Verwijderd
Hey,
Ik heb een probleem met m''n onboard geluidskaart.
Het gaat om een Crystal WDM Audio Codec op een Asus A7V-VM.
Het probleem is dat het geluid constant wegvalt met als gevolg een systeemcrash.
Ik krijg dan ineens een takkeherrie van piepjes uit m''n speakers, en dan is het geluid weg, en kort daarna hangt het systeem.
Het gebeurt heel onregelmatig, maar toch wel 1x in het uur.
Onder Winamp, maar ook onder games.
Echt mega-irritant dus
Ik heb het probleem zowel onder Windows ME als XP
Wie kan me helpen?
Ik heb een probleem met m''n onboard geluidskaart.
Het gaat om een Crystal WDM Audio Codec op een Asus A7V-VM.
Het probleem is dat het geluid constant wegvalt met als gevolg een systeemcrash.
Ik krijg dan ineens een takkeherrie van piepjes uit m''n speakers, en dan is het geluid weg, en kort daarna hangt het systeem.
Het gebeurt heel onregelmatig, maar toch wel 1x in het uur.
Onder Winamp, maar ook onder games.
Echt mega-irritant dus
Ik heb het probleem zowel onder Windows ME als XP
Wie kan me helpen?
Verwijderd
Ja, daar heb ik natuurlijk niets aan. Ik zat er ook aan te denken om er gewoon een Soundblaster in te gooien, maar als ik dat onboard ding goed werkend krijg ga ik dat natuurlijk niet doen.Op woensdag 02 mei 2001 20:59 schreef Edwin Broeken het volgende:
Koop een goede geluidskaart en zet die van je moederbord UIT !!!
@WIN
Verwijderd
Nou volgens mij duiden die piepjes op een systeem conflict en niet perse naar je geluidskaart. Kijk in je config maar eens naar apparaat beheer, misschien staat daar wat meer info, of zit er iets los ergens, losse connector of zo, losse videokaart/geheugen.
Verwijderd
Lijkt me niet dus aangezien het probleem in zowel ME als XP voorkomt en als iets/iemand niet consequent is dan is Mikkie het wel.Op woensdag 02 mei 2001 21:06 schreef joshua2 het volgende:
Nou volgens mij duiden die piepjes op een systeem conflict en niet perse naar je geluidskaart. Kijk in je config maar eens naar apparaat beheer, misschien staat daar wat meer info, of zit er iets los ergens, losse connector of zo, losse videokaart/geheugen.
Als je dat ding disabled heb je ff geen geluid, maar ALLE problemen zijn dan ook weg ?