De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
SOORT muziek is ook zeer belangrijk, en het budget uiteraard. Waar zat je aan te denken? F600,- voor 4 boxen? OF F1000,-? Of wil je slechts 2 speakers? OF wil je een 2.1 opstelling? (2 fronts + subwoofer) ?
Ik denk dat als je Technics (van minisetje) speaker met 4" woofertjes hebt (die tot rond de 40Hz komen bij -5dB zoiets) dat je dan niet bepaald op zoek bent naar goede Hifi speakers. Want Marquant (Ja nederlands merk) klinkt vaak nog beter dan deze boxen, duidelijkere midrange en diepere bass (bij de 12" versies tot 33Hz @ -3dB, wat aangegeven is klopt niet) en ze kosten niets, F139,- per stuk, heb je een 3weg speaker met 12" woofer, 4" mid, 1" tweeter.
Nadelen:
Lage gevoeligheid (niet zorgvuldige zware materialen gebruikt). Dus je hebt een zeer zware versterker nodig wil je je versterker geen schade aanbrengen.
Zohard als ze kunnen wil je ze niet hebben, maar dat gaat ook niet met een 4x60Watts (aangegeven). Maar ik betwijfel of dit vermogen wel genoeg is om geen problemen te krijgen.
Als je Hifi speakers wilt die niet te hard gaan en een " aardige acoustische kwaliteit " (voor jou doen denk ik
http://www.eltax.dk/html/Products/Speakers/Symphony2/sym82_body.html
Kost F249,- per speaker incl. BTW. Bij de lokale Megapool te koop.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kan ook, gewoon mijn set nemenOp zaterdag 28 april 2001 15:21 schreef _Dave_ het volgende:
Gewoon een 5.1 setje (speakers met 5.1 decoder & versterker). Maar op tests van internet kan je niet af gaan, de ene test is heel goed, dan is de andere test weer slecht
DolbyDigital, DolbyPrologic (ook wel Dolby Surround) met ingebouwde DEcoder en THX certificering.
(Jaja Creative, zie die maar eens te krijgen met jullie brakke 5" woofertjes. Dat kan niet he.)
Komt tot 30Hz @ -6dB. 4.1 set. 8" woofer, blaast alles weg (voor een pc set en die prijs
http://www.altecmm.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=17793&prmenbr=9490&from=
Dit is wel heel snel gezegd, maar de prijs kwaliteitsverhouding is goed.
Versterkers : prijsklasse tot ongeveer 1500 piek heb je deze die goed zijn : Yamaha, Sherwood, Sony (alleen de STRDB 940), Onkyo. Weet niet of Denon ook in die klasse zit, maar die is ook goed. Mijn persoonlijke favo is de Yamaha DSP A5, die heeft Dolby Digital, DTS en genoeg vermogen en kost ongeveer 1100 piek. De versie van deze versterker MET radio is de Yamaha RX-V 596. Dus niet de 595, maar de 596. Luister je eigen muziek op die versterkers en beslis.
Speakers : Tannoy, Mission, Eltax, Infinity, JBL, Yamaha zijn allemaal goede merken. Ook hier geld : luister met eigen muziek en neem de speakers die JIJ het beste vind klinken.
Voor dit luisteren mag je trouwens rustig een dag voor uit trekken om elke speaker een kwartier tot een half uur te beluisteren en alles op je gemak te doen.
BESPAAR NIET OP KABELS ! Ongeveer 10 % van je budget mag aan kabels tussen je componenten en speakerkabel op gaan.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Zal toch maar een groter budget voorzien... als ik men huidig systeem vergelijk met die kits komt het niet goed.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Kijk anders even hier. Wat deze kost ? 1500 piek. Maar hij klinkt nog beter dan hoeveel die kost. Het zijn zo''n beetje de beste comp speakers (als je daar nog van kan spreken) die er zijn. Als je beter wil dan normale comp speakers maar losse componenten vind je te duur, dan moet je voor deze gaan. Versterker en decoders zitten al ingebouwd.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
tering wat een zet spiekers>:)
heb ik hier een labtec setje:'( maar dat is pas van te
Labtec is erg goed, dus zeur niet
Die videologics kosten 1500 piek. Maar ja, dat kan toch niet op tegen deze. Which I happen to own >:)B-)
Ecodan warmtepomp
Goed dit te lezen. Ik ben zelf een nieuwe set voor mijn huiskamer aan het samenstellen en m.b.v. o.a. ditforum ben ik intussen gekomen op een Yamaha RX-V 496 0f 596 receiver (moet het voordeel van de 5 serie boven de 4 serie nog eens goed uitpluizen (misschien ienad die het al weet?)) met Tannoy R2 boxen (wat is dat kersenhout gaafOp zaterdag 28 april 2001 16:31 schreef JT het volgende:
Kaart : TerraTec DMX XFire 1024, deze heeft A3D en EAX met een optische digitale uitgang die op je versterker kan.
Versterkers : prijsklasse tot ongeveer 1500 piek heb je deze die goed zijn : Yamaha, Sherwood, Sony (alleen de STRDB 940), Onkyo. Weet niet of Denon ook in die klasse zit, maar die is ook goed. Mijn persoonlijke favo is de Yamaha DSP A5, die heeft Dolby Digital, DTS en genoeg vermogen en kost ongeveer 1100 piek. De versie van deze versterker MET radio is de Yamaha RX-V 596. Dus niet de 595, maar de 596. Luister je eigen muziek op die versterkers en beslis.
Speakers : Tannoy, Mission, Eltax, Infinity, JBL, Yamaha zijn allemaal goede merken. Ook hier geld : luister met eigen muziek en neem de speakers die JIJ het beste vind klinken.
Voor dit luisteren mag je trouwens rustig een dag voor uit trekken om elke speaker een kwartier tot een half uur te beluisteren en alles op je gemak te doen.
BESPAAR NIET OP KABELS ! Ongeveer 10 % van je budget mag aan kabels tussen je componenten en speakerkabel op gaan.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
- 596 gebruikt namelijk onderdelen en chips uit de DSP A1, een versterker van 4 ruggen. Het vermogen is _iets_ meer, maar dat boeit niet.
-Bij de 596 krijg je ook een afstandsbediening die je voor je dvd, tv, vcr, cd, digitale satteliet tuner, md/tape en cd kan gebruiken. Heb deze zelf ook en is ERRUG relaxed.
-596 heeft sleep functie
-596 heeft betere speakeraansluitingen
-596 heeft 1 input extra
Al met al zou ik dus zeker voor de 596/DSP A5 gaan.
Ecodan warmtepomp
Bedankt voor de info! Die 596, kost die ook iets van 1100 piek? Ik las dat Richersounds een goeie winkel is. Ik woon hier namelijk zowat naast de Staffhorst Utrecht.Op zaterdag 28 april 2001 23:32 schreef JT het volgende:
-Ik zou ZEKER voor de 596 gaan.
- 596 gebruikt namelijk onderdelen en chips uit de DSP A1, een versterker van 4 ruggen. Het vermogen is _iets_ meer, maar dat boeit niet.
-Bij de 596 krijg je ook een afstandsbediening die je voor je dvd, tv, vcr, cd, digitale satteliet tuner, md/tape en cd kan gebruiken. Heb deze zelf ook en is ERRUG relaxed.
-596 heeft sleep functie
-596 heeft betere speakeraansluitingen
-596 heeft 1 input extra
Al met al zou ik dus zeker voor de 596/DSP A5 gaan.
Ecodan warmtepomp
- Dixi
- Expert
- Finlandia
- Gorenje
- Graetz
- Sunkai
- Technema
Vage namen
Ik heb hier de nieuwe Richer Sounds folder liggen, ff kijken.....hij kost ''fl bel,-''... |:(|:(|:(|:(
Ecodan warmtepomp
Gave merken jaOp zaterdag 28 april 2001 23:48 schreef JT het volgende:
Ja, met codes. Er zijn voor alle onderdelen in totaal iets van 600 codesEcht voor de meest rare merken. Een paar van die rare merken :
- Dixi
- Expert
- Finlandia
- Gorenje
- Graetz
- Sunkai
- Technema
Vage namen
Ik heb hier de nieuwe Richer Sounds folder liggen, ff kijken.....hij kost ''fl bel,-''... |:(|:(|:(|:(Anders moet je dinsdag ff 020-4712677 bellen.
Maareh, er is een winkel die ik je beter kan aanraden....ken je ''High Quality'' ? Die gasten hebben echt superservice, en over korting doen ze ook niet misselijk als je vaste klant bent en/of een heel systeem koopt. Ik denk dat je daar beter je spulletje kan halen. En als richer goedkoper is, gewoon vragen hoeveel korting je er kan krijgen als je dat hele systeem koopt.
High Quality Website
Ecodan warmtepomp
Ik val in herhaling maar wederom bedankt zeg. Ik ga dat "HQ" maar eens uitpluizen.Op zaterdag 28 april 2001 23:57 schreef JT het volgende:
Tijdelijk ja......die zijn ze opnieuw aan het bouwen.
Maareh, er is een winkel die ik je beter kan aanraden....ken je ''High Quality'' ? Die gasten hebben echt superservice, en over korting doen ze ook niet misselijk als je vaste klant bent en/of een heel systeem koopt. Ik denk dat je daar beter je spulletje kan halen. En als richer goedkoper is, gewoon vragen hoeveel korting je er kan krijgen als je dat hele systeem koopt.
High Quality Website
He houdt ff rekening met die gast, die heeft geen F2500,- voor een complete componenten setOp zaterdag 28 april 2001 20:58 schreef JT het volgende:
Zit een ingebouwde versterker in, en alhoewel ze een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben, kunnen ze nooit tippen aan losse componenten.
Kijk anders even hier. Wat deze kost ? 1500 piek. Maar hij klinkt nog beter dan hoeveel die kost. Het zijn zo''n beetje de beste comp speakers (als je daar nog van kan spreken) die er zijn. Als je beter wil dan normale comp speakers maar losse componenten vind je te duur, dan moet je voor deze gaan. Versterker en decoders zitten al ingebouwd.
Precies, dit is de subliemheid voor de pc speakers sets. Veruit de beste, hoewel de Sirroco Crossfire een kwalitatief betere versterker heeft. Maar deze heeft weer een grotere woofer driver en (respectievelijk) een hoger frequentiebereik. Maar dit is in vele gavallen een zeer geschikte set.Kijk anders even hier. Wat deze kost ? 1500 piek. Maar hij klinkt nog beter dan hoeveel die kost. Het zijn zo''n beetje de beste comp speakers (als je daar nog van kan spreken) die er zijn. Als je beter wil dan normale comp speakers maar losse componenten vind je te duur, dan moet je voor deze gaan. Versterker en decoders zitten al ingebouwd.
-DolbyDigital-, Prologic- en DTS decoder (zit in centre speaker.
-5.1 systeem
-8" woofer (ja deze keer echt 8" dus zonder de ophanging, geen wonder dat deze een dikke dB spl harder kan op 50Hz dan de ADA885).
-Kan hard zat dus, vult genoeg ruimte voor kamer tot (schatting) 25m^2.
-2 weg sattelites full range, kunnen ze wel aan met 3" midbass drivertjes (ja zonder ophanging meegerekend, geweldig is dat!)
-Ja, wat wil je nog meer, ana het frequentiebereik kan mijn ADA885 ook niet tippen.
-Maar vooral de acoustische kwaliteit is wel subliem. Op elke pc-audio test site was men zeer enhousiast over deze set.
En voor dat geld heb je een goede versterker-speaker combi.
Die achterkant, daar bleef ik even 20sec naar turen, wat een bak! Echt bruut. Lijkt wel of hij echt voor opnames is gemaakt ofzo, al die tulp contra pluggen, erg verdacht. Kost die F1500,-? Denk toch wat meer.Die videologics kosten 1500 piek. Maar ja, dat kan toch niet op tegen deze. Which I happen to own.