[BC3] Welke 5.1 Set tot Fl 500,-?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik denk dat deze vraag al heel veel is geweest maar ik weet gewoon niet waar ik op moet zoeken (als ik zoek op 5.1 krijg ik zo''n 500 topics).

M''n probleem zit zo:
Ik wil een 5.1 setje aanschaffen voor m''n computer. Nou mag hij niet duurder zijn dan 500 piek (of in die prijsklasse). Wat raden jullie mij aan? Ik gebruik nu een Aiwa Pro Logic stereotoren setje die ondertussen ook al aardig brak is. Ik heb de Creative DTT2500 Digital al gezien en die vind ik wel aardig interresant (gekeken naar de reviews)
Bij voorbaad dank
Milenco

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Ik heb 2wkn geleden die DTT2500 aangeschaft en ik moet zeggen tis een leuk setje, zolang je maar geen audiofiel gehoor hebt!

Daarnaast vind ik die speakertjes een beetje te licht(lees te fragiel/klein)(kan ook aan mij liggen hoor), maar zodra ik richting de 50% ga van de volume knop dan ben ik bang ze op te blazen of andere schade te veroorzaken.

Nu ik een vragie: Kan je zonder gevaar (grotere/ betere ) boxen aan die versterker hangen??

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Koop de DTT2200..
Zeer goed!

Verwijderd

2200 heeft geen echte 5.1 ondersteuning (lees geen ac3 chippie)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

de DTT2200 hier en perfect geluid. Maar ja, ik ben dan ook geen audiofiel :)

AC3??? Humz, vertel mij eens hoeveel van hedendaagse applicaties of films die er zijn ook daadwerkelijk AC3 hebben.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik ben TEGEN creative, en wel om de volgende reden :

ER VALT BETER TE KRIJGEN VOOR HET GELD !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

AC3??? Humz, vertel mij eens hoeveel van hedendaagse applicaties of films die er zijn ook daadwerkelijk AC3 hebben.
wat denk je van alle dvd films?

• Milenco
Ik denk (na lezen reacties) dat ik 1 van deze 2 neem:
Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2200 FL 269,-
Creative Labs Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital FL 499,-

Aangezien de DTT2200 veeeel goedkoper is wordt dat denk ik toch wel mijn keus. Tenzij iemand met heel goede redenen kan komen om dat niet te doen :). Kheb trouwens wel een DVD speler in m''n comp.

• Milenco
BTW een 5.1 is dat altijd dat het geluid van 5 kanten komt (en niet zo als met Pro Logic dat je maar 1 kanaal hebt voor achter), want met Dolby Digital heb je wel rechts- en linksachter. EN dit is geen digitale uitvoering..?

Update:
in deze lees ik net dat de DTT2200 alleen een goeie oplossing is voor mensen met een Soundblaster Live.
Only a good solution for those who are running Live! 5.1 sound cards
Ik heb zelf trouwens een Terratec DMX X Fire 1024

Verwijderd

nou ik heb de FPS1500 en die hebben dezelfde grootte speakers als de 2200/2500 en die gaan anders wel goed tot 300 watt hoor :)

gelukkig zijn de buren bejaard en dus doof , anders stonden ze elke dag aan de deur :)

Verwijderd

Niet kopen de woofer die erin zit is gewoon een brakke 13/16cm woofer die de meeste speakers(kasten) als midtone hebben :D
Hoog is verder wel oke maar het is echt nix bijzonders.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Neem die DTT2500, want jouw geluidskaart heeft geen 5.1 decoder en die hebt je bij de 2200 nodig voor DD geluid(vandaar soundblaster live >>!! 5.1 !!<<)
Of jij moet geen DD sound willen dan moet je voor de goedkoopste gaan!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede 5.1 set en kwam op m''n zoektocht deze tegen:

www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gSPK00007TSS1B

Ik vind deze er persoonlijk beter uitzien dan de DTT2500 en er komt denk ik ook beter geluid uit want het is een Yamaha :? Ik heb ''m alleen nog nergens in NL gezien. Op amazone.com staat ie voor $ 200 (ongeveer 480 gulden)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Milenco
Grappig, die ben ik ook laatst tegen gekomen (Yahama TSS1B), volgens mij via een link naar GoT.

Via US bestellen gaat zeker niet via rembours?.

Is de woofer in de 2500 ook zo klein?

• BC3 Victim
Hya guys,

Ik wil een nieuw creative DTT set aanschaffen + 5.1 geluidskaart. Wat moet het dan volgens jullie worden, de 2200 of 2500???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Milenco
Je kan dan beter een DTT2200 + 5.1 (SoundBlaster Live) nemen, of de DTT2500 zonder 5.1 geluidskaart

• JT

JT

VETAK y0

NEEM KWALITEIT IPV VAN CREATIVE !!!!

Midiland of die Yamaha. Ik heb hier zelf een Yamaha set en ben nog geen een speakerset voor de comp tegen gekomen die beter klinkt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Geen, je hebt ar fatsoenlijke 4.1 sets voor (voor pc''s dan). Maar een goede 5.1 set bestaat niet.

Dan moet je een Creative gaan nemen, en dat is troep.

(de deur staat open, trap hem maar in)

• Yokozuna
Op zondag 29 april 2001 15:07 schreef Daniel-San het volgende:
Koop de DTT2200..
Zeer goed!
Dat is troep en er komt geen perfect geluid uit, en ik vind het de moeite nieteens waard om weer zo''n zielig Pro-Creative mensje te moeten gaan uitlullen... Onderbouw die shit eerst een voordat je gaat zeggen Creative is goed! blabla. Onzin.

Voor F499,- heb je een DD en Prologic (ingebouwde decoder) 4.1 set met 8" woofer.
AltecLansing ADA885. Dies 4.1 dus kan ik hem je niet aanraden. En ja tis zo, iedereen die Creative sets heeft vindt ze wel aardig klinken, en raden hem dan meteen aan je aan, zonder ook maar één vergelijking te doen met andere sets, met een betere prijskwaliteit verhouding.
Midiland of die Yamaha. Ik heb hier zelf een Yamaha set en ben nog geen een speakerset voor de comp tegen gekomen die beter klinkt.
He joh, die gast wil perse surround, weet niet precies waarom, maarjah, 2.1 set? Huh, ik wil een 5.1 set!!! Dus ja, wat moet je dan? 2.1 set roelt, heb je voor hetzelfde geld tenminste goede acoustische kwaliteit ipv al dat surround gedoe.

Ja heel stoer hoor dat je een ware "Dolbydigital en Prologic" surround set hebt. Neem gewoon een fatsoenlijk merk en spaar verder of neem een fatsoenlijke 2.1 set.
Grappig, die ben ik ook laatst tegen gekomen (Yahama TSS1B), volgens mij via een link naar GoT.
Via US bestellen gaat zeker niet via rembours?.

Is de woofer in de 2500 ook zo klein?
Ja, zelf in de 3500DTT is een 5" woofertje gebruikt. En Creative maar claimen dat hij tot 20Hz komt. Ja op -20dB zeker. Onzin.

• BC3 Victim
Ik denk dat de Midlans S4 7100 een goede set is. Deze zot onder de f500 gulden. Ze kosten bij de regenboog 399 gulden. En die zijn niet de goedkoopste. Ik ben zelf ook van plan om deze te kopen als ik geld heb :(.

Ik basseer m''n atwoord op deze test http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110&page=1

• Yokozuna
Dat zou idd wel een geschikte set zijn voor dat geld. Alleen nu nog tweeters in de sattelites.

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Ondanks de kritiek die net werd gegeven wil ik toch de DTT2200 aanbevelen...

Als je een beetje met de equalisers om kan gaan krijg je hier zeker wel een bruut geluid uit hoor!

Ik heb hier een programmaatje wat je boxjes qua frequentie eens goed onderhanden kan nemen...www.nch.com.au/action/tnsetup.exe (+/-57Hz voor superbassen / 20000Hz voor hersenschade...)

En bij 20Hz produceerd de DTT2200 nog steeds geluid.:)

• Yokozuna
En bij 20Hz produceerd de DTT2200 nog steeds geluid.
Ja, maar dat is dan geen bass. Maar geclip. Door slechte afwerking/ te kleine ophanding voor dat geluidsniveau.
..

van f500,- of iets in die prijsklasse
Dus geen DTT2200.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 29 april 2001 23:53 schreef Moon het volgende:

En bij 20Hz produceerd de DTT2200 nog steeds geluid.:)
Ja, maar das geen 20 hz.......ff serieus : dacht je nou echt dat dat 20 hz was ?

Ecodan warmtepomp

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 29 april 2001 19:13 schreef _DarkShark_ het volgende:
nou ik heb de FPS1500 en die hebben dezelfde grootte speakers als de 2200/2500 en die gaan anders wel goed tot 300 watt hoor :)

gelukkig zijn de buren bejaard en dus doof , anders stonden ze elke dag aan de deur :)
:r PMPO totaal ja, :r wat een rotzooi s dat zeg
Geloof je nou zelf dat dat setje echt 300watt levert??? Totaal levert ie nog geen 100watt MAX (da''s zelfs nog een overschatting). :r Dat je dat gelooft :r:r:r

• Yokozuna
Op maandag 30 april 2001 01:32 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

:r PMPO totaal ja, :r wat een rotzooi s dat zeg
Geloof je nou zelf dat dat setje echt 300watt levert??? Totaal levert ie nog geen 100watt MAX (da''s zelfs nog een overschatting). :r Dat je dat gelooft :r:r:r
Klopt, 300Watt is pure onzin, en het feit dat hij zegt dat zijn set 300Watt is zegt al dat niets van audio weet. En met een 4" woofertje maak je de buren DUS niet wakker he. OF je moet in een rijtjeshuis wonen dat jou kamer tegen die van hun aanzit. En dan nog hoor je hem bijna niet. Totaal levert een FPS1500 iets van 50Watt. Woofertjes zijn idd allemaal hetzelfde. Alleen de behuizing van de DTT serie is groter. En de conus van het membraan van de woofer van de DTT sets is iets kleiner. En die woofers komen ook iets hoger in Hz. Ook iets lager. Dat ligt eerder aan de bouw v/d kast.

Maar het is gewoon pure afzetterij om F850,- te vragen voor een set met een 5" woofertje als je ziet dat er genoeg sets zijn voor die prijs met prologic en DD Decoder voor F850,- met een 6.5" of 8" (excl. ophanging) woofer.

Pure onzin, pmpo. Dat is nog erger dan RMS.
Ik noem het altijd maar continu-vermogen,
wat hij in princiepe voor een paar dagen vol kan houden.

Verwijderd

ik kan de klipsch promedia 2.1 aan bevelen kosten 600 gulden.

Zoek maar eens op neoseeker.com naar klipsch dan zie je wat ik bedoel.

• Milenco
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet nemen.
Ik heb nu al Pro Logic (jah ok met brak geluid), dus als ik een 2.1 set koop ga ik er toch op achteruit?

De Midland S4 7100 heeft geen decoder ingebouwd, dus daar heb ik ook al weinig aan met m''n kaart zonder 5.1 decoder.

Wat kan ik volgens de experts het beste doen?

• Milenco
BTW nu kan ik weer tot morgen wachten want alle audiofielen posten pas na 23 uur :P:P

Verwijderd

Wat je ook kunt overwegen is een 2.1 setje. Want laten we wel eerlijk zijn, voor zo''n 500 pieken kun je nauwelijks een fatsoenlijk 5.1 setje kopen. Voor dat bedrag heb je een veel beter 2.1 setje, die verbeterde Klipsch zijn wel aan te raden. Daarbij levert een goed 2.1 setje een betere "soundstage" dan die blikkerige goedkope 5.1 satellietjes.
Voor gewone muziek is sowieso 2.1 wel genoeg. Voor echt 3d geluid is IMO een goede hoofdtelefoon (Senheisser HD580 :) )nog steeds onovertroffen, die kun je dan later nog wel eens aanschaffen.
En, itt de meeste pc junk hardware gaat een degelijk audiosetje 10 jaar of veel langer mee. Mijn vorige Yamaha hoofdtelefoon heeft het 20 jaar lang volgehouden en doet het NOG steeds uitstekend. Ik heb alleen die nieuwe Senheisser gekocht om uh, zomaar eigenlijk :)
Kortom, ga voor kwaliteit en probeer niet alles te willen hebben voor te weinig geld want dan eindig je met niks.
Good luck ;)

• BC3 Victim
En die Yamaha TSS1-B dan??? Heeft iemand die ooit gehoord??

Verwijderd

En voor een zeer uitgebreide review van de 2.1 Klipsch gaan we natuurlijk naar 3D Sound Surge

Long story short:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dsoundsurge.com/awardimages/goldaward_small.jpg

• Milenco
Na het lezen van die review op HardwareInfo.net, ben ik echt wel gaan twijfelen over wat ik nou ga kiezen. Sterker nog, ik weet het bijna helemaal niet meer.
Ik heb nu 2 setjes op het oog die me wel aardig aantrekkelijk lijken.

Creative DTT2200

Voordelen:
-Goedkoop
-Perfect voor muziek, games en DVD (volgens de review)
-Allemaal goede en zeer goede waarderingen voor hoge, mid en lage tonen.
-Positieve reacties op GoT

Nadelen:
-Volgens GoT een zwaar brakke subwoofer
-Geen Dolby Digital of Pro Logic decoder
-negatieve reacties op GoT

Midiland S4 8200

Voordelen:
-Dolby Digital decoder
-Superstrak design
-LCD scherm + afstandbediening
-Betere waardering voor hoge, mid en lage tonen dan de DTT2200.

Nadelen:
-Duur (Heeel duur, 900,-)
-Slechte waardering voor games en muziek.
-Geen reacties op GoT
(-2 stopcontacten nodig)

Wat kan ik nou het beste doen, of iets helemaal anders.
Ik heb ff na zitten denken, maar ik kan net zogoeds ik beters nemen in een 2.1 systeem (toch?).
Maar aan de andere kant, ik weet dat een Dolby Digital decoder ook heel veel centjes kost.
Als ik iets onder de 500 kan krijgen met een goede prijs/kwaliteit verhouding is dat natuurlijk ook goed. Want ik denk dat een goed 2.1 setje al een wereld van verschil is in vergelijking met het brakke geluid wat ik nu heb.
Please geef advies.
Milenco

BTW ik zal die andere 2.1 set ook eens overwegen

• JT

JT

VETAK y0

Als je het _echt_ goed wil doen koop je de VideoLogic DigiTheatre DTS, maar die kost 1500 piek. Dan heb je ook wat. Anders zou ik is serieus naar Yamaha kijken voor een surround setje. Ze hebben er net eentje uitgebracht en die ziet er goed uit. Ik heb hier zelf een Yamaha comp speakerset staan en die klinkt echt geweldig. Hij kostte 270, maar hij klinkt duurder.

EDIT : je moet is kijken wie de negatieve en positieve reacties geven. Ik vind creative gewoon KLOTE, en dat kan ik onderbouwen, kijk maar hier. Ik heb hem ook vergeleken met andere setjes, en dta is iets wat al die creative fans NIET doen. Dus in hun oren klinkt het geweldig omdat ze nooit wat beters hebben gehoord.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

jaja, we weten dat jij die setjes klote vind, ondertussen weet heel GoT dat wel! elke topic staat er wel zo''n zeikberichtje van jou. volgens mij heb je ze nog geeneens ''s zelf beluisterd:(.

trouwens ik ben voor 500piek heel tevreden met mijn DTT2500>:) bovendien nog op geen enkele review (en dat zijn er veel) negatieve berichten gelezen over de creative sets:?

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 11:46 schreef Der_Kaiser het volgende:
jaja, we weten dat jij die setjes klote vind, ondertussen weet heel GoT dat wel! elke topic staat er wel zo''n zeikberichtje van jou. volgens mij heb je ze nog geeneens ''s zelf beluisterd:(.

trouwens ik ben voor 500piek heel tevreden met mijn DTT2500>:) bovendien nog op geen enkele review (en dat zijn er veel) negatieve berichten gelezen over de creative sets:?
Zullen we daar 500 piek op zetten ? En nog iets : al die reviewers zijn geen audiofielen....
Op maandag 30 april 2001 12:45 schreef Fr3aKER het volgende:
Daar heb ik meer vertrouwen in, dat iig zeker. Aangezien Yamaha veeeeeeel meer ervaring heb en ik hier een setje heb staan die echt top klinkt.

Ecodan warmtepomp

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

JT we weten nu wel dat audiofielen de DTT2500 bagger vinden, DAT HEB IK AL IN DE EERSTE REPLY OP DE TOPIC STARTER AANGEGEVEN!!!! Dus niet de hele tijd daar op terugkomen. Als Milenco geen audiofiel is, dan is het een leuk setje(precies hetzelfde hier ik ben geen audiofiel en vind het dus wel ok). Wil je perse surround (met een zeer hoogstaande kwaliteit van computer speakers) kijk dan voor de klipsch 4,2 >:) of de 4.1 sets :)

• JT

JT

VETAK y0

Het gaat mij er niet om dat je geen hi-fi krijgt voor dat geld, maar het gaat mij erom dat je voor hetzelfde geld beter kan krijgen...

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op maandag 30 april 2001 11:46 schreef Der_Kaiser het volgende:

We weten dat hij ze klote vindt. En de meeste mensen die sets goed vergelijken met andere sets weten dat hij gelijk heeft. Hoezo niet zelf beluisterd? Met logisch redeneren kun je al tot genoeg conclusies komen. De Creative FPS1000, dat is het slechtste van het slechtste wat er bestaat.
En jij vergelijkt jou set zoieso al niet met andere sets (in hetzelfde prijssegment) dus jij moet helemaal geen conclusies trekken. Wij hebben er genoeg gehoord conclusies te trekken.
Laten we het eens toelichten.

1. De sattelites, zijn 1 weg, moeten een volledig freuqentiespectrum weergeven, dat braken ze vervolgens uit (op redelijk volume) omdat het membraan zo enorm klein is, iets van 1.5 ". Midrange is nauwelijks te herkennen als je bv. black metal ed. luisterd op die set. Geen duidelijke midrange dus. En geen zuivere higs omdat de een heel spectrum moeten weergeven en slechte scheidingsfilters hebben. Door het kleine membraan kunnen de sattelite drivers geen redelijke volumes verwerken en krijg je enorm snel distortion, en dat wil je absoluut niet. Conclusie; de sattelites zijn superbrak.

2. De woofer, komt tot een schaamtelijke 45Hz voor een 4" woofer, en dat nog wel op ongeveer -10dB.

3. Behuizing: Plastic. Dat zegt genoeg over het cheapy ass design.

Nu de rest van de sets. Die baseert Creative altijd op de FPS1000, nu echter met ProLogic en of DD ondersteuning. En met optische ingang, waar de acoustische kwaliteit echter niet op vooruit gaat, ook niet de signaal/ruis verhouding. De sattelites zijn enkele millimeter groter van de sattelites en zijn in zwart uitgevoerd. Acoustische kwaliteit blijft dus praktisch hetzelfde. Gezien Creative nog steeds gebruik maakt van 1weg sattelites (en scheidingsfilter zijn volgens mij nieteens aangebracht gezien ze schaameteloos een heel ferquentiespectrum uitbraken).
Door de nieuwe behuizing van de woofer (en dat hij van hout is) komen de sets nog enkele Hz''en lager. Ook hebben de magneten een iets groter continu vermogen en is het membraan iets groter. Wat alles resulteerd in enkele Hz''en lager. Maar nog steeds de gebruikelijke te stroeve ophaning, en te klein membraan (hooguit 5") en die krijgen natuurlijk nog steeds snel distortion op hoog niveau. Door de (relatief aan het membraan) enorm grote conus van de DTT sets subwooferdrivers hebben ze behoorlijk veel moeite met de 80Hz + tonen. En omdat de subwoofer moeite heeft met midbass en de sattelites ook, heb je bijna een gat in het frequentiebereik.
Dat de prijs kwaliteit verhouding. Van de DTT2500 en de DTT3500 is die enorm slecht. Je betaald F499,- of F850,- en je krijgt nog steeds kleine woofer- en sattelite drivers die snel distortion geven op redelijk volume, en dat wil je niet als je een heftig moment van een film zit te kijken.
En dan nog de misleidende specs! Creative DTT3500: Frequentiebereik: 20-20.000 Hz.
20Hz, ja op -18dB? Dat gaat hun niet lukken zonder een 10" membraan en grotere spoelen.

Summary&Conclusion:
-Creative offert je een slechte prijskwaliteit verhouding en je hebt in die prijsklasse bijna altijd sets die alles ondersteunen wat Creative doet, maar hebben dan betere drivers en scheidingsfilters en acoustische kwaliteit, met als voorbeeld Videologic (vooral F800 +), Yamaha (de goedkopere moddellen) en Altec (alles van F150,- tot F900,-).

• Milenco
Come on, niet gaan flamen :)
help me liever :P

Creative valt dus af. Ik ben dan wel geen audiofiel maar wil wel waar voor me geld. Wat kan ik het beste kopen voor 500? Liefst 4.1 of 5.1 setje

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Zal best allemaal wel, maar waarom zijn bijna alle reviewers op tweakers.net dan positief over de DTT2500. Die mensen die komen heel wat speakertjes tegen bij hun werk/hobby??? Die mensen weten toch ook wel waar ze het over hebben, bij het testen van computerluidsprekers. En blijkbaar klinken ze wel aardig voor comp. speakers...

[ps] Dit zijn geen flames meer een vraag/reactie conversatie :) [ps]

• JT

JT

VETAK y0

dat zijn reviews van andere sites.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 14:00 schreef Milenco het volgende:

Creative valt dus af. Ik ben dan wel geen audiofiel maar wil wel waar voor me geld. Wat kan ik het beste kopen voor 500? Liefst 4.1 of 5.1 setje
yamaha, Altec lansing, Videologic

Ecodan warmtepomp

• Milenco
Modelnummers :)

BTW waar kan ik die computersetjes van zulk soort merken dan in NL (online) bestellen?

• I_stealth_I
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

mijn advies ga gewoon zelf luisteren bij de winkel. luister niet naar het domme GEFLAME |:( hiero, want het is elke week weer hetzelfde liedje hiero over die Creative speakersetjes. Het geeft geen zin om hier nog 1 woord over Ctreative te spreken, het is gewoon dom geschreeuw en geflame.
Volg je eigen smaak (en je beurs) :)

Veel succes met het maken van je keuze!

Klaas.

Ps. Mijn speakerset voldoet meij uistekend (zie signature)

/dev/null

• Milenco
Jah ok maar ik ben dan wel geen audiofiel, maar wil wel klasse hebben :)

deze set van Yahama lijkt me wel gaaf. Maar nu heb ik er wat vraagjes over

1 Hoe duur is die?
2 Is die in Nederland verkrijgbaar
3 Is het een computer-speaker set. Zo nee, hoe sluit ik hem dan aan?

Update:

Zelf al wat antwoorden gevonden:

1 $199,- bij Amazon.com
2 Weet ik nog steeds niet?
3 yep:
Yamaha''s TSS-1 theater surround system brings premier theater-style sound to personal computers as well as portable audio and video players.
Khoop dat iemand weet waar ik hem in NL kan bestellen en of dat bedrijf hem ook kan/wil versturen.

Verwijderd

Volgens mij had dat setje van Yamaha ook niet geweldige reviews. Kan ook bijna niet voor dat bedrag. Punt is, en dat is dan ook de reden voor flames hier, smaken, voorkeuren, stijlen, eisen en last but not least, geldbuidel verschillen nogal.
Ook goede aanraders voor een 4.1 set zijn de BA 4800 en zeer zeker de Videologic Crossfires, iets duurder, maar zeker het geld waard.
Maar over een ding zijn de meesten het wel eens, Creative doet een hoop water bij de wijn, ze maken nogal wat compromissen bij hun speakers. Maar ook hier geld weer, misschien hoor jij dat niet eens....of let je er niet op. Net als met wijn, wat de één bocht en niet te drinken vindt, vindt de ander best te, uuh, zuipen. :)

• JT

JT

VETAK y0

Moet je ff een meeltje sturen naar quote. Die is de nederlandse inporteur van de Yammie speakers.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 15:14 schreef I_Stealth_I het volgende:
mijn advies ga gewoon zelf luisteren bij de winkel. luister niet naar het domme GEFLAME |:( hiero, want het is elke week weer hetzelfde liedje hiero over die Creative speakersetjes. Het geeft geen zin om hier nog 1 woord over Ctreative te spreken, het is gewoon dom geschreeuw en geflame.
Volg je eigen smaak (en je beurs) :)

Veel succes met het maken van je keuze!

Klaas.

Ps. Mijn speakerset voldoet meij uistekend (zie signature)
Ten eerste : ik onderbouw mijn commentaar, dus geen geflame.

Tne tweede : wat jij zegt is het beste wat je kan doen, verschillende sets naast elkaar en dan luisteren, maar dat doen de winkels niet...:(

Ecodan warmtepomp

• Milenco
Jippie :)
Softura (nooooit van gehoort, schijnt in ons ehucht "Losser" te zijn gevestigd), kan er voor 545 aankomen, als ik hem nu bestel heb ik hem morgen :). Ja oke, eerst nog ff sparen.

Maar nu is mijn vraag of deze set beter is dan die Creative set (de DTT2500 óf DTT3500, want van de laatste heeft die wel heel veel weg). Deze Yahama heeft trouwens ook een 5" subwoofer.

Update:
Ik heb trouwens ff een postcode check gedaan voor dealers in m''n buurt en daaruit bleek dat ik wel 2 dealers had in Losser :+. Ff de eerste gebeld. Zou er nog verschil zitten in prijs tussen die eerste en 2de (omdat ze allebei van dezelfde dealer komen)?

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Midilanf 7100 is toch wel de betere set voor die prijs

Imperfectionist.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 30 april 2001 17:21 schreef JT het volgende:

[..]

Ten eerste : ik onderbouw mijn commentaar, dus geen geflame.

Tne tweede : wat jij zegt is het beste wat je kan doen, verschillende sets naast elkaar en dan luisteren, maar dat doen de winkels niet...:(
[offtopic]
voelt je zeker aangesproken? Heb ik het specifiek tegen jou dan?

Tuurlijk kan je de setjs met elkaar vergelijken. Helaas kun je ze niet alle 15 naast elkaar zetten. Je moet natuurlijk niet naar Dixons gaan ofzo, maar naar de betere computer winkel of naar familie, kennissen, collega''s, klasgenoten etc etc. Je begreep wel wat ik bedoel.

JT ga niet zo zitten mekkeren tegen iedere reactie :( Denk eerst eens verder na, voordat je met je commentaar klaar staat. Je begint een zeer irritante houding aan te nemen :r :r :r
Ga toch een baan zoeken in de bouw , dan kan je solliciteren als dwarsligger of bij een tuincentrum, dan kan je op alle slakken zout leggen! :P :P

/dev/null

• Milenco
Op maandag 30 april 2001 18:16 schreef Ra5a het volgende:
Midilanf 7100 is toch wel de betere set voor die prijs
Daar zit geen decoder in :(. In de 8200 versie daarvan wel, maar die is dan ook gelijk 800 piek ofzo, en geeft niet echt optimale resultaten volgens de hardwareinfo.net test

• Milenco
niemand meer die me kan helpen met het zoeken van review en/of mening geven betreffende de Yahama TSS1?

Edit: typo

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 april 2001 21:53 schreef Milenco het volgende:
niemand meer die me kan helpen met het zoeken van review en/of mening geven betreffende de Yahama TSS1?

Ik heb die yamaha website al afgespit, en kwam uit bij www.yamaha.nl, maar dat was alleen voor piano''s ed. Dat schoot dus niet op. Ik denk dat je het beste een yamahaspeaker-dealer kan bellen, en vragen wat de importeur is, en dan weer verder proberen; daar vragen dus.

succes

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 21:53 schreef Milenco het volgende:

Moet je anders heel even wachten, hijs net nieuw.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 30 april 2001 18:59 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

[offtopic]
voelt je zeker aangesproken? Heb ik het specifiek tegen jou dan?

Tuurlijk kan je de setjs met elkaar vergelijken. Helaas kun je ze niet alle 15 naast elkaar zetten. Je moet natuurlijk niet naar Dixons gaan ofzo, maar naar de betere computer winkel of naar familie, kennissen, collega''s, klasgenoten etc etc. Je begreep wel wat ik bedoel.

JT ga niet zo zitten mekkeren tegen iedere reactie :( Denk eerst eens verder na, voordat je met je commentaar klaar staat. Je begint een zeer irritante houding aan te nemen :r :r :r
Ga toch een baan zoeken in de bouw , dan kan je solliciteren als dwarsligger of bij een tuincentrum, dan kan je op alle slakken zout leggen! :P :P
Hmmmm....ik begin het gevoel te krijgen dat je niet kan hebben dat ik jouw speakers afkraak. Het enigste dat ik zeg is dat ze niet goed klinken, maar als jij dat wel vind, then what''s the fokking problem ? Het gaat er toch om of jijhet goed vind. Het enigste wat ik probeer is om mensen een betere speakerset aan te raden dan creative, maar dan heb ik het weer gedaan. Dus zeur niet zo en onderbouw je argumenten en ga is uitleggen waarom mijn mening niet gelden. Want ik onderbouw m''n mening tenminste.

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 01 mei 2001 00:25 schreef JT het volgende:
Het enigste dat ik zeg is dat ze niet goed klinken, maar als jij dat wel vind, then what''s the fokking problem ? Het gaat er toch om of jij het goed vind. Het enigste wat ik probeer is om mensen een betere speakerset aan te raden dan creative.
Laat ''m lekker. Ik deel je neiging om mensen wat mooiers te laten kopen. Eigenlijk is het hier een beetje tegen de bierkaai. Mensen hebben hier geen zin om veel uit te geven aan geluid, en dat is jammer. ''t Is niet anders. Deze sets kan je overal kopen, en dat maakt ze "makkelijker" dan de moeilijker verkrijgbare yamaha''s enzo.

''t Is hier toch een tweakers forum, waar een paar audiofielen lopen, en erg veel mensen "met een dwarsliggende SB-live" om het zo maar even te omschrijven.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 01 mei 2001 00:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Laat ''m lekker. Ik deel je neiging om mensen wat mooiers te laten kopen. Eigenlijk is het hier een beetje tegen de bierkaai. Mensen hebben hier geen zin om veel uit te geven aan geluid, en dat is jammer. ''t Is niet anders. Deze sets kan je overal kopen, en dat maakt ze "makkelijker" dan de moeilijker verkrijgbare yamaha''s enzo.

''t Is hier toch een tweakers forum, waar een paar audiofielen lopen, en erg veel mensen "met een dwarsliggende SB-live" om het zo maar even te omschrijven.
Ik ga er voor de rest ook nie meer op in, laat hem maar lekker ruzie zoeken. Daar help je de topicstarter lekker mee |:(

Stuur anders een meeltje naar Quote, dat is de Nederlandse inporteur voor Yammie comp speakers.

Ecodan warmtepomp

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 01 mei 2001 00:25 schreef JT het volgende:

[..]

Hmmmm....ik begin het gevoel te krijgen dat je niet kan hebben dat ik jouw speakers afkraak. Het enigste dat ik zeg is dat ze niet goed klinken, maar als jij dat wel vind, then what''s the fokking problem ? Het gaat er toch om of jijhet goed vind. Het enigste wat ik probeer is om mensen een betere speakerset aan te raden dan creative, maar dan heb ik het weer gedaan. Dus zeur niet zo en onderbouw je argumenten en ga is uitleggen waarom mijn mening niet gelden. Want ik onderbouw m''n mening tenminste.
Het gaat hier niet over mijn speakers!
Arrrrrrg! Lees toch eens man! |:( (Wat jij er van vind daar heb ik me allang bij neergelegt :)) Maar ik had - zoals je kon lezen - het hier over mijn advies; om zelf te gaan luisteren bij diverse winkels
jemig, is dat lezen+begrijpen zo moeilijk dan?? En nou moet je niet allemaal van die topics uit de sloot gaan vissen over wat ik eens gezegt heb, want dat heb ik dit verband werkelijk niks met elkaar te maken. Je bent vast een hele aardige knul, daar niet van :)

PS. kap er nou maar mee, dit is volkomen offtopic en volkomen nutteloos

/dev/null

• Milenco
Bijna iedereen gaat offtopic :'(
Kan iemand reviews vinden voor de Yahama set van zonet (als die er al zijn)?
Ik ga de Altec Lansing ADA885 ook eens overwegen

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Hey jongens laat we het wel ff vriendelijk blijven, willen jullie?? Iedereen maakt fouten enzo dus SSSST ff. Ja ik heb ook ff lopen zeiken hiero maar ik heb het ook laten rusten...Ik hoop dat jullie het ook kunnen.
Jullie proberen allemaal de topic starter te helpen, maar met dit gekibbel van jullie ertussen schiet het voor hem ook niet op...

[dit was natuurlijk ff off topic, maar ik kon het niet aanzien]

Verwijderd

ik blijf bij klipsch :)

waarom 2.1?

- 4.1 heeft imo echt geen toegevoegde waarde in spellen.

- achterste speakers staan in de weg en flikkeren om

- sound is crap voor dat geld te weinig voor teveel willen

- 5.1 ... tja dvd achter je pc scherm dat lijkt me echt kut

- hoofd telefoon geeft idd beter 3 d geluid

- wordt zo veel 4.1 5.1 etc voor pc meer boxen als pc

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Goed, nu is het wel weer leuk geweest met het geflame over Creative.
Zal best allemaal wel, maar waarom zijn bijna alle reviewers op tweakers.net dan positief over de DTT2500. Die mensen die komen heel wat speakertjes tegen bij hun werk/hobby??? Die mensen weten toch ook wel waar ze het over hebben, bij het testen van computerluidsprekers. En blijkbaar klinken ze wel aardig voor comp. speakers...
Zoals al terecht is opgemerkt zijn dat reviews van andere sites. Maar als je wilt weten hoe T.net erover denkt, dan kan je het beste mijn review lezen die ik in naam van T.net gedaan heb die nog steeds niet online staat:(, maar wel hier te downen is.

Mijn mening over dit soort setjes: dit is het laagste wat je kan vinden in audioland. Dit gaat zowel op voor Creative als Midiland en Videologic. En ik denk dat Yamaha ook geen uitzondering is. De gebruikte conussen zijn waarschijnlijk gewoon puur gekocht omdat ze goedkoop in grote hoeveelheden waren te krijgen, en ze zijn echt van het niveau wekkerradio. En dat is ook niet verwonderlijk gezien de prijs. Dit soort setjes zijn eigenlijk alleen maar interessant als het je echt niks uitmaakt hoe je muziek en films klinken, en je puur kickt op het label dolby digital. En dat is ook waar de fabrikanten op in spelen, die surround hype.
En wat betreft de reviews van andere sites: over het algemeen worden die gedaan door mensen die eerst videokaarten of cpu''s testten, en dat erbij deden. Comp speaker reviews zijn altijd zeer simplistisch, en absoluut niet diepgaand. En ze zijn altijd zeer positief. En mochten ze een keer wat minder positief zijn van toon, dan komt dat doordat je twee vrije stopcontacten nodig hebt of er een verlengstukje mist |:(. Dat niveau.
Wat je waarschijnlijk beter kan doen is een 2.1 set kopen. Iets zoals Klipsch maar ook Yamaha heeft. Maar daar weet ik verder niet zoveel vanaf.
Een andere mogelijkheid, iets dat heel vaak genoemd wordt maar minder vaak gedaan, is een HiFi setje nemen. Of op zijn minst eens in een HiFi winkel gaan luisteren, dan snap je wat de verschillen zijn tussen luidsprekers, en snap je dat er toch wel enkele honderden guldens nodig zijn om een goed klinkende luidspreker in huis te halen.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik kan iig aanraden om GEEN creative setje te kopen.

Ik heb zelf de DTT2500, een grote miskoop. (Daarom staat ie nu ook op zolder :P)

Ten eerste zijn de sattelites bagger. De achterste heb ik onderhand al opgeblazen, en bij hoge volumes houdt de subwoofer het er gewoon mee voor gezien, ''t volume schiet omlaag als een speer.

Ten tweede is dat kassie dat erbij zit bagger. Mijn PC staat op een grote tafel, en dat kassie staat naast m''n ATX kast in z''n verticaal. Door al die kabels die erachter hangen, en door dat het kassie zelf nog lichter is dan die kabels bij elkaar, wordt ''t kassie constant naar achteren getrokken na een tijdje, echt ontzettend irritant.

Ten derde heeft de subwoofer een soort van pijpje.. Het geluid komt via aan ''gat'' naar buiten, ipv op ''normale'' wijze. En doordat het pijpje plastic is, resoneert de subwoofer op bepaalde frequenties gigantisch.

Ten vierde, de statieven voor de achterspeakers. Die zijn van plastic, en zo ontiegelijk gammel, je hoeft er maar heel zachtjes tegenaan te stoten en ze vallen om.

Al met al: Koop gewoon een stereoset, en sluit die op je PC aan, als je voor de kwaliteit van het geluid gaat. Wil je 3D/surround/dat soort gezeik? Koop dan een duurdere stereo set met 3d surround speakers, of ga gewoon naar de bioscoop.

-DiS

Verwijderd

Ah, daar hebben we Jag! Vroeg me al af waar dat artikel bleef. Je zegt het natuurlijk weer to the point in je posting. Maar het blijft relatief. Kijk, hier ben ik het wel mee eens: "Mijn mening over dit soort setjes: dit is het laagste wat je kan vinden in audioland" Geldt voor mij, en voor jou. Maar als je 16 bent en je hebt net 500 gulden? Wat dan?
Ik kwam op mijn 18e voor het eerst in een goede HiFi zaak (Eringa), maar toen had ik ook wel meer geld te besteden :)

Hier: "En wat betreft de reviews van andere sites: over het algemeen worden die gedaan door mensen die eerst videokaarten of cpu''s testten, en dat erbij deden. Comp speaker reviews zijn altijd zeer simplistisch, en absoluut niet diepgaand. En ze zijn altijd zeer positief." ben ik het ook zeer mee eens. Het aantal goede pc audio sites kun je op de vingers van één hand tellen, nou misschien twee handen dan.
Volkomen met je eens om mensen aan te raden eens in een redelijke HiFi zaak te gaan luisteren, zelfs als je geen 2.000 gulden te besteden hebt (of 10x zo veel, haha). Maar ook hier geldt, als je 15 of 16 bent dan is dat misschien helemaal niet zo interessant.
BTW, Videologic gebruikt Audax drivers, en dat is nou niet het laagste wat je vinden kan hoor. En ja, die DiGiTheatre had idd. niet zulke beste reviews, to put it mildly :)
Net even je artikel gedownd, uhm, petje af hoor. Daar heb je best tijd ingestoken!
Snap niet waarom het nog niet online is....

• Yokozuna
Op maandag 30 april 2001 14:00 schreef Milenco het volgende:

Mag 4.1 ook????

Neem dan gewoon de Altec Lansing ADA885, 8" subwoofer. 4.1 set. DolbyDigital en Prologic decoder (ingebouwd). Ik heb hem. Dus als je er vragen over hebt, hij kost F499,- kijk maar in de pricewatch. Das wel heel weinig(nog steeds! Regenboog computers roelt) voor een set die normaal F799,- kost.

• JT

JT

VETAK y0

Ook al heeft ie een 5 inch, er staat iig niet bij dattie tot 20 hz komt, maar een eerlijke 45 hz, wat wel goed mogelijk is, en ik heb toch meer vertrouwen in Yamaha. Als je die wil hebben, zou ik hem zo snel mogelijk bestellen.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op dinsdag 01 mei 2001 04:35 schreef SuB het volgende:
ik blijf bij klipsch :)

waarom 2.1?

- 4.1 heeft imo echt geen toegevoegde waarde in spellen.

- achterste speakers staan in de weg en flikkeren om

- sound is crap voor dat geld te weinig voor teveel willen

- 5.1 ... tja dvd achter je pc scherm dat lijkt me echt kut

- hoofd telefoon geeft idd beter 3 d geluid

- wordt zo veel 4.1 5.1 etc voor pc meer boxen als pc
Behalve het laatste punt geef ik je helemaal gelijk.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik weet eerlijk gezegd ook niet waar meneer 300watt zijn info vandaan haalt. Maar creative geeft zelf ook aan dat het woofertje weinig watt is, net als de surrounds.

Zie ook hierzo . . .

20 watt center
21 watt subwoofer
7 watt satelite

Maar nog even het volgende, voor de gamer of af-en-toe-dvd-kijker, zijn zowel de dtt2200 als de dtt2500 prima . . .

Ik vind het zelf ook veel te veel geld voor wat ke krijgt, maar als 500 piek wil besteden, dan is die 2500 een prima keus. Klinkt heel aardig, is niks mis mee. Het ligt er maar aan waar je het mee vergelijkt. Als je echt goed geluid wilt, moet je een losse decoder set nemen, met 5 _goede_ satelites, en een aparte subwoofer, dat weet ik ook wel, maar dan ben je echt niet klaar beneden de 2500 piek (ik zei _goed_ hè!!)

Over de Yamaha of andere 5.1 setjes, kan ik niet oordelen, nog niet gehoord.

Verwijderd

Ik heb zelf m''n PC aan m''n stereo hangen. Niks surround ofzo maar Quake op m''n TANNOY''s klinkt mooi genoeg :)

Anyway, een vriend van me heeft een tijdje terug een PC gekocht van DELL (jaja, niet happen) met een 2.1 Harman Kardon setje. Dat is toch wel errug mooi geluid hoor!

Misschien iets over te vinden op de DELL site?

mh

• JT

JT

VETAK y0

Persoonlijk vind ik dat jag nogal overdrijft, je kan ook kijken naar de prijs/prestatie verhouding, en dan zijn er een hoop setjes die er goed uitkomen (behalve creative) en die ook best leuk kunnen klinken. Geluid klinkt voor mij niet pas mooi als ik speakers heb van 500 piek p.st.

Milenco, ik had een mailtje naar Quote gestuurd over die Yammie''s, ik zet hem hier neer :
-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: Jeffrey Teunissen [mailto:censuur :D]
Verzonden: dinsdag 1 mei 2001 0:49
Aan: marketing.quote@eca.nl
Onderwerp: Yamaha YST TSS 1

Hallo

Wat kosten de nieuwe Yamaha speakers met Dolby Digital ?

Met vriendelijke groet, Jeffrey.
Antwoord :
Beste Jeffrey,

De prijs van de speakers komt neer op fl. 549,- incl. 19% btw.
Maar, wij hebben nog een gering aantal op voorraad liggen en
dat zal dan ook het laatste zijn, want deze speakers gaan via de hifi
devisie van Yamaha verkocht worden.

Met vriendelijke groet,
Ilse ten Brincke
Mijn advies is dus : Yamaha
Volkomen met je eens om mensen aan te raden eens in een redelijke HiFi zaak te gaan luisteren, zelfs als je geen 2.000 gulden te besteden hebt
Maareh, wat doe je daar dan ? Daar haal je ook geen 5.1 set voor minder dan 2000 piek....sorry, maar I don''t get it....en ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen 5000 piek (ik wel >:)) willen uitgeven aan surround. Als je je dan goed orrienteert vind ik dat je dan voor weinig geld best een leuk setje kan hebben.

Ecodan warmtepomp

• Milenco
Hmm, dus als ik die Yahama set wil hebben moet ik ze snel gaan bestellen omdat ze anders niet meer leverbaar zijn???

Kwist trouwens al wel dat ik er voor 549 aan kon komen, zie eerder bericht:
Jippie
Softura (nooooit van gehoort, schijnt in ons ehucht "Losser" te zijn gevestigd), kan er voor 545 aankomen, als ik hem nu bestel heb ik hem morgen . Ja oke, eerst nog ff sparen.
Maar nu is mijn vraag of deze set beter is dan die Creative set (de DTT2500 óf DTT3500, want van de laatste heeft die wel heel veel weg). Deze Yahama heeft trouwens ook een 5" subwoofer.

• BC3 Victim
Ik heb hele goeie reviews van Die midiland S4 7100 Gelezen bij hardewareinfo.net

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 13:19 schreef onik4 het volgende:
Ik heb hele goeie reviews van Die midiland S4 7100 Gelezen bij hardewareinfo.net
Als je voor je pc-geluid niet super-veeleisend bent is Midiland S4 7100 een prima keuze, zeker voor 5.1 zonder decoder.
Ik vind, nu ik hem zelf ook heb, die review van Harwareinfo.net echter wel wat vertekend.
Ik weet niet of ik hem zolang zal gebruiken als mijn inmiddels gare Boston Acoustics 2.1 setje wat ik hiervoor had.

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Iemand ideeen waar die yamaha''s te bestellen zijn in Nederland?

Ik ben ook errug geinteresseerd

Gadgeteer

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Dit Klipsch is ook errug leuk jah....

Maar OOK NIET IN NEDERLAND VERKRIJGBAAR :(:(

Je had toch ook een 4.1 set van Klipsch?

Gadgeteer

• JT

JT

VETAK y0

Amsterdam, bij BCE denk ik, daar komen mij Yammies vandaan.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:09 schreef Rookstar het volgende:
Dit Klipsch is ook errug leuk jah....

Maar OOK NIET IN NEDERLAND VERKRIJGBAAR :(:(

Je had toch ook een 4.1 set van Klipsch?
Nee, haha, nog steeds niet. Heb er sinds oktober 1999 (!) op zitten te wachten. Toen was ik het zat en heb die nieuwe Aego2 van Acoustic Energy gekocht.
Die nieuwe 2.1 en 4.1 van Klipsch schijnt echt wel verbeterd te zijn, met name dan het midden gebied.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Maar als je 16 bent en je hebt net 500 gulden? Wat dan?
Toen ik 16 was, had ik ook heel weinig te besteden (alhoewel daar snel verandering in kwam). Mijn eerste "HiFi" van enige betekenis, bestond uit een zo''n midi formaat "blok" met een tuner, cassetdeck en versterker in één van Sherwood met twee Pioneer speakers van 200,- per stuk. Dat blok had ik mijn ouders gekregen (hun oude stereo) en die speakers zelf betaald. Nou, daar durfde ik elk comp speaker setje mee te vergelijken, ook voor filmgeluid.
Daarna ben ik overgegaan op Yamaha NS-g40 speakers. Hoog gevoelige speakers met een lekker laag. Die speakers vind ik nog steeds best te pruimen, en kostten ook maar 280,- per stuk.
Zo zie je, ook als je 500,- te besteden hebt is er wel iets te verzinnen. Dat is het probleem niet. Het echte probleem is de surround hype, dat is de hele ellende. Surround geluid is helemaal geweldig voor films, en als je 4000,- of meer te besteden hebt. Daaronder zou ik zonder meer voor stereo gaan, ook al kijk je elke minuut van de dag films.
ben ik het ook zeer mee eens. Het aantal goede pc audio sites kun je op de vingers van één hand tellen, nou misschien twee handen dan.
Nou, ik ben de eerste vinger nog niet tegengekomen. Mocht je 3D sound surge noemen, dat vind ik wel de beste die ik ken, maar zeker niet goed.
BTW, Videologic gebruikt Audax drivers, en dat is nou niet het laagste wat je vinden kan hoor.
Een driver die maar weergeeft tot 4KHz is echt te belachelijk voor woorden (gemeten aan de centre van de Videologic).
En dat vind ik bijvoorbeeld al zo typisch. Ik heb al best een aantal reviews gelezen van de sets die ik gereviewd heb, maar niemand die het raar vond dat bijvoorbeeld de S4 8200 geen hoog weergaf. Dat speakersetje heeft ongeveer hetzelfde frequentie bereik als wanneer ik mijn tweeters zou uitschakelen (echt niet overdreven) en mijn speakers uit fase zou zetten.
Ik vind echt dat je als reviewer door de mand valt als je niet eens hoort dat een speaker maar tot 8KHz(!) weergeeft.
En dat is echt typerend voor het niveau van de reviews over comp speakers maar ook van de speakers zelf natuurlijk.
En ja, die DiGiTheatre had idd. niet zulke beste reviews, to put it mildly
Ja, idd. Maar de set is niet compleet beroerd. De sub is vooral zwaar beroerd, en dat is waar alle reviewers over vallen. Want zo lang er maar veel laag is is het goed. Bovendien is de centre om te janken.
Maar de front speakers waren het beste van alle geteste speakers. Daar is best iets mee te doen, vooral als je er zelf een klein subje bij zou zetten ofzo.
Net even je artikel gedownd, uhm, petje af hoor. Daar heb je best tijd ingestoken! Snap niet waarom het nog niet online is....
Dank je wel. Ik word er soms zelf niet zo vrolijk van omdat ik het gevoel heb dat ik in mijn eentje een gevecht tegen de bierkaai aan het voeren ben. Vooral de mensen die meegeluisterd hebben bij het testen waren het best eens met mij, en daaruit kan ik afleiden dat ik er niet ver naast zit.
Maar ik heb hem laatst weer eens helemaal aandachtig gelezen, en je kan toch niet je luisterervaringen helemaal overbrengen met zo''n review. Dat is een beetje jammer. En misschien had ik de conclusie iets scherper kunnen stellen, met iets scherper de voor- en nadelen van elk setje, was misschien toch beter dan deze bedenk-zelf-je-eigen-conclusie-conslusie.
Persoonlijk vind ik dat jag nogal overdrijft, je kan ook kijken naar de prijs/prestatie verhouding, en dan zijn er een hoop setjes die er goed uitkomen (behalve creative) en die ook best leuk kunnen klinken. Geluid klinkt voor mij niet pas mooi als ik speakers heb van 500 piek p.st.
Ik ben nog steeds hoopvol dat er comp speakers zijn die wel mijn goedkeuren kunnen krijgen, alhoewel de groep kleiner wordt. Ik wil samen met JvS nog een review doen van 2.1 setjes. En dan wil ik echt de elite hebben zeg maar.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 01 mei 2001 22:03 schreef Jag het volgende:
Ik ben nog steeds hoopvol dat er comp speakers zijn die wel mijn goedkeuren kunnen krijgen, alhoewel de groep kleiner wordt. Ik wil samen met JvS nog een review doen van 2.1 setjes. En dan wil ik echt de elite hebben zeg maar.
Ja, ik wil die klipschen eens een keer in het echt horen!
En dan doen uiteraard mijn eigen pc-dingen (van 100 piek) ook mee, ook al zijn ze er niet meer. ;)

• Milenco
Thanks voor de reviews. De meeste mensen zijn wel over deze set te spreken, dus ik koop hem. Zo meteen ff bestellen, heb ik hem morgen....

• St-Bun
  • Laatst online: 18-08 09:51
De Midiland S4 7100 (in combinatie met een sblive 5.1) bevalt me erg goed!

O dus

Verwijderd

"Ik word er soms zelf niet zo vrolijk van omdat ik het gevoel heb dat ik in mijn eentje een gevecht tegen de bierkaai aan het voeren ben."
Ik kan me dat wel voorstellen ja, toch is dat niet helemaal waar. Je zult niet de massa overhalen om meteen maar eens een dagje in een HiFi zaak lekker te gaan luisteren, maar zolang je mensen er attent op kunt maken dat er *meer en beter* is dan het standaard werk, heb je al een hoop bereikt.
Ennuh, mijn fout, Audax zitten in de X-Fires, geen flauw idee wat er in de Digitheater zit....

• BC3 Victim
Ik wil ook overstappen naar zo''n 5.1/4.1 set want ik heb nu een 2.0 labtec set, ik vind het geluid wat eruit komt niet al te best, maar ik heb nog nooit betere pc-boxen gehoord dan deze (natuurlijk wel meer volume maar daar geef ik niet zoveel om), ik vind geluid wel erg belangrijk en mijn vraag is dus, als ik nou een echte versterker en speakers koop wordt het geluid dan echt veel beter of beperkt de geluidskaart het geheel.... (ik wil een terratec dmx x-fire kopen)
GreetingZ :7

• Milenco
Kheb hem nu gekocht, bevalt goed. Alleen weer een probbie mee, zie andere topic

Verwijderd

klipsch niet in nederland? jawel hoor hoe verklaar je anders dat ik er nu naar luister?

Geen 4.1 maar 2.1 die zijn bij www.audioimport.nl te koop goeie toko aardige gozer en redelijk prijs

• BC3 Victim
probeer anders effe: http://www.teac.co.uk/dspd/main.html
=> speakers
=> PM-2000

ziet er volgens mij ook nog deftig uit!

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Ow.....die 2.1''s van Klipsch zie ik eik wel zitten voor 600 piek :)

Hoewel ik liever de 4.1''s had gehad. Zijn die ook ergens in NL verkrijgbaar?

En wat kost importeren uit de UK/VS/DLD etc.?

Gadgeteer

• JT

JT

VETAK y0

Voor 600 piek koop ik liever een versterker voor 250 piek en speakers voor 350, dat klinkt waarschijnlijk beter.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

verbreedt je horizon eens jt geez

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 17:55 schreef Rookstar het volgende:
Ow.....die 2.1''s van Klipsch zie ik eik wel zitten voor 600 piek :)

Hoewel ik liever de 4.1''s had gehad. Zijn die ook ergens in NL verkrijgbaar?

En wat kost importeren uit de UK/VS/DLD etc.?
Rookstar, importeren kan wel, kost een hoop, en ze gebruiken daar in de US 110V, dus heb je ook nog een apparaat nodig om er 220V van te maken.

• BC3 Victim
Prijzen jongens, asjeblieft prijzen.:*
Het gaat er hier om welke setje het beste geluid geeft voor onder de fl.500 en ik ben ook wel benieuwd. Is het trouwens niet zonde om met een 4 kanaals geluidskaart een 2.1 setje te nemen? Ik bedoel, steeds meer spellen ondersteunen dat dolby, eh digitale bleep, 4 point surround en nog een aantal hele leuke termen die me eigenlijk niet veel zeggen>:)
Zou je je dan niet vreselijk #(*$& voelen als blijkt dat je over een jaartje toch zo''n 4.1 of 5.1 setje nodig hebt?

Verwijderd

nee denk het niet want tot nu toe vind ik dat 4.1 allemaal wel meevallen in spellen ik val niet uit mijn stoel ofzo.

Trouwens mocht het echt wat worden dan koop ik wel gewoon een setje erbij dan is dat probleem ook weer opgelost en dan heb ik zelfs 4.2 ;)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 03 mei 2001 19:26 schreef SuB het volgende:
verbreedt je horizon eens jt geez
Huh ? Wat bedoel je daarmee ? :? Dat je het niet met me eens bent ?

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Dat er meerdere keuzens zijn.(Ik ben een smarty-pance:9)

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 12:45 schreef Fr3aKER het volgende:
Ja daar ben ik ook heel erg in geintreseerd, weet iemand al waar dat ding in nederland te krijgen is?
Pagina: 1 2 Laatste