De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb je geld ??
Als eerste *wat* wil je opnemen... want daarmee kan je bepalen wat voor mics je nodig hebt.
Als je een echt goede geluidskaart voor de PC wilt hebben moet je eens kijken wat Lexicon je te bieden heeft, die maken erg mooie spullen.
En Apogee Electronics (niet apogee-sound van de AE-5jes;)) voor de A/D converters. Die staan ook bekend om hun uitmuntende converters.
In plaats van een DAT recorder zou je met deze set AD-converters ook gebruik kunnen maken van HD recording.
Als preamp kan je een buizen nemen, die zijn heel ruisarm, maar als je die buizenklank niet mooi vindt kan je altijd nog voor een OpAmp geval gaan ...
Maar wat ik hier voorstel is wel een duur setje
En waarschijnlijk heb je aan een A/D converter genoeg: de lexicon bv: die kan je direct op een PC aansluiten. Maar Apogee Electronics schijnt weer betere AD converters te bouwen:
mijn advies -zoals vele altijd beweren-: eerst luisteren
Als eerste *wat* wil je opnemen... want daarmee kan je bepalen wat voor mics je nodig hebt.
Als je een echt goede geluidskaart voor de PC wilt hebben moet je eens kijken wat Lexicon je te bieden heeft, die maken erg mooie spullen.
En Apogee Electronics (niet apogee-sound van de AE-5jes;)) voor de A/D converters. Die staan ook bekend om hun uitmuntende converters.
In plaats van een DAT recorder zou je met deze set AD-converters ook gebruik kunnen maken van HD recording.
Als preamp kan je een buizen nemen, die zijn heel ruisarm, maar als je die buizenklank niet mooi vindt kan je altijd nog voor een OpAmp geval gaan ...
Maar wat ik hier voorstel is wel een duur setje
mijn advies -zoals vele altijd beweren-: eerst luisteren
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Nou ehm... als je even had gelezen wat er HELEMAAL bovenaan stond
dan had je kunnen zien dat het gaat om concerten op te nemen.... illegaal wel te verstaan, dus HD recording valt buiten de keuzes... de geluidskaart is gewoon voor het overplaatsen van het geluid DAT > CDR.... [en bewerken op de computer, master backuppen in SHN etc...]
Zo''n buizenversterker enzo
allemaal wel leuk maar niet echt draagbaar... ik wil gewoon de recording levels kunnen regelen. Dat bedoelde ik dus met pre-amp! Verder tja... microfoons moeten goed zijn, maar hoeven niet op een standaard ofzo... redelijk goed 0-800 ballen
geld zat, laten we het daar eerst maar op houden!
groeten,
Andr01d
ps. voor de slimmerikken onder jullie: de Nomad Jukebox heb ik bekeken en veel besproken, maar die bleek geen goede optie... geen DAT-killer zoals wel beweerd werd! MD wil ik ook niet...
Zo''n buizenversterker enzo
groeten,
Andr01d
ps. voor de slimmerikken onder jullie: de Nomad Jukebox heb ik bekeken en veel besproken, maar die bleek geen goede optie... geen DAT-killer zoals wel beweerd werd! MD wil ik ook niet...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja, goed dat je het er zelf bij zegt dat het illegaal is.