Toon posts:

[BC3] Havin Exonion of een md

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik het beste kan aanschaffen:?
Die mp3-discman was getest op tweakers en komt goed uit de test:)
Maar heeft iemand hem al gekocht en wat zijn je ervaringen:?
Wat kan ik het beste kopen een md..of deze mp3-discman...de 1 zegt een md is goedkoper en kleiner....maar ik weet nog nie wat ik zal pakken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen >:)

Alvast bedankt voor de replys

Ray

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moet jezelf beslissen

md is kleiner, maar kan weinig op een schijfje (80min). Het is "traag" je kan niet ff in 12 minuten 600minuten aan muziek op een md zetten. Dat kan met mp3cd wel.

Een mp3 cdspeler is daarentegen veel lomper en onzuiniger met batterijen.

Ik heb al een tijdje md, en heb daarom geen behoefte aan mp3cd, maar ik kan me het nut wel voorstellen: op vakantie bijvoorbeeld.

Maar als je ermee wil gaan fietsen ofzo, zou ik gewoon md nemen. Dat is gewoon kleiner, en daarom veel relaxer voor in je zak.

Kwaliteitsverschillen zou ik me maar niet druk om maken, als je het voor portable gaat gebruiken

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
verder nog iemand?

Ray

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand verder iets?????
please........

Ray

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 15:01 schreef gharay29 het volgende:
weet niemand verder iets?????
please........

Ray
hey! mijn antwoord was gewoon allesomvattend. :7

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Hup dan... ;)

Ikzelf heb MD vanaf de jaren dat het begon, en wil absoluut niet meer zonder. Heb dan ook deck en portable (portable ook recorder om muziek over te kunnen gooien van md naar md). Is gewoon super mooi, klein, degelijk, md''s kun je mee gooien en op gaan staan en ze doen het nog :), etc.

Als ik een keus zou moeten maken als ik nog geen van beide systemen zou hebben, zou ik denk ik voor mp3 gaan. Je weet nog niet echt hoe heerlijk het is om md te hebben... Klinkt dom, is wel zo. En als je mp3 neemt kun je wat makkelijker meerdere uren muziek met je meenemen, aangezien er veel meer op een cdtje past als op een md (hoewel md nu ook in longplay te krijgen is, tot zelfs 80*4 mins :7).

Uiteindelijke beslissing is aan jezelf, maar ik kan je iig vertellen dat md heel erg rockt... :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand die mp3-discman?

Ray

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 15:55 schreef gharay29 het volgende:
Heeft niemand die mp3-discman?

Ray
Hey, misschien ben ik wel |:(, maar als je daarin geinteresseerd bent, dan heb je MP3-CD-speler toch wel gelezen? Daarin staat een mooie link naar een forum, waar mensen hun bevindingen over dat apparaat kunnen posten. Verder zie je dat kazuka er vandaag eentje op het postkantoor gaat halen.

|:(

[ot]
hey, mbvisiontt. Mooie omschrijving: "als je niet verwend bent met het formaat van md, kan je nog voor mp3-cd kiezen, ik kan het helaas niet meer omdat ik het formaat niet aan zou kunnen;(". Die ga ik voortaan ook gebruiken, als het mag dan. *D

Verwijderd

Topicstarter
thanx :)

had ik niet gezien |:(

Ray

Verwijderd

Topicstarter
stop er maar een slotje op:9

ik weet genoeg ik ga hem halen >:)

Ray

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Slotje? Niet voordat ik MD heb toegelicht en waarom het ZOOOOOOO ontzettend rocked.

De nieuwste generatie MD is 24-bit een gewone cd 16. Nou zal je denken waarom heb ik 24 bit nodig als de source max 16 bit is?
Daar komt al heel snel verandering in met DVD-audio :P. Daarnaast is MD zoveeeeel goedkoper en gaat er tegenwoordig met MDLP (long play) max 4x80=320 min op een disc. Sony maakt ook 4x speed recorders voor MD.
Naast dit hebben de nieuwe MD players ook nog eens een speel duur van 100 uur. :9~ (check die sharp uit japan op www.minidisco.com) Mijn tip is koop een aparte portable player en thuis een rec deck. Want die portable alleen spelers zijn niet zo kwetsbaaar -> minder onderdelen.
Sites to check:
www.minidisco.com
www.minidisc.org

Verder zou ik er nog meer over willen vertellen maar ik moet morgen vroeg werken :Z

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met die nieuwe Sony''s kun je toch ook gewoon via USB snel muziek van je PC op je MD zetten?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:55 schreef JvS het volgende:
[...]
Een mp3 cdspeler is daarentegen veel lomper en onzuiniger met batterijen.
[...]
Maar als je ermee wil gaan fietsen ofzo, zou ik gewoon md nemen. Dat is gewoon kleiner, en daarom veel relaxer voor in je zak.
[...]
In dit geval heb je ongelijk :)

De Havin Exonion heeft een 8mb buffer voor ESP, dat is 8 minuten op 128kbps! Mijn minidisc skipt veel sneller hoor :)

Verwijderd

ik wil waarschijnlijk ook die havin exonion kopen totdat ik deze tegenkwam www.amaxhk.com/products/napa/mcd380/mcd380n.htm , weet alleen niet wanneer die nou uitkomt :(.
Maar hij is tenminste niet zo groot als die exonion en mp3 cd''s van 200mb vind ik wel voldoende

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 00:32 schreef menn0 het volgende:
Slotje? Niet voordat ik MD heb toegelicht en waarom het ZOOOOOOO ontzettend rocked.

De nieuwste generatie MD is 24-bit een gewone cd 16. Nou zal je denken waarom heb ik 24 bit nodig als de source max 16 bit is?
Daar komt al heel snel verandering in met DVD-audio :P. Daarnaast is MD zoveeeeel goedkoper en gaat er tegenwoordig met MDLP (long play) max 4x80=320 min op een disc. Sony maakt ook 4x speed recorders voor MD.
Naast dit hebben de nieuwe MD players ook nog eens een speel duur van 100 uur. :9~ (check die sharp uit japan op www.minidisco.com) Mijn tip is koop een aparte portable player en thuis een rec deck. Want die portable alleen spelers zijn niet zo kwetsbaaar -> minder onderdelen.
Sites to check:
www.minidisco.com
www.minidisc.org

Verder zou ik er nog meer over willen vertellen maar ik moet morgen vroeg werken :Z
het enige nadeel dat ik geen md wil, is vanwege het handmatige opnemen :(.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op dinsdag 08 mei 2001 07:39 schreef Jed1Gam het volgende:
ik wil waarschijnlijk ook die havin exonion kopen totdat ik deze tegenkwam www.amaxhk.com/products/napa/mcd380/mcd380n.htm , weet alleen niet wanneer die nou uitkomt :(.
Maar hij is tenminste niet zo groot als die exonion en mp3 cd''s van 200mb vind ik wel voldoende
whauw...

die is idd erg :9~:9~

hoop dat ie snel uitkomt, ga ik hem ook halen :-)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Hmm, niet slecht :9
Wil toch ff die 8CM Expanium afwachten in september...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 08 mei 2001 07:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

het enige nadeel dat ik geen md wil, is vanwege het handmatige opnemen :(.
dat vind ik nou juist een voordeel, bovendien zit op de meeste synchro-rec ofzoiets, kan je een cd volautomatisch mee opnemen met alle tracknummers en zelf nog knippen/plakken

ik gebruik zelf mijn md ook voor het opnemen van mijn mixen of dingen van de radio, en dat kan ik niet met een mp3 speler

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 07:51 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

whauw...

die is idd erg :9~:9~

hoop dat ie snel uitkomt, ga ik hem ook halen :-)
release in juni waarschijnlijk, van wat ik hoorde van de distributeur

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

dat vind ik nou juist een voordeel, bovendien zit op de meeste synchro-rec ofzoiets, kan je een cd volautomatisch mee opnemen met alle tracknummers en zelf nog knippen/plakken

ik gebruik zelf mijn md ook voor het opnemen van mijn mixen of dingen van de radio, en dat kan ik niet met een mp3 speler
download mp3tjes pleur het op cd (of flash jammer genoeg te duur:( ) in een paar min en klaar, vind ik veel makkelijker maarja ieder z''n eigen manier heh.:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 08 mei 2001 00:54 schreef minus0ne het volgende:

[..]

In dit geval heb je ongelijk :)

De Havin Exonion heeft een 8mb buffer voor ESP, dat is 8 minuten op 128kbps! Mijn minidisc skipt veel sneller hoor :)
Ik weet niet wat jij met je minidisc uitgespookt hebt, maar die van mij ligt al 2 jaar op de bank naast me in de auto en heeft al superveel drempel/bochten etc meegemaakt en heeft nog _nooit_ geskipt.
Ook tijden mountainbiken heb ik nooit last van skipt (mjah, misschien bike ik gewoon niet hard genoeg, dat kan natuurlijk ook :P)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 23:34 schreef Flagnite het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij met je minidisc uitgespookt hebt, maar die van mij ligt al 2 jaar op de bank naast me in de auto en heeft al superveel drempel/bochten etc meegemaakt en heeft nog _nooit_ geskipt.
Ook tijden mountainbiken heb ik nooit last van skipt (mjah, misschien bike ik gewoon niet hard genoeg, dat kan natuurlijk ook :P)
mjah, ga d''r maar eens mee joggen. Daar kan zelfs 40sec ESP niet tegenop. Alleen die jog-proof dingen kunnen daar tegen...

Pagina: 1