[BC3] Ervaring met Terratec DMX Xfire & Win2000 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi,

Vraagje over de Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart. Ik heb op deze forum vele meningen over deze kaart gelezen (uiteenlopend van z.goed tot z.slecht). Wat ik wilde weten: hoe zijn de ervaringen onder Windows 2000 met deze kaart? Veel problemen met drivers? Want dan wordt het toch een SB Live! vrees ik...

Thanks for your help!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Omdat veel hardware niet goed werkt onder Win2000. Maar goed om te horen dat dat niet voor de Terratec geldt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb hier de Terratec DMX Xfire 1024 met win2k ik heb nog geen problemen gehad. Je installeerd de kaart duwt de driver cd in je cdrom en het installeert zich vanzelf ;)

Dus ik weet niet hoe je aan die problemen komt :?

• BC3 Victim
Het gaat bij mij super

Verwijderd

Hier ook. Terratec DMX X-Fire 1024 onder Win2K Pro. No problemo.

Verwijderd

ja bij mij ook super...

volgens mij is de soundblaster live juist een kaart die problemen geeft bij via chipset moederborden...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
Draait prima hier hoor :) (win2k)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier een DMX XFire en een SB Live! samen in Windows 2000. Vlekkeloos :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:38
Ik heb ook de X-Fire onder w2k met een 4.1 speakersetje erachter (Labtec 2514). Echt super!

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Loopt top bij mij.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mvds
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Superkaartje... veel beter geluid als de live (die heb ik eerst gehad)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 01 mei 2001 19:22 schreef obsidian het volgende:
Superkaartje... veel beter geluid als de live (die heb ik eerst gehad)
Hoezo dat? Ik vind dat de Live een veel schonere uitgang heeft met minder storing van de voeding en minder ruis. Bovendien is de MIDI van de Terratec echt niet om aan te horen. Daarnaast zijn de effecten ook veel blikkeriger dan die van de Live. Het is een prima kaart voor het geld, maar niet beter dan de Live!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Onder W2K geen enkel probleem met die drivers, zo-ie-zo is het echt een lekker kaartje met goed geluid.

• mvds
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 01 mei 2001 19:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hoezo dat? Ik vind dat de Live een veel schonere uitgang heeft met minder storing van de voeding en minder ruis. Bovendien is de MIDI van de Terratec echt niet om aan te horen. Daarnaast zijn de effecten ook veel blikkeriger dan die van de Live. Het is een prima kaart voor het geld, maar niet beter dan de Live!
Ik heb het over eigen ervaringen en ik vind het geluid echt stukken beter hoor. Veel mooiere 3D effecten in spellen, en tja, midi gebruik ik zelden dus daar heb ik geen last van. Het is dan ook een kaart voor spellen, hiet om muziek te maken. En ruis? Daar heb ik helemaal geen last van hoor.

Verwijderd

ruis is bij mij niet te bekennen....
een grondtoon komt bij elke kaart voor wanneer je niet goed geaarde spullen hebt, of aarde van verschillende punten hebt...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 02 mei 2001 11:30 schreef obsidian het volgende:
En ruis? Daar heb ik helemaal geen last van hoor.
Tja, zo zie je maar dat iedereen weer andere ervaringen met bepaalde hardware heeft. Ik heb beide kaarten in m''n PC zitten, en heb andere ervaringen dan jij :)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb win2k draaien, met en een SB Live! en een DMX X-fire. En totaal geen problemen. Voor Gamez gebruik ik altijd mijn X-fire voor het mooie A3D i.c.m. EAX.. Geweldig, maar voor muziekk, mp3z afspelen enzo gebruik ik mijn SB live, omdat dat gewoon mooier geluid geeft, en minder belastend voor de processor is.

Maar mocht je moeten kiezen? Doe de X-fire. Optical out, en de combinatie van EAX/A3D zijn goud waard..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Oud topic, maar toch: ik krijg win2k en mijn Xfire NIET goed aan het werken, zeker niet onder HL/CS iig. Slecht geluid, a3d en eax werken niet.

Verder heb ik onder windows alleen maar geluid uit mijn frontchannel :|

Niet blij, iemand nog iets van tips?

Ik heb de laatste drivers van terratec vor win2k/XP installed.
Pagina: 1