Toon posts:

[BC3] Roland EM10 . kan iemand me met midi helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een Roland EM10 Creative keyboard staan. daar heb ik ook een midi kabel bij. die gaat in de Joystick poort van me geluidskaart. (een ess-solo)
nou wil ik met midi gaan rommelen. zou iemand mij op weg kunnen helpen. heb al wat geprobeerd maar dat schiet niet op. ik krijg er geen geluid uit. ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

alvast bedankt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Niet echt genoeg info...kabels goed aangesloten? Wat voor geluid wil je eruithalen? Staat de EM10 aan? ;) Welk MIDI programma gebruik je? Heb je wel MIDI poorten geconfigureerd? enz. enz.

MIDI is niet moeilijk, maar kan makkelijk fout gaan :)

Ruud.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Op zaterdag 28 april 2001 15:18 schreef norvana het volgende:
hallo, ik heb een Roland EM10 Creative keyboard staan. daar heb ik ook een midi kabel bij. die gaat in de Joystick poort van me geluidskaart. (een ess-solo)
nou wil ik met midi gaan rommelen. zou iemand mij op weg kunnen helpen. heb al wat geprobeerd maar dat schiet niet op. ik krijg er geen geluid uit. ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

alvast bedankt
Okay, ik heb zelf ook MIDI... Als het goed is heeft je midi kabel twee uiteinden, een in en een out. Zo heeft je keyboard ook een in en een out, let er wel op de de in van je kabel in de out van je keyboard gaat en je out van je kabel in de in van je keyboard gaat. Hier worden vaak fouten mee gemaakt en dan doet ie het niet.
Voor de rest heb je een proggie nodig om mee te kunnen opnemen enzow.
Micro LOGIC is een simpel maar handig programmaatje van 1MB. Op download.com staat een demootje volgens mij.

Suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ik heb al 1 fout gevonden. ik had die kabel die ik erbij had aangesloten op deze manier. op me keyboard staat in en out en op die kabel ook. ik had dus in van die kabel op me in van me keyboard aangelsoten. en zelfde met de out. ik begrijp nu dat het andersom moet. ik gaat het ff proberne Meer tips zijn ok heel erg handig