Op donderdag 03 mei 2001 12:37 schreef mbvisiontt het volgende:
[..]
Loze woorden, zonder argumentatie, daar kopen we wat voor...

Jezus, wat een gezeik hierzo om consumentengidsen enz.
Daar wil ik (offtopic) ook nog wel wat over zeggen.
Ten eerste testen zij
wel objectief. Daar komt inderdaad niet altijd uit wat de vakman beweert, maar ze testen hun spullen wel op punten die de lezers belangrijk achten. Ik noem bijvoorbeeld de zapsnelheid (die geloof ik al genoemd was). En ook millieu aspecten zijn voor veel mensen belangrijk. Ik kan me voorstellen dat dat hier iets minder "leeft" trouwens.
Ik zeg niet dat hun testen helemaal goed zijn, vooral bij luidsprekers/hifi vond ik ze wat matig. Maar dat wordt al beter (voorbeeld: de Onkyo575 kwam goed uit de test, met de juiste argumenten).
Die media awards zijn juist grote bullshit (ik ben het hier wél met delflosso eens!). Die worden uitgerijkt door de "grote" bladen, als oog en oor, HvT en meer van dat soort. Als je dat soort bladen leest, dan schrik je
echt. Alles, maar dan ook
alles komt daar als "goed" uit de test. Ze zijn helemaal niet kritisch op de juiste punten (vb: "de buis is niet 100% vlak" als minpunt

WHO CARES!! Dan koop je een andere, die wel vlak is. Dat zien we zelf ook wel hoor!).
Die awards worden dus door dat soort bladen uitgereikt... En het heeft meer met vriendjespolitiek te maken, dan met echte tests.
Zo, argumenten genoeg?
Op donderdag 03 mei 2001 12:53 schreef JT het volgende:
[..]
Ik vertrouw die warenonderzoeken van de consumenten gids VOOR GEEN GOUD !
Nog even voor de zekerheid: Ik zeg niet dat ik de consumentengids enorm goeie tests vind hebben (ze zijn ook slechts mensen, die het met een momentopname moeten doen). Maar ze zijn wel de enigen die het objectief doen, en dat weet ik zeker!!
Maar qua tv''s verliezen ze het in ieder geval van Sony en Philips. Just face it. En als je ze toch verkoopt, tuur dan maar es een halve dag naar een Sony, Philips en Panasonic en je ziet het verschil wel (althans, dat hoop ik voor je).
Heb je
zelf weleens die tv''s vergeleken dan??? Ik ben echt geen delflosso fan ofzo hoor (vraag ''t ''m maar

), maar dit slaat echt ook weer helemaal nergens op. ''t Is nog eens een enorme flame ook trouwens!