Maar als je 16 bent en je hebt net 500 gulden? Wat dan?
Toen ik 16 was, had ik ook heel weinig te besteden (alhoewel daar snel verandering in kwam). Mijn eerste "HiFi" van enige betekenis, bestond uit een zo''n midi formaat "blok" met een tuner, cassetdeck en versterker in één van Sherwood met twee Pioneer speakers van 200,- per stuk. Dat blok had ik mijn ouders gekregen (hun oude stereo) en die speakers zelf betaald. Nou, daar durfde ik elk comp speaker setje mee te vergelijken, ook voor filmgeluid.
Daarna ben ik overgegaan op Yamaha NS-g40 speakers. Hoog gevoelige speakers met een lekker laag. Die speakers vind ik nog steeds best te pruimen, en kostten ook maar 280,- per stuk.
Zo zie je, ook als je 500,- te besteden hebt is er wel iets te verzinnen. Dat is het probleem niet. Het echte probleem is de surround hype, dat is de hele ellende. Surround geluid is helemaal geweldig voor films, en als je 4000,- of meer te besteden hebt. Daaronder zou ik zonder meer voor stereo gaan, ook al kijk je elke minuut van de dag films.
ben ik het ook zeer mee eens. Het aantal goede pc audio sites kun je op de vingers van één hand tellen, nou misschien twee handen dan.
Nou, ik ben de eerste vinger nog niet tegengekomen. Mocht je 3D sound surge noemen, dat vind ik wel de beste die ik ken, maar zeker niet goed.
BTW, Videologic gebruikt Audax drivers, en dat is nou niet het laagste wat je vinden kan hoor.
Een driver die maar weergeeft tot 4KHz is echt te belachelijk voor woorden (gemeten aan de centre van de Videologic).
En dat vind ik bijvoorbeeld al zo typisch. Ik heb al best een aantal reviews gelezen van de sets die ik gereviewd heb, maar
niemand die het raar vond dat bijvoorbeeld de S4 8200 geen hoog weergaf. Dat speakersetje heeft ongeveer hetzelfde frequentie bereik als wanneer ik mijn tweeters zou uitschakelen (echt niet overdreven) en mijn speakers uit fase zou zetten.
Ik vind echt dat je als reviewer door de mand valt als je niet eens hoort dat een speaker maar tot 8KHz(!) weergeeft.
En dat is echt typerend voor het niveau van de reviews over comp speakers maar ook van de speakers zelf natuurlijk.
En ja, die DiGiTheatre had idd. niet zulke beste reviews, to put it mildly
Ja, idd. Maar de set is niet compleet beroerd. De sub is vooral zwaar beroerd, en dat is waar alle reviewers over vallen. Want zo lang er maar veel laag is is het goed. Bovendien is de centre om te janken.
Maar de front speakers waren het beste van alle geteste speakers. Daar is best iets mee te doen, vooral als je er zelf een klein subje bij zou zetten ofzo.
Net even je artikel gedownd, uhm, petje af hoor. Daar heb je best tijd ingestoken! Snap niet waarom het nog niet online is....
Dank je wel. Ik word er soms zelf niet zo vrolijk van omdat ik het gevoel heb dat ik in mijn eentje een gevecht tegen de bierkaai aan het voeren ben. Vooral de mensen die meegeluisterd hebben bij het testen waren het best eens met mij, en daaruit kan ik afleiden dat ik er niet ver naast zit.
Maar ik heb hem laatst weer eens helemaal aandachtig gelezen, en je kan toch niet je luisterervaringen helemaal overbrengen met zo''n review. Dat is een beetje jammer. En misschien had ik de conclusie iets scherper kunnen stellen, met iets scherper de voor- en nadelen van elk setje, was misschien toch beter dan deze bedenk-zelf-je-eigen-conclusie-conslusie.
Persoonlijk vind ik dat jag nogal overdrijft, je kan ook kijken naar de prijs/prestatie verhouding, en dan zijn er een hoop setjes die er goed uitkomen (behalve creative) en die ook best leuk kunnen klinken. Geluid klinkt voor mij niet pas mooi als ik speakers heb van 500 piek p.st.
Ik ben nog steeds hoopvol dat er comp speakers zijn die wel mijn goedkeuren kunnen krijgen, alhoewel de groep kleiner wordt. Ik wil samen met JvS nog een review doen van 2.1 setjes. En dan wil ik echt de elite hebben zeg maar.