitor tv-kijken. Ben je een stuk goedkoper uit. (ikzelf heb een 19" SamSung SyncMaster 900IFT:9 en dat bevalt me prima, zowel als monitor en als TV :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik raad je aan als zovelen hier om gewoon naar de winkelte gaan en daar eens goed te kijken.

De topmerken zijn philips,sony,panasonic,jvc

Ik heb zelf een LG monitor waar ik tevreden over ben dus ik zou ook wel geneigd zijn om een LG tv te kopen.

Heb thuis nog een oude ITT/Nokia waar ik heel erg tevreden over ben maar ITT bestaat niet meer en Nokia is nu akai dus blijf ervan af.

Goedkopere merken zijn blauwpunkt en grundig
Laten er van uit gaan dat de rest kut is. :)

Dingen waar je op kan letten zijn:
-als de tv uit staat hoe donker is de beeldbuis.oude tv''s heel erg grijs, nieuwe heel donker/zwart
Dus hoe donkerder hoe beter.
Probeer voor een platte beeldbuis te gaan maar met je budget zal je dat niet lukken.
-Kijk naar het logo van bv europsport en kijk of de kleuren uit lopen
-Kijk of de tv op default waarden staat (brightness en zo)

O ja de economische levensduur is 8 jaar van een tv. Oftewel dat ding wordt gebouwd om zolang mee te gaan.

Verwijderd

Of het de grootste is betwijfel ik ten zeerste, maar jij als 18 jarige "ondernemer manager in de detailhandel" zal het natuurlijk wel weten...
En Panasonic is een goed merk, je hoort mij niet zeggen dat ze slecht zijn. Maar qua tv''s verliezen ze het in ieder geval van Sony en Philips. Just face it. En als je ze toch verkoopt, tuur dan maar es een halve dag naar een Sony, Philips en Panasonic en je ziet het verschil wel (althans, dat hoop ik voor je).
[/quote]

Ik heb inderdaad meerdere keren naar die beeldbuizen gekeken en mijn conclusie is dat die van Panasonic het mooiste contrast heeft de mooiste kleuren weergave en de minste vervorming bij breedbeeld.

En ik kijk best vaak naar die televisies ik werk namelijk in een tv zaak.

En ik krijg ook de minste klachten over Panasonic.

• JT
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op donderdag 03 mei 2001 11:55 schreef delfosso het volgende:

[..]

Die Panasonic is echt een hele
goede tv!

Ik vertrouw die warenonderzoeken van de consumenten gids VOOR GEEN GOUD !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mbvisiontt
Dat heb je je goed bekeken. Ik wil je niet eerder terug zien dan vavanvond... ;) Anders kun je namelijk nooit een degelijke beslissing hebben genomen, cq heb je niet lang genoeg vergeleken.

Succes!

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 03 mei 2001 12:22 schreef delfosso het volgende:
Op donderdag 03 mei 2001 12:19 schreef snnasss het volgende:

Hahhaha mag ik even heel hard laggen! Sony of Philips beter dan Pansonic in nog geen honderd jaar!!!

Lees maar de consumenten gids van MEI 2001 met de grote kop: Eens een Panasonic nooit meer een ander
Jongetje.... in een Panasonic zit een Philips beeldbuis. Alleen de electronica eromheen is bagger. Een Panasonic gaat na een aantal jaren minder presteren en is "op" na een jaar of 8. Ik weet wel dat jij of papa en mama er eentje hebben en je hoog van de daken moet schreeuwen dat die de beste zijn. Maar helaas, het is niet zo....

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 12:32 schreef delfosso het volgende:

[..]

Omdat Panasonic een grotere markt heeft natuurlijk. Microsoft is ook de grootste en daar kanker je je blauw aan. Dus als het daar geen criterium is, is dat het hiervoor ook niet...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat je het best kunt doen, om je niet aan 1 merk op te hagen is.....:

Je zoekt in de telefoongids de bij jou dichtsbijzijnde electronica reparatiewinkel.
Waarom?
Hier worden audio/setreo apparaten gerepareerd maar vaak na bekendmaking van de repapartiekosten niet meer opgehaald. OM de kosten van de reparatie eruit te krijgen en het magazijn te legen zetten deze reparatiewinkels de gerepareerde produtcen in de vitrine voor weinig, heel weinig

En het is net gerepareerd, lijkt me een nogal
wiedes

Mazzels

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 03 mei 2001 13:00 schreef snnasss het volgende:

[..]

Alleen de electronica eromheen is bagger. Een Panasonic gaat na een aantal jaren minder presteren en is "op" na een jaar of 8. Ik weet wel dat jij of papa en mama er eentje hebben en je hoog van de daken moet schreeuwen dat die de beste zijn. Maar helaas, het is niet zo....
Dat is dus wat ik ook bedoelde.. Panasonics zijn berucht ja. Ik heb al ruim 6 jaar een Sony, en die blijft TOP :P :9

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 13:03 schreef snnasss het volgende:

[..]

Omdat Panasonic een grotere markt heeft natuurlijk. Microsoft is ook de grootste en daar kanker je je blauw aan. Dus als het daar geen criterium is, is dat het hiervoor ook niet...
Ja maar Panasonic heeft veel meer concurenten dus is dat zeker een prestatie.
En dat is dus niet te vergelijken met microsoft waar je bijna niet om heen kunt!

• sanderb
  • Laatst online: 10:54
Kijk eens wat je aan 2e hands spul kan krijgen.
een vriend van me heeft pas een philips matchline 100Hz digital scan Breedbeeld tv gekocht voor 350 piek !!!!!
was zo goedkoop omdat de speakers stuk waren. Vond hij geen probleem aangezien hij toch al een dolby surround versterker met speakers had :)

Er is best mooi 2e hands spul te krijgen als je weet waar je moet zoeken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

En ben je nog wezen kijken en heb je je keuze gemaakt?

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 13:07 schreef Joopisgek het volgende:
Wat je het best kunt doen, om je niet aan 1 merk op te hagen is.....:

Je zoekt in de telefoongids de bij jou dichtsbijzijnde electronica reparatiewinkel.
Waarom?
Hier worden audio/setreo apparaten gerepareerd maar vaak na bekendmaking van de repapartiekosten niet meer opgehaald. OM de kosten van de reparatie eruit te krijgen en het magazijn te legen zetten deze reparatiewinkels de gerepareerde produtcen in de vitrine voor weinig, heel weinig

En het is net gerepareerd, lijkt me een nogal
wiedes

Mazzels
Goeie tip!

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 13:07 schreef delfosso het volgende:

[..]

Ja maar Panasonic heeft veel meer concurenten dus is dat zeker een prestatie.
En dat is dus niet te vergelijken met microsoft waar je bijna niet om heen kunt!
Ik vergelijk niet, ik geef een voorbeeld ter verduidelijking van de stelling en niet van het produkt. Verhaal van de klok en klepel, sorry.

• Mark_V
Hallo jongens, bedankt voor de plotselinge stroom van reacties.

Allereerst, ik heb een 17" monitor, dus te klein om tv op te kijken. En ik heb ook geen zin in een grotere, anders is mijn buro zo vol. En ik wil die TV juist gebruiken terwijl ik achter de pc zit, bijvoorbeeld tijdens een voetbalwedstrijd ned-cyprus, die toch niet boeiend is :)

Maar mag ik even alles op een rijtje zetten:
- Voor 500 piek heb je in een samsung een redelijk goede en hele goedkope tv
- Een philips/sony tv (ik heb gekeken en die waren 650 gulden) zijn hele goede kopen
- die panasonic is ook erg goed, en die is ook nog eens in de aanbieding.

ik ga zo wel ff in de stad kijken (pffff, Willemsbrug overfietsen) om wat modelletjes te checken (bij Mediamarkt en Megapool ofzo, ken ik daar meteen een kartonnen van Hanegem meenemen ;))

Verwijderd

Koop ''n Hanseatic/Goldstar. Heb ik ook. Goedkoop en prima ding.

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 03 mei 2001 12:37 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Loze woorden, zonder argumentatie, daar kopen we wat voor... |:(
Jezus, wat een gezeik hierzo om consumentengidsen enz.

Daar wil ik (offtopic) ook nog wel wat over zeggen.
Ten eerste testen zij wel objectief. Daar komt inderdaad niet altijd uit wat de vakman beweert, maar ze testen hun spullen wel op punten die de lezers belangrijk achten. Ik noem bijvoorbeeld de zapsnelheid (die geloof ik al genoemd was). En ook millieu aspecten zijn voor veel mensen belangrijk. Ik kan me voorstellen dat dat hier iets minder "leeft" trouwens.

Ik zeg niet dat hun testen helemaal goed zijn, vooral bij luidsprekers/hifi vond ik ze wat matig. Maar dat wordt al beter (voorbeeld: de Onkyo575 kwam goed uit de test, met de juiste argumenten).

Die media awards zijn juist grote bullshit (ik ben het hier wél met delflosso eens!). Die worden uitgerijkt door de "grote" bladen, als oog en oor, HvT en meer van dat soort. Als je dat soort bladen leest, dan schrik je echt. Alles, maar dan ook alles komt daar als "goed" uit de test. Ze zijn helemaal niet kritisch op de juiste punten (vb: "de buis is niet 100% vlak" als minpunt |:( WHO CARES!! Dan koop je een andere, die wel vlak is. Dat zien we zelf ook wel hoor!).

Die awards worden dus door dat soort bladen uitgereikt... En het heeft meer met vriendjespolitiek te maken, dan met echte tests.

Zo, argumenten genoeg?
Op donderdag 03 mei 2001 12:53 schreef JT het volgende:

[..]

Ik vertrouw die warenonderzoeken van de consumenten gids VOOR GEEN GOUD !
Nog even voor de zekerheid: Ik zeg niet dat ik de consumentengids enorm goeie tests vind hebben (ze zijn ook slechts mensen, die het met een momentopname moeten doen). Maar ze zijn wel de enigen die het objectief doen, en dat weet ik zeker!!
Maar qua tv''s verliezen ze het in ieder geval van Sony en Philips. Just face it. En als je ze toch verkoopt, tuur dan maar es een halve dag naar een Sony, Philips en Panasonic en je ziet het verschil wel (althans, dat hoop ik voor je).
Heb je zelf weleens die tv''s vergeleken dan??? Ik ben echt geen delflosso fan ofzo hoor (vraag ''t ''m maar >:)), maar dit slaat echt ook weer helemaal nergens op. ''t Is nog eens een enorme flame ook trouwens!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1