Toon posts:

[BC3] Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een splitsing zodat ik door vier boxen kan luisteren. als ik op een splitsing mijn koptelefoon aansluit dan wordt de kwaliteit zeer slecht en gaat de volume een heel stuk omlaag. Is daar wat tegen te doen???

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Doe je de koptelefoon op een speakeruitgang via een splittertje??? Dat lijkt me ook niet een geniaal plan; een speaker heeft een impedantie van 8 of 4 Ohm, een koptelefoon zo''n 55 Ohm, dus die verneukt het geluid dan he... :)

Advies... koptelefoon op de koptelefoonuitgang :)

Verwijderd

Topicstarter
en waar mag dat ding wel niet zitten??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 uitgangen. 1 voor mijn boxen waar een splitsing op zit, een voor mijn microfoon, en 1 waarvan ik niet weet waarvoot die is maar de koptelefoon doet het iniedergeval niet op die uitgang

Verwijderd

Op je geluidskaart misschien?
Als je volume te zacht wordt moet je er een versterker tussen doen, die zijn wel te koop.
(maar niet goedkoop).

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
nummer 4 is line in, kun je je cd/md speler op hangen bijv.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

1 regel voor goed geluid, neem nooit, maar dan ook nooit een splitter.
Heb het ook ooit geprobeerd, maar ruis nam toe, en volume ging een stuk omlaag.
Het is wellciht verstandiger om er een versterker tussen te hangen

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit is supergoed alleen het probleem is, als ik aan 1 van die splitters mijn koptelefoon doe dan is de volume opeens gekeldert en onstaat er ruis.

1: 4 boxen met splitter (2 & 2) is een even goeie kwaliteit als zonder splitter(gewoon 2 boxen).

2: 2 Boxen met een koptelefoon levert ruis op en haalt de volume omlaag.

Nodig voor mijn onlineradio.

Netzo als een belspel dan zeggen ze wel eens: wil je je tv zachter zetten want anders hoor ik mezelf praten. Dat is ook voor een dj daarom moet thie een koptelefoon op zodat het geluidsgolven niet van de boxen weer naar de microfoon gaan.
So iemand nog idieen om mij te helpen!!!!
Thnx!!!!
Pagina: 1