Toon posts:

[BC3] help a.u.b. Soundblaster Live! en Windows Me :''(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus niemand heeft problemen mee ??

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds januari vorige jaar de soundblaster live! 1024 player samen gekocht met Abit BP6 mobo en 2x cel. 433 sindsdien gebruik ik altijd windows 2000 pro en heb nooit problemen gehad.

ik heb ook windows 98 naast windows 2000 pro gebruikt en ging goed,

afgelopen zondag wou ik Windows Me :9~ installeren, alles ging goed maar Me heeft de Voodoo 3 3000 en de soundblaster niet herkend. Dat is geen probleem effe drivers installeren, ik heb eerst de Voodoo drivers geinstalleerd en was 100% goed

nu komt mijn probleem : als ik de drivers van de soundblaster installeer dan gaat het helemaal mis en crasht windows Me
ik krijg alleen maar blauwe schermen te zijn na restarten van de PC blijft het zelfde en dat is alleen met windows Me

ik heb ook de laatste drivers gedownload maar helpt ook niet :'(

iemand kan helpen aub :'( :'( :'(

alvast bedankt.
14

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 02 mei 2001 08:29 schreef theone het volgende:
afgelopen zondag wou ik Windows Me :9~ installeren
Windows ME is niet bepaald iets om te van gaan kwijlen. Je krijgt er eerder schuim op je mond van uit frustratie >:) Hou ''t lekker bij Windows 98SE, of beter nog Windows 2000 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
zet de geluidskaart ff in een ander pci bus..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan, maar blijft echter hetzelfde probleem.

ik heb nu alléén de geluidskaart en voodoo kaart in die pc.
Op woensdag 02 mei 2001 12:30 schreef psygho het volgende:
zet de geluidskaart ff in een ander pci bus..

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op woensdag 02 mei 2001 08:29 schreef theone het volgende:ik heb sinds januari vorige jaar de soundblaster live! 1024 player samen gekocht met Abit BP6 mobo en 2x cel. 433
Waarom ga je dan in godsnaam ME draaien op en dual cpu systeem ? ME ondersteund geen dual cpu''s dus da''s wel zonde van je investering. Mijn advies : lekker win2k blijven draaien.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoals ik al zei: Gebruik Windows ME niet, maar blijf gewoon bij Windows 98SE. Het was niet als flame bedoeld, maar als serieus advies. ME is een ramp.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het wel dat Me geen dual cpu ondersteunt, maar voor sommige spelletjes moet ik win Me of win 98 hebben.
Op woensdag 02 mei 2001 12:43 schreef zeef het volgende:

[..]

Waarom ga je dan in godsnaam ME draaien op en dual cpu systeem ? ME ondersteund geen dual cpu''s dus da''s wel zonde van je investering. Mijn advies : lekker win2k blijven draaien.

Verwijderd

Je moet effe kijken in de BIOS of je ''plug&play OS'' op ''yes'' heb staan, want als je de IRQ''s door de BIOS laat toewijzen gaat ME een beetje moeilijk doen.

[Geen flame mode]
Je moet geen ME draaien!
[/Geen flame mode]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op woensdag 02 mei 2001 12:45 schreef theone het volgende:
ik weet het wel dat Me geen dual cpu ondersteunt, maar voor sommige spelletjes moet ik win Me of win 98 hebben.
Oh ? Wat draait er dan niet onder win2k ? En als 98se werkt, waarom dan downgraden naar ME ?? Ik snap dat niet hoor. If it ain''t broke, don''t fix it !

Verwijderd

Topicstarter
wil je dan echt weten wat niet draait onder win2k ??
Op woensdag 02 mei 2001 13:43 schreef zeef het volgende:

[..]

Oh ? Wat draait er dan niet onder win2k ? En als 98se werkt, waarom dan downgraden naar ME ?? Ik snap dat niet hoor. If it ain''t broke, don''t fix it !

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga Me afdonderen en gebruik Windows 98.

is er verschil tusseen windows 98 en 98Se
Op woensdag 02 mei 2001 13:00 schreef Exirion het volgende:
Zoals ik al zei: Gebruik Windows ME niet, maar blijf gewoon bij Windows 98SE. Het was niet als flame bedoeld, maar als serieus advies. ME is een ramp.

Verwijderd

Topicstarter
jaja,

windows 98 is de beste OS ,, na Win2k natuurlijk.

SB Live! doet het prima onder win98.
Pagina: 1