[BC3] Webcam: Ruis door lekspanning???

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 14:35
Hé mensen,

kreeg vandaag als afscheidskado een Logitech Quickcam Express en had deze even snel aangesloten op een pc op het werk (w2k pro). Werkte perfect, niet echt superduidelijk, maarja, het is ook maar een goedkope...

Thuis aangekomen propte ik hem ook op een pc (win2k adv srv.), maar daar is het beeld echt zwaar ruk op. Donker en veel, heel veel ruis.

Nu weet ik toevallig dat er een kleine lekspanning (ongeveer 80 V~) staat op alle pc''s in het lan. Ik zit hier in een oud huis, dus niet alles is geaard hierzo... Ik ben al een paar keer bezig geweest uit te zoeken welk onderdeel nu de boosdoener is, maar ik kan nog steeds geen enkele monitor, kast, speakers, etc. aanwijzen welke schuldig is aan de lekspanning... :( :( (erg frustrerend)

Maar nu is mijn vraag dus of deze spanning ervoor kan zorgen dat het beeld zo gruwelijk ruk is. Zo nee, wat kan het dan wel zijn???

Greetz

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb niet zoveel ervaring met webcams, maar het kan inderdaad zijn dat die lekstroom storing veroorzaakt,het kan ook zijn dat er iets in de buurt staat dat stoor signalen uitzend.(idee van mobieltje dat afgaat in de buurt van de monitor.
je kan het snoer een paar keer om een ferriet kern draaien met de ergste storing tegen houden.

• Whizzer
Er staan wel een 27 m.c. bakkie in de buurt, maar dat ding staat gewoon helemaal uit, dus die is het niet.

Voor de rest staat ie op een setje pc speakers naast een monitor, maar als ik ''m in de gang leg heb ik last van hetzelfde..

Erg zit trouwens al zo''n dikke knobbel op (net zoals bij een monitor), als ik me niet vergis is dat een ferriet-ring...

Damn, net nog effe gemeten, 108 V~ lekspanning... misschien eens aan de verwarming vastknopen????

• PBloem
  • Niet online
Haal je de voeding voor de camera van een ander stopcontact??
heb een zelfde soort probleem met audio van PC naar Stereo.(50Hz brom)

• Whizzer
Hij haalt z''n voeding vanaf de usb aansluitning, komt dus geen externe voeding aan te pas...

• PBloem
  • Niet online
denk dat je toch eens moet proberen een geaard stopcontact te vinden.
dit soort dingen zijn altijd lastig. het heeft mij ook een tijd gekost om die 50Hz brom er uit tekrijgen.
Heb PC van aarde afgehaald,maar je voelt nu ook dat er een lekstroom staat op de stereo.
en hier kun je aardige optaters van krijgen:P

• Whizzer
Tja, beetje oud huis, stopcontact met aarde ligt hemelsbreed 6 meter verderop, maar als ik daar met kabel naartoe moet, heb ik minimala 20 meter kabel nodig...

Ik gok erop dat de verwarming ook geaard is, ga ik dat binnenkort wel eens proberen...

Ik post het resultaat nog wel.. alvast bedankt..

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 15:12
Ruim honderd volt is normaal, als je een ongeaard stopcontact hebt. Maar je mag hem niet aarden via de verwarming (veiligheidsredenen). Dus je moet echt via een ander geaard stopcontact aarden.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 29 april 2001 00:41 schreef JvdBosch het volgende:
Ruim honderd volt is normaal, als je een ongeaard stopcontact hebt. Maar je mag hem niet aarden via de verwarming (veiligheidsredenen). Dus je moet echt via een ander geaard stopcontact aarden.
hoezo niet?? m''n broer heeft twee computers via de verwarming geaard

• Whizzer
Op zondag 29 april 2001 00:41 schreef JvdBosch het volgende:
Niet???? O, ik dacht dat dat wel mocht mits deze ook goed geaard was... Naja, heb hier niet de NEN 1010 liggen, dus ik weet het ook niet zeker..

Waterleiding, is dat een optie???

Maar lekspanning ruim 100 v~ is normaal?? hmmm, maar dan dus weer de vraag, kan dat de storing zijn op m''n webcam???

Verwijderd

Aarden via de verwarming mag niet omdat je
tegenwoordig met vereffeningsleidingen moet werken, dus niet om alleen te aarden maar om een spanningsverschil tussen geleidende materialen te voorkomen.
zucht... in ken een serbier die alleen een fase toegevoerd kreeg thuis en die gebruikte de verwarming als nul :))

Verwijderd

heb je dit probleem al een keer opgelost? want ik heb dit probleem dus nu ook :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dit topic is zo oud, je hoeft niet te verwachten dat de topicstarter na 14 maand nog een antwoord heeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.