De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Philips heeft twee types digitale satteliettuners f899,- (zwart) en f999,- (slimline silver).Op maandag 30 april 2001 19:12 schreef rjwonder2000 het volgende:
Wat voor receiver heb ik nodig ( digitaal/ analoog) en hoeveel kost dit?
Ik wil satelliet gebruiken als vervanging van kabel-tv.
Abonnement op Canal Digitaal kost f35,- per jaar en evt. installatie + 60 cm schotel + 15 meter coax kabel moet je rekenen op ongeveer f450,-
Let erop dat je de schotel op de zuidmuur van huis moet plaatsen en dat ie een vrij uitzicht op het zuiden moet hebben (en klein beetje naar het oosten). Der mogen dus geen bomen/flats oid in de weg staan.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
CNN, BBC nederlandse zenders?
Als je een digitale neemt met een Canal+ kaartje kan je:Op maandag 30 april 2001 19:57 schreef rjwonder2000 het volgende:
wat kan ik hiermee ontvangen?
CNN, BBC nederlandse zenders?
Ned 1 t/m 3, RTL4, RTL5, Yorin, SBS6, Net5, V8, TMF en BVN (beste van nederland) krijgen. Extra zijn Canal+ 1 & 2 (kost per maand volgens mij 50 piek). CNN is een FTA kanaal (Free to Air) dus die kun je ook ontvangen. BBC zit niet op de schotel.
Daarnaast krijg je >30 Duitse commerciele stations.
Er zijn vast nog meer stations, maar daarvoor kun je beter bij de sateliethandelaar zijn, dit lijken mij de belangrijkste.
rm -r *
BBC One en Two zitten daar niet bij, maar BBC World bijvoorbeeld weer wel. De reden hiervoor is dat je voor Engelse zenders een inwoner van Engeland moet zijn (dit heeft weer te maken met de rechten die een zender moet betalen aan de filmmaatschappij als ze een film uitzenden)
Hetzelfde geldt ook voor Nederlandse zenders, maar door je abo op Canaal Digitaal kun je die dus wel kijken (mits je een inwoner van Nederland bent)
Hehehe, ik was iets te laat zie ik. Voor meer info kun je in de loop van mei ook terecht op http://www.canaldigitaal.nl/ (staat nu nog niet echt zoveel info)
Ik weet niet waarom ik dan een analoge zal kopen?
Erg informatief, die site...In de loop van de maand mei 2001 verschijnt hier de website van CANALDIGITAAL (televisie en radio via de schotel). Voor meer informatie over het aanbod van CANALDIGITAAL en de verkooppunten kunt u bellen met 0900 8350 (44 cpm).
Op de kabel kan ik BBC1 + 2 wél ontvangen, hoe zit dat dan?Op maandag 30 april 2001 20:04 schreef Flagnite het volgende:
[...]
BBC One en Two zitten daar niet bij, maar BBC World bijvoorbeeld weer wel. De reden hiervoor is dat je voor Engelse zenders een inwoner van Engeland moet zijn (dit heeft weer te maken met de rechten die een zender moet betalen aan de filmmaatschappij als ze een film uitzenden)
[...]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Om dezelfde reden als je BRT1 & 2 en ARD en ZDF kan ontvangen (Duitsland 1 en 2 dus), dat zijn onze buurlanden. En die zijn verplichte kost voor de kabelmaatschappijen. De rechthebbende hier zijn niet altijd blij mee (Canal+ wou drie jaar geleden dat BBC op zwart ging bij het uitzenden van de Oscars ivm rechten).Op maandag 30 april 2001 20:38 schreef Flotter het volgende:
Op de kabel kan ik BBC1 + 2 wél ontvangen, hoe zit dat dan?
rm -r *
In principe heeft de Astra satelliet (waarvan in dit geval gebruik gemaakt wordt) bereik over heel Europa. Zendt dus een omroep via de satelliet een programma uit moeten rechten betaald worden afhankelijk van hoeveel mensen de uitzending _kunnen_ ontvangen. Voor Europa is dat dus grofweg 150 miljoen personen. Voor alleen Nederland dus 5 miljoen.Op maandag 30 april 2001 20:38 schreef Flotter het volgende:
Op de kabel kan ik BBC1 + 2 wél ontvangen, hoe zit dat dan?
Dat is de reden dat deze programma''s gescrambled zijn. Ook de Engelse zenders zijn gescrambled. Via een kaartje wat in je digitale tuner gaat ''weet'' je tuner hoe de gescramblede signaled de-scrambled moeten worden. Hiervoor moet je dus inwoner van het betreffende land zijn.
Op de kabel is het uitzendbereik niet zo groot als via de satelliet. Daarom zijn de kosten nog te overzien en blijven die zenders dus zichtbaar op de kabel.
Een zender zelf is noch analoog of digitaal. Het gaat puur om het signaal dat wordt doorgegeven. Op dit moment kan dat op een drietal manieren:Op maandag 30 april 2001 20:24 schreef rjwonder2000 het volgende:
is BBC 1 digitaal?
Ik weet niet waarom ik dan een analoge zal kopen?
1) via grondzenders
2) via de kabel
3) via de satelliet
Voor zover ik weet worden er op dit moment geen analoge uitzendingen van Nederlandse omroepen gedaan, alleen Eurosport en een paar Duitse zenders zenden nog analoog uit.
Het analoge systeem is dan ook volledig achterhaald (het heeft ook een bar slechte beeldkwaliteit).
Binnenkort zullen dus ook de kabel en de grondzenders aangepast gaan worden voor de digitale uitzendingen, de eerste proeven hiervoor worden op dit moment al gedaan.
Een analoge tuner is op dit moment dus ook zonde van je geld.
en/of satelliet surf dan even naar www.schotelweb.com dat is een makkelijk begin om informatie te vinden.
veel suc6