[BC3] Zwart/Wit met TV-Out (ja alweer)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 19:04

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ok allereerst: Ik heb gezocht en GEEN bevredigende antwoord gevonden.

Een vriend van me heeft een v6800 deluxe en wil DVD op TV hebben. dit hebben we al gedaan:
*Videokaart op PAL
*S-VHS vanuit videokaart naar S-VHS aansluiting op schakelkastje die op SCART van de TV zit.
*DVD Software op PAL (G of N meen ik te herinneren..is al laat;))

Geen succes...dus ik zoeken op GOT...ok oudere TV`s kunnen geen S-VHS ontvangen las ik ergens...OK, geen punt sluiten we gewoon Composite aan (gele stekkers) ff instellingen veranderen naar composite....en nog steeds Z/W beeld...wel retescherp maar geen kleur.
PowerDVD en WinDVD allebei hetzelfde.

Las meerdere topics, en alles geprobeerd.

Wat Nu???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet niet of je al geprobeerd hebt om de OUTPUT SOURCE naar PAL te zetten. NTSC geeft in NL een Z/W beeld.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
en gelijk heeft hij :)

• BC3 Victim
SHIT! Zit ik weer niet op te letten, je had hem al op PAL gezet. dan weet ik het niemeer

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
ff topic omhoog halen;)

nog steeds geen idee jongens? (en/of meiden:P)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Hmmm ik heb eens een keer iemand gehad met hetzelfde probleem. Bleek hij een ander s-video -> RCA (tulp) kabeltje te gebruiken. |:(
Na gebruik van het originele kabeltje ineens kleur!!
Anders zou ik het ook niet weten...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 18:24
dah was een heel gezeik met die SuperVideo kabeltjes, kan je tv niet aan. Mot je SuperVideo+Composiet gebruiken, dat werkt wel

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 00:01 schreef Ghost het volgende:
Hmmm ik heb eens een keer iemand gehad met hetzelfde probleem. Bleek hij een ander s-video -> RCA (tulp) kabeltje te gebruiken. |:(
Na gebruik van het originele kabeltje ineens kleur!!
Anders zou ik het ook niet weten...
ik had hetzelfde probleem en met het originele kabeltje deed ie het wel goed...

toen las ik later in het bijgeleverde boekje dat het kabeltje tussen je tv en je tv-out NIET langer als 3 mtr. mocht zijn ! en dat was de oplossing!

heb er nu een videorecorder naast gezet die verspreid mijn TVout nu door het hele huis via het videokanaal (handig voor div-x)

GrTz. J

• BC3 Victim
Indeling:
Netherlands PAL-B(g) - Composite

en dan de TV-out activeren met CTRL-ALT-T (althans bij mijn Asus Geforce2GTS drivers)

als je het probleem dan alleen hebt met DVD kijken, dan denk ik dat je last hebt van CSS Macrovision ofwel kopieerbeveiliging...

heb je het ook met beelden van je buroblad, dan denk ik dat je eens een ander drivertje moet proberen.

als je de kaart getweaked hebt naar bijvoorbeeld een quadro, dan zou het kunnen dat de tv-out chip nu verkeerd aangestuurd wordt door de driver (chrontel / brooktree).

heb je de bios geflashed met een verkeerde versie dan kan ook die chrontel/brooktree verwisseling plaatsvinden...

heeft die tv-out het wel ooit gedaan?
zijn er dingen veranderd aan die kaart?

succes ermee!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Kaart is wel meerdere malen geflasht, ook met beta`s en zelfgemaate/veranderde bios`sen maar nu weer terug naar originele van Asus (met sba)

Verder is ie overgeklokt (ook weer standaard geprobeerd)

hij gebruikt 11.80 drivers/WinME
dit is de eerste keer dat we de tv-out proberen:(
Probleem hebben we ook gewoon met bureablad...niet alleen bij DVD`s

Wat ik raar vind...is dat ie bij composite ook zo (lees Z/W) is!?!

S-VHS kabel is 10mtr lang...wel met vergulde aansluitingen en stoorfilters. is wel goede kwaliteit.

Thanx voor iedereen die meedenkt, maar we zijn er nog steeds niet uit....

nog MEER ideetjes:P

Verwijderd

ik heb een s3 virge gx/2, gwoon voor als ik fimpie op tv wil kijke, ruk ik dus mn asus v6600 drvoor uit, kweet et, gekloot mrja. op de tv benede, aristona ding van vorig jaar ofzo) krijg ik gwoon via de gele tulp kabel perfect beeld. maar als ik em op mn eigen 5 jaar ouwe philips tv hang via tulp krijg ik lekkere zwart wit. en ik weet niet hoe ik die pal kan veranderen op mn s3 virge, want die drivers geven helemaal geen tv out blad drbij ofzo.

misschien kunne jully mij dus ook hellepe :P groeten

Verwijderd

Als je een tv met meerdere scart aansluitingen hebt wil het overzetten op een andere scart nog wel eens helpen (had ik ook ) het schijnt dat niet elke scart hetzelfde is.
su6 js

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
wat js hierboven zei klopt. Niet ieder scart is dezelfde. Hebben zelf een sliksplinter nieuwe philips breedbeeld tv met 3 scart aansluitingen. Als ik de dvd speler aansluit op scart 1 of 3 heb ik perfect kleure beeld maar als ik hem op scart 2 zet lelijk zwart-wit beeld. Dus jongens ik zou eens kijken wat voor scart er op je tv zit!

MacBook Pro 14" 2021

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-07 14:58
Had ik ook met TNT VIPer 550

Ook alleen maar z/w
opgestuurd en kreeg een nieuwe :)

Verwijderd

en toch denk ik dat gewoon een korter kabeltje (korter als 3 mtr.) het oplost.

GrTz. J

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 02:23 schreef Rozz het volgende:
...

*DVD Software op PAL (G of N meen ik te herinneren..is al laat;))

...

Wat Nu???
Bij mij deed ie het alleen op PAL-B probeer dat eens. :)

GrTz. J

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik had getracht een FAQ hierover te schrijven, helaas geen verwerking van gezien:

[topic=155421]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:09 schreef 5chaap2k het volgende:
en toch denk ik dat gewoon een korter kabeltje (korter als 3 mtr.) het oplost.

GrTz. J
Ik gebruik 5 meter svhs kabel en heb een goed beeld ,ik heb trouwens wel ergens gelezen dat 5 meter wel het uiterste is
daarna gaat de kwaliteit snel achteruit.

js

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 01:01 schreef js962 het volgende:

[..]

Ik gebruik 5 meter svhs kabel en heb een goed beeld ,ik heb trouwens wel ergens gelezen dat 5 meter wel het uiterste is
daarna gaat de kwaliteit snel achteruit.

js
Klopt !

ik had eerst ook zo''n Profi-GOLD S-VHS kabel en conectoren met storingsfilter enzo maar met dit (10mtr.) kabeltje bleef ut Z/W.
Met een niet gold-plated kabeltje van 3 meter was dit opgelost !

GrTz. J

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Ik heb nooit problemen gehad met een kabel van 10 m. Dat moet makkelijk kunnen. Wel heb ik mijn ASUS v-6800 al drie(!) keer gesloopt door het experimenteren met de video out. Deze uitgang is zeer gevoelig! Het kan best dat je ondertussen ook wat opgeblazen hebt op je kaart. Gewoon omruilen in de winkel.

G8-)

• BC3 Victim
Ik heb zelf ook geen problemen met 10 meter, gewoon goeie kabel kopen. Ik had zelf ook wat vraagtekens bij het zwart/wit op mijn tv, maar dat was omdat ik alleen de s-vhs uitgang gebruikte toen ik m''n composiet uitgang erbij gebruikte (gele tulp) toen kreeg ik er wel kleur bij in. s-vhs is gewoon om het vet scherp naar je tv te sturen, want met alleen de gele tulp krijg je gewoon gekleurd beeld, maar niet super.
:P

• BC3 Victim
BTW: Weet iemand nog een crack of dergelijk voor WinVCR 1.0 van Cinax:?

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Voordat hier een slotje opkomt:P

Het is hier verboden om te vragen naar Warez!!!! dus ook Crackz e.d.!!!!

Sorry dat ik zo bot ben..maar wil wel deze topic openhouden:'(

Verwijderd

ik wil effe zeggen dat ik een el cheapo svhs kabel heb van 10 meter en heb nergens last van
dus zeggen dat de kabel niet langer dan 3 of 5 meter mag zijn gaat echt nergens over

• BC3 Victim
Uit de hierboven gegeven link:

Q: Ik heb gebruik gemaakt van de SVHS kabel met een verloopje naar SCART maar ik heb nu een Z/W beeld.
A: Wees er zeker van dat je TV ook SVHS op scart ondersteunt. Als je TV totaal geen SVHS kent zal deze verloopplug niet goed werken en moet je uitwijken naar het tulpkabeltje. Als de TV wel SVHS ondersteunt kijk dan in de handleiding van je TV als je nog een instelling om moet zetten om SVHS aan te kunnen.

[edit]
Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat als je het juiste kabeltje haalt en die switchbox even weglaat dat je probleem opgelost is.

Dat die 10Mtr geen probleem is kun je zien aan het feit dat het een ''retescherp'' beeld is. Heb je op je scart zo''n ''scart-naar-tulp'' stekker zitten? Neem eens een volledig bedrade scart-kabel met aan de 1ne zijde scart en aan de andere zijde tulpjes..

Verwijderd

Hoi

Volgens mij geeft een s-video naar scart altijd zwart wit beeld. Een composite daarin tegen geeft wel kleur, marde kwaliteit is niet echt mooi.
Mzzls

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 11:37 schreef Tha Jaguar het volgende:
Hoi

Volgens mij geeft een s-video naar scart altijd zwart wit beeld. Een composite daarin tegen geeft wel kleur, marde kwaliteit is niet echt mooi.
Mzzls
Dat is wel waar opzich. Als je hem gewoon op de scart zet is het inderdaad zwart wit, maar ik heb een extra svhs kanaal zeg maar voor scart 2 en daar is ie vrolijk in kleur hoor.

Verwijderd

Hoi

ja dat klopt wel, maar de omzetting van s-video naar scart is zwart wit
Ik heb nooit gezegt dan s-video zwart wit is
mzzls
Pagina: 1