[BC3] 5.1 speakerset zonder decoder

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ik zoek een 5.1 speakerset om op mijn ps2 (heeft ingebouwde Dolby Digital/dts mogelijkheden) en pc (met 5.1 geluidskaart) aan te sluiten. Ik heb dus geen decoder meer nodig.

Ik wil maximaal 800 pieken kwijt zijn.

Gadgeteer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij heeft creative een boxenset met ingebouwde digital decoder.

Kijk dus maar op hun website

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ik hoef dus GEEN decoder te hebben.

Gadgeteer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Midiland, GEEN creative.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 30 april 2001 16:10 schreef kalk0034 het volgende:
Volgens mij heeft creative een boxenset met ingebouwde digital decoder.

Kijk dus maar op hun website
He ga eerst een lezen!!! GEEN ingebouwde DD decoder nodig! En het is wel frappant dat je dan ook nog met zo''n kutmerk aan komt zetten.
Onderbouw die shit eens, hoezo nou weer Creative? Daar zit al een ingebouwde decoder in, dat hoeft dus niet meer!

Midiland heeft geen tweeters in de sattelites das balle. Maarja, alles beter dan Creative. Bijna alle sets hebben trouwens een ingebouwde decoder en daar betaal je dan ook flinke centjes voor. Midiland heeft aparte decoders maar die zitten er nog steeds wel bijgeleverd.

Waarom eigenlijk een 5.1 set? Ondersteund een ps2 dat? En zo ja, ondersteunen de spellen dat?

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Waarom 5.1:

A) PS2 is een dvd speler. 5.1 is errug leuk bij dvd''tjes kijken.
B) Een aantal PS2 games krijgen dolby digital 5.1 geluid in de cutscenes (denk aan Final Fantasy X).
C) DVD verhaal geldt ook voor mijn PC (dvd speler)

Gadgeteer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ok goed.

Maar alstjeblieft geen Creative, als je op een fatsoenlijk volume films wilt kijken moet je absoluut gene Creative nemen. Die zijn in de kwantitatieve test (hoeveel dBspl op 1m en een x aantal Hz zonder distortion) niet voor niets het slechtst eruit gekomen.

Maar ik bedoelde eigenlijk, waarom perse 5.1 en niet 4.1?

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Omdat ik Dolby Digital wil. Daar heb je toch 5.1 voor nodig?

Maar het hoeft ook niet per se een computerspeakerset te zijn. Mag ook best een mooi Sony zijn ofzo :)

Gadgeteer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 april 2001 16:05 schreef Rookstar het volgende:
Ik zoek een 5.1 speakerset om op mijn ps2 (heeft ingebouwde Dolby Digital/dts mogelijkheden) en pc (met 5.1 geluidskaart) aan te sluiten. Ik heb dus geen decoder meer nodig.

Ik wil maximaal 800 pieken kwijt zijn.
Hmmm, ik durf het niet; die sub/sat setjes aanraden, die eigenlijk compleet kut zijn (IMO natuurlijk!!!).

Ik zou zeggen koop 2x een tof 2.1 setje (4.2 dus). Bijvoorbeeld de Yamaha YST-m50, of (iets meer sub) de labtec apx4620. Dan ben je zo''n 600 (yamaha) tot 750 (labtec) kwijt.

Het nadeel: je hebt geen centerspeaker, maar je kan zo''n creactive (lijkt me) wel op "phantom" center instellen.

Geloof me, je wil liever iets meer kwaliteit zonder center, dan zo''n halfgaar 5.1 setje (waarin, voorzover ik ze ken, altijd een dd decoder zit).

offtopic:
Je gaat de digitale uitgang van je PS2 dus op je live5.1 aansluiten? Je kan zo''n ding dus als losse decoder gebruiken?

Dat ding heeft dus een digitale ingang, waarop je dus een DVD-speler aan kan sluiten. En vervolgens maakt-ie er op z''n 5.1 uitgang losse kanalen van!

[edit]
Op maandag 30 april 2001 17:55 schreef Rookstar het volgende:
Omdat ik Dolby Digital wil. Daar heb je toch 5.1 voor nodig?
Je hebt geen 5.1 speakers nodig voor dolby digital. Het is het ideaalst. Maar geloof me: kwaliteit is veel belangrijker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Ff duidelijkheid scheppen:

- De PS2 heeft een digitale optische (toslink) uitgang en een ingebouwde dolby digital/dts decoder.

- Ik ga binnenkort een 5.1 soundcard in mijn pc bouwen (dus live 5.1 ofzo)

Ik wil de speakers direct op de ps2 en de pc aan kunnen sluiten. Ik wil dus niet gaan doorlinken ofzo (dus niet de ps2 op de pc aansluiten en de speakers op de pc).

Maar het is grotendeels voor mijn ps2 bedoelt, omdat dat mijn primaire dvd speler is :)

Gadgeteer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 april 2001 23:14 schreef Rookstar het volgende:

- De PS2 heeft een digitale optische (toslink) uitgang en een ingebouwde dolby digital/dts decoder.
Helaas:
Afbeeldingslocatie: http://www.scee.com/ps2/hardware/images/playstation2/system_logos.gif

Deze logo''s (die er hier overigens heel lekker uitzien :P) betekenen: Dolby Digital, via de optische uitgang en DTS via de optische uitgang. (anders staat er geen DTS digital-out).

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 23:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Helaas:
[afbeelding]

Deze logo''s (die er hier overigens heel lekker uitzien :P) betekenen: Dolby Digital, via de optische uitgang en DTS via de optische uitgang. (anders staat er geen DTS digital-out).
Wat bedoel je daar nou mee? Dat de PS2 geen decoder aan boord heeft ofzo? Daar heb ik idd al aan getwijfeld.

Gadgeteer

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 23:14 schreef Rookstar het volgende:

- Ik ga binnenkort een 5.1 soundcard in mijn pc bouwen (dus live 5.1 ofzo)

Ik wil de speakers direct op de ps2 en de pc aan kunnen sluiten. Ik wil dus niet gaan doorlinken ofzo (dus niet de ps2 op de pc aansluiten en de speakers op de pc).

Maar het is grotendeels voor mijn ps2 bedoelt, omdat dat mijn primaire dvd speler is :)
Toslink is een NIET gedecodeerd signaal, hiervoor heb je WEL een decoder nodig, tenzij je een 5.1 uitgang op je PS 2 hebt zitten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Anders heb ik idd een set MET decoder nodig.

Kan iemand me daarvan nog iets aanraden (tot 1000 pieken)

Gadgeteer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 april 2001 23:41 schreef Rookstar het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nou mee? Dat de PS2 geen decoder aan boord heeft ofzo? Daar heb ik idd al aan getwijfeld.
Bingo! je moet dat ding aansluiten op een dolby digital decoder, met een digitaal kabeltje. Nou is de vraag, kan je soundblaster live die functie op zich nemen? Zoniet, dan heb je dus een setje nodig mét decoder. :)

En ik neem aan dat dat niet zo is (ik zou het op z''n minst toch verwonderlijk vinden).

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Topicstarter
Nee......die live heeft idd geen digital ingang.

Maaruh.......dan heb ik dus een speakerset MET decoder nodig.

Aanraders?

Gadgeteer

• JT

JT

VETAK y0

Yamaha/Midiland

Ecodan warmtepomp

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 13:30
Hey niels, Kijk anders ff in deze topic : welke 5.1 set tot fl.500,-..... staat een hoop info..

Greetz sandertje (5 HAVO)

KnowYourBeans

Pagina: 1