Toon posts:

[BC3] wat is toegevoegde waarde van een DXR-3 kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een systeem koop (amd 1,33ghz)met een ati radeon 64 mb vivo grafische kaart, wat is dan nog de extra waarde die een dxr-3 kaart kan geven?
Kan iemand mij precies uitleggen wat deze kaart precies doet?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Zo''n kaartje doet niks anders dan de mpeg2 stroom hardwarematig decoderen. Dat is nuttig voor langzame pc''s (tot 300 MHz) maar voor snelle eigenlijk niet meer.
Toch heeft zo''n ding voordelen. Je kunt met bijzonder lage cpu-belasting dvd''s bekijken. Misschien als je het met andere dingen wilt combineren. En er zit een video en spdif out op. Nuttig als je geen video-out op je videokaart hebt of als je een dolby digital subwoofer wilt aansluiten.
De beeldkwaliteit van een softwaredecoder is meestal beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 22:49 schreef _Jona_ het volgende:
Zo''n kaartje doet niks anders dan de mpeg2 stroom hardwarematig decoderen. Dat is nuttig voor langzame pc''s (tot 300 MHz) maar voor snelle eigenlijk niet meer.
Toch heeft zo''n ding voordelen. Je kunt met bijzonder lage cpu-belasting dvd''s bekijken. Misschien als je het met andere dingen wilt combineren. En er zit een video en spdif out op. Nuttig als je geen video-out op je videokaart hebt of als je een dolby digital subwoofer wilt aansluiten.
De beeldkwaliteit van een softwaredecoder is meestal beter.
Hey Jona, Ik zie aan je specs dat je een AIW radeon 32 mb bezit. Hoe bevalt die? Heb ik hier nog een dxr-3 kaart bij nodig? Klopt het dat de software ook geheel in het NL is??
Ik denk dat ik misschien ook een AIW koop iplv de ati vivo

• jona
Op zaterdag 28 april 2001 22:56 schreef Jagertje het volgende:

[..]

Hey Jona, Ik zie aan je specs dat je een AIW radeon 32 mb bezit. Hoe bevalt die? Heb ik hier nog een dxr-3 kaart bij nodig? Klopt het dat de software ook geheel in het NL is??
Ik denk dat ik misschien ook een AIW koop iplv de ati vivo
Ik heb hem al een tijdje en hij bevalt goed. Ati is op videogebied altijd al een koploper geweest. Die dxr-3 kaart heb je dan niet meer nodig. De kaart ondersteund motioncompensation, idct en alpha subpicture blending voor mpeg2 decoding. Daardoor is een pentium 233 al voldoende voor dvd. Bovendien heeft de AIW een svideo en een composite out plus een spdif out. De software die is meegeleverd is compleet nederlands. De upgrades van internet zijn met een aparte patch nederlandstalig te maken. Qua videomogelijkheden is de AIW zeker beter, maar denk er aan dat de kaart wel een paar honderd gulden duurder is dan de 64 MB VIVO versie. Toch heb ik gezien de mogelijkhden van de kaart en het feit dat dat ie in 3d gebied behoorlijk snel is totaal nog geen spijt gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 april 2001 23:12 schreef _Jona_ het volgende:

[..]

De upgrades van internet zijn met een aparte patch nederlandstalig te maken.
Waar haal je die upgrades vandaan? en waar kan ik die patch vinden? Thanks voor je reactie

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind zelf de DXR3 wel degelijk mooier beeld geven dan software matig...het beeld is een stuk scherper en voller, daarnaast idd de voordelen van een uitstekende TV-Out, niet zo''n brakke als op een GF2 (over de Ati kan ik niet oordelen) maar die van de DXR3 is subliem :) Daarnaast kun je er rechtstreeks je Dolby Digital decoder opaansluiten en werkt ''t menu-navigeren een stuk soepeler omdat ''t geen cpu-power vreet.

Echter, nadeel van dat kaartje is, de bijgeleverde doorluskabel, die je gebruikt om je DXR3 op je VGA-kaart aan te sluiten; hierdoor is je normale beeld (dus gewoon in windows) ineens een stuk minder strak en heb je kans dat als je dat kabeltje regelmatig losmaakt je ''t kabeltje molt.

Maar goed, als je tevreden bent met software DVD, dan is daar niets mis mee :) WinDVD geeft ook een uitstekend mooi beeld en bied daarnaast ook de mogelijkheid tot Dolby Digital en TV-out opties :)

Verwijderd

Topicstarter
[b].

Echter, nadeel van dat kaartje is, de bijgeleverde doorluskabel, die je gebruikt om je DXR3 op je VGA-kaart aan te sluiten; hierdoor is je normale beeld (dus gewoon in windows) ineens een stuk minder strak en heb je kans dat als je dat kabeltje regelmatig losmaakt je ''t kabeltje molt.
Betekent dit dat elke keer dat je gaat gamen of wanneer je je pc-software gaat gebruiken je in feite de dxr3 kaart moet ontkoppelen?
Lijkt mij toch wel heel ver gaan.
Hebben hier meerdere tweakers last van?

Verwijderd

Nee dit hoeft niet, je sluit de uitgang van je videokaart aan op de dxr-3, en van je dxr-3 gaat ''t naar je monitor. Beeldkwaliteit normaal is dan best goed, dus iedere keer je dxr-3 ontkoppelen is helemaal niet nodig. Je zou het natuurlijk kunnen doen, om echt het allerbeste beeld te krijgen...

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb laatst een PC gebouwd met een Creative DXR-3 kaarje erin, maar het normale Windows-beeld ziet er met die doorluskabel echt niet uit.... :(:( : heel onrustig beeld met verticale strepen er doorheen....
Waar zou dat aan kunnen liggen?
De videokaart is een Asus V7100 GF2 en de monitor is een Iiyama 17".

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Misschien een brakke samenwerking van de kaart en jouw mobo ofzo, zal niet de eerste keer zijn. Ik lees in de sigma niewsgroepen ook steeds over titels die bij mensen niet draaien en bij mij dan weer wel.

Duncan

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 13:17 schreef Gash het volgende:
Ik heb laatst een PC gebouwd met een Creative DXR-3 kaarje erin, maar het normale Windows-beeld ziet er met die doorluskabel echt niet uit.... :(:( : heel onrustig beeld met verticale strepen er doorheen....
Waar zou dat aan kunnen liggen?
De videokaart is een Asus V7100 GF2 en de monitor is een Iiyama 17".
Dus toch maar een Ati, AIW??? of.........

Verwijderd

Het enigste nut is dat je systeem 25 piek meer zal opleveren. die DXR-3 kaart was echt brak bij mij. Je windows wordt gammel qua beeld en de DVD''s speelde die ook nooit goed af. De eerste 2 minuten liep het geluid niet synchroon met het beeld :r :r

Ik zou gewoon voor een Radeon ViVo retail gaan.
Het enigste voordeel die de AIW heeft is dat er een eigen tuner opzit meer niet. Als jij je Video in van de radeon op je video aansluit heb je hetzelfde princiepe.

Het scheelt je dan geld en je videokaart is wat sneller :)

• jona
Op zaterdag 28 april 2001 23:42 schreef Jagertje het volgende:

Waar haal je die upgrades vandaan? en waar kan ik die patch vinden? Thanks voor je reactie
Gewoon van de Ati website halen. Staat ook een gedeelte met taalpatches. Gewoon de Nederlandse downloaden en alles is Nederlands geworden.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb geen problemen met mijn dxr-3 kaart. Ik gebruik het kabeltje gewoon niet. Het beeld gewoon direct naar de tv, dit kijkt toch veel fijner en het geluid via de digitale uitgang naar mijn dolby digital versterker.

Toch wel vreemd eigenlijk dat dat kabeltje zo stoort, met mijn voodoo2 kaarten had ik daar nooit last van.

Duncan

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Wildfire

Joy to the world!

Dude:
Je windows wordt gammel qua beeld en de DVD''s speelde die ook nooit goed af. De eerste 2 minuten liep het geluid niet synchroon met het beeld
Ik heb zelf ook een DXR3. Mijn beeldkwaliteit is nog hetzelfde als voorheen en DVD''s afspelen gaat hartstikke goed - haarscherp beeld, perfect geluid en absoluut lipsynchroon...

Je moet zo''n kaartje niet vervloeken omdat ''ie het bij jou niet goed doet/deed...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 16:12 schreef Brian Dickens het volgende:
Dude:
[..]

Ik heb zelf ook een DXR3. Mijn beeldkwaliteit is nog hetzelfde als voorheen en DVD''s afspelen gaat hartstikke goed - haarscherp beeld, perfect geluid en absoluut lipsynchroon...

Je moet zo''n kaartje niet vervloeken omdat ''ie het bij jou niet goed doet/deed...
waarom :? alle 3 de kaarten gaven hetzelfde probleem. Ik ben er een pokke tijd mee bezig geweest om het goed te krijgen. Wat dus niet is gebeurd.

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
De beeldkwaliteit van de dxr3 is altijd beter dan softwarematige speler. Ook is de TV out superieur.:P
Pagina: 1