De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
zie 5.1 als 5+1 en er gaat een wereld voor je open. da''s dus de subwoofer.Op maandag 30 april 2001 14:04 schreef _Dave_ het volgende:
Ik heb die nieuwe terratec met 5.1+ gezien, die zou 6 kanalen hebben.
Waar dient dit 6de kanaal voor? Is het zoals 6.1 waarbij je die 6de speaker vanachter midden zet?
En welke set hang je daar aan? Een 5.1 .... maar waar hang je dan de 6de speaker?
Plzzz more info.
En die 6e speaker (die .1e, zeg maar) die "hang" je op de grond.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Links- en rechtsvoor.Waar dient dit 6de kanaal voor? Is het zoals 6.1 waarbij je die 6de speaker vanachter midden zet?
Links- en rechtsachter.
Center en subwoofer.
In bepaalde DVD''s wordt de centerspeaker gebruikt voor de dialogen, zodat je de stemmen hoort uit de richting waar ze vandaan moeten komen. De vier audiokanalen doen dan enkel effecten, samen met de subwoofer. Overigens zijn er ook DVD''s die er van uitgaan dat je de subwoofer onder je stoel hebt staan. In Godzilla zit zo schofterig veel subsonisch laag, dat als je de subwoofer onder de bank zet, je vriendin het opeens ook een leuke film vindt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp, bij 5.1 geeft je subwoofer geluid van voorlinks, voorrechts en center. Terwijl bij die 5.1+ de subwoofer een appart kanaal krijgt.
Nee. volgens mij staat hier in de FAQ wel het een en ander over...Op maandag 30 april 2001 14:17 schreef Sadness het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, bij 5.1 geeft je subwoofer geluid van voorlinks, voorrechts en center. Terwijl bij die 5.1+ de subwoofer een appart kanaal krijgt.
Wat betekent 5.1, 2.0 enzovoort?. Klik daar maar ''s op.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
5.1 IS 6 kanaals, 1-linksvoor, 2-rechtsvoor, 3-linksachter, 4-rechtsachter, 5-center, 6-sub.(in willekeurige volgorde).
En de sub geeft geen geluid weer "links" of "rechts", zie de sub als een soort van center speaker die je kamer voorziet van de lage tonen (en je vriendin van de nodige trillingen
)
Of zie ik nou alles verkeerd??
En de sub geeft geen geluid weer "links" of "rechts", zie de sub als een soort van center speaker die je kamer voorziet van de lage tonen (en je vriendin van de nodige trillingen
Of zie ik nou alles verkeerd??
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Pagina: 1