[BC3] Geluid haperd na 128MB erbij...

Pagina: 1
Acties:

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Ik heb vandaag 128MB (pc133) ram bij mijn 64MB ram (pc100) gestoken.
Alles gaat wel goed, maar muziek haperd bij vrijwel opstarten, klikken, alles!!

Weet iemand wat er mis kan zijn?
Bedankt dan...

systeem:
AMD K6-2 450
Viper770 (32MB)

Verwijderd

Heb ik altijd na een format... na een week of één, twee is het weer goed.

• HertogJan
okee dank je!
ff twee weken wachten

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ja zomaar na ff 1/2 weken wachten is het weer goed :? :? :? duh!

dit slaat als een koe op 3 tieten dus...

kijk ff in de bios wat de cas instellingen zijn. zet ze alle drie op 3. probeer een ander slot voor het geheugen. is er nog genoeg geheugen vrij op schijf c voor het virtueel geheugen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PC100 en pc 133 combineren is vragen om problemen, knikker die 64mb gewoon weg in de prullebak.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 03:23 schreef ziko het volgende:
PC100 en pc 133 combineren is vragen om problemen, knikker die 64mb gewoon weg in de prullebak.
onzin

ik heb ook pc100 en pc133 combo en heb nergens last van

probeer eens je DMA buffer te verhogen naar 64 kb

configscherm/systeem/apparaatbeheer/systeemapparaten/controller voor direct geheugen toegang/instellingen

daar vink je ''DMA buffer reserveren'' aan en geef de waarde 64kb

• HertogJan
Ik heb van alles gedaan.
- de 2x32MB PC100 er uit gehaald. (hij haperde wel iets minder nu :?)
- ander slot geprobeerd.
- DMA buffer verhoogd
- update drivers
MAAR.... niks heeft geholpen helaas..
Op zaterdag 28 april 2001 23:48 schreef twiekert het volgende:
kijk ff in de bios wat de cas instellingen zijn. zet ze alle drie op 3. probeer een ander slot voor het geheugen. is er nog genoeg geheugen vrij op schijf c voor het virtueel geheugen?
Sorry, maar hoe doe ik dit precies? Waar moet ik zijn in de bios?!

Dank

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op zondag 29 april 2001 09:45 schreef HertogJan het volgende:
Ik heb van alles gedaan.
- de 2x32MB PC100 er uit gehaald. (hij haperde wel iets minder nu :?)
- ander slot geprobeerd.
- DMA buffer verhoogd
- update drivers
MAAR.... niks heeft geholpen helaas..
[..]

Sorry, maar hoe doe ik dit precies? Waar moet ik zijn in de bios?!

Dank
deze opties zitten onder de advanced bios options of advanced chipset options.

meestal zijn het 3 opties die CAS, RAS to CAS en CAS to RAS (of iets dergelijks) heten. die 3 cijfers kan je veranderen naar 2 of 3. zet ze allemaal op 3 en nog een keer testen. en dan een keer op 2. 2 is het snelst btw.
waarschijnlijk moet je de instellingen van SPD (chippie op het geheugen wat automatisch de instellingen detecteerd, maar niet altijd juist) naar manual veranderen zodat je handmatig de waarden kan veranderen.

als je in je mobo boekje kijkt kan je het beter vinden. bij sommige biossen zitten deze opties nogal ver verstopt.

• HertogJan
okee.. ik ga er even mee aan de slag! bedankt alvast en je hoort van me!

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 23:48 schreef twiekert het volgende:
ja zomaar na ff 1/2 weken wachten is het weer goed :? :? :? duh!

dit slaat als een koe op 3 tieten dus...

Ja... eigenlijk wel. De eerste keer toen ik het verschijnsel had, wist ik echt NIET waar het aan lag, ik had echt zo''n beetje alles goed ingesteld, DMA aan, gedefragmenteerd, alles, maar Winamp haperde nog steeds. Toen had ik het laten zitten.
Volgende keer na een format, had ik het probleem weer. Ik vroeg me af hoe ik het de keer daarvoor had opgelost, maar nog steeds lukte het niet.

Nu heb ik elke keer als ik een format heb gedaan heel irri dat Winamp gaat stotteren enzo, maar het verdwijnt bij mij gewoon automatisch. Heel misschien komt het dat ik iets installeer wat het probleem toch verhelpt, maar dat ik dat proggie pas na 1 of 2 weken op mn PC zet, ik weet het niet. Maar ik denk nu altijd als ik het heb: "laat maar zitten, gaat vanzelf wel weer weg".

Als je me niet gelooft, PECH GEHAD, bij mij is dat nou eenmaal zo!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dat gezeur over die Cas 2/3 bah :r.

Er is duidelijk wat anders aan de hand, Ik heb een duidelijk vermoeden dat óf winamp verkeerd ingesteld staat OF dat er een process op de achtergrond de boel verziek, oa viruskillers etc.

1: Winamp, druk op CTRL-P, ga naar input, kies Nullsoft WaveOut plug-in en dubbelklik die, zet de buffer length op 4000 ms, Priority op Highest, Maximum blocks op 32, Max blocksize op 64kb, min op 4 kb of evt 8.

Volume control enable aan en reverse balance en alt setting mode op uit.

Zorg daarna dat WaveOut plugin geselecteerd staat anders gebruikt ie andere output plugins.

Probeer het nu nog eens, veel succes en laat het resultaat even horen.

O ja, mocht dit niet helpen ga dan ff naar www.tweakfiles.com en download even een speciale utilitie ( weet de naam zo even niet ) daarmee kun je onder win98/me etc precies zien welk programma of proces jecpu time weg zit te vreten. zo kun je de oorzaak achterhalen.

Mocht dit alles niet helpen haal dan eens wat geupdate drivers van inet voor je geluidskaart. Als het dan ook niet lukt probeer dan eens de directsound drivers bij winamp en kijk offie dan ook hapert.

suc6.

• InterCC
  • Laatst online: 14-06 13:42
Wat voor een windows draai je? Als je nog win95 heb is dat je probleem.

• HertogJan
Op zondag 29 april 2001 15:59 schreef FerryHeibrink het volgende:
Dat gezeur over die Cas 2/3 bah :r.

Er is duidelijk wat anders aan de hand, Ik heb een duidelijk vermoeden dat óf winamp verkeerd ingesteld staat OF dat er een process op de achtergrond de boel verziek, oa viruskillers etc.
...
suc6.
:D :) :D :) :D :) :D
ja hoor dat was ''em!!!! MAcAfee TERing Virusscan!!!!!! nooit meer!!!!!!!

SUPERRRR BEDANKT JE MOET EENS WETEN HOE BLIJ IK BEN!!!!

(voor de rest ook iedereen bedankt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 29 april 2001 16:19 schreef HertogJan het volgende:

[..]

ja hoor dat was ''em!!!! MAcAfee TERing Virusscan!!!!!! nooit meer!!!!!!!

SUPERRRR BEDANKT JE MOET EENS WETEN HOE BLIJ IK BEN!!!!

(voor de rest ook iedereen bedankt

Graag gedaan *D

Met die virus scanners had ik ook veel problemen. Hoop dat je veel plezier hebt met winamp ennehh don''t forget to check www.mpplus.nl.nu voor echte hi-fi kwaliteit :)
Pagina: 1