De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb de turtle beach santa cruz geluidskaart en daar zit een digitale uitgang op. Volgens de helpsite moet ik een coax digitale kabel aansluiten. Die past perfect op mijn versterker maar niet op mijn geluidskaart. Moet ik nu een verloopstekkertje 3.5mm naar tulp (coax) kopen, of verlies ik dan het digitale (dolby digital) signaal?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Volgens mij moet een COAX aansluiting op een pc voor digitale signalen altijd een tulp stekker zijn en zeker geen 3,5mm jack. Heb je op die kaart geen tulp stekker aansluiting?? Bij mijn MPEG kaartje en mijn SB live zijn de digitale uitgangen allemaal tulp...
G8-)
G8-)
OK, eigenlijk een crosspost, maar "ze" wilden je topic niet verplaatsen

Ik blijf bij mijn mening dat je inderdaad coax aansluiting moet hebben, niet 3,5mm jack. Bovendien zitten daar ook 3 aders aan, dat is complete onzin natuurlijk.
Maar ja, als je een converter koopt, zoals in het andere topic al aangeraden is, dan kom je er toch meteen achter? Ik denk niet dat het werkt.
Ik blijf bij mijn mening dat je inderdaad coax aansluiting moet hebben, niet 3,5mm jack. Bovendien zitten daar ook 3 aders aan, dat is complete onzin natuurlijk.
Maar ja, als je een converter koopt, zoals in het andere topic al aangeraden is, dan kom je er toch meteen achter? Ik denk niet dat het werkt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wat je nodig hebt is een 3,5 mm MONO jack plug naar RCA (tulp) adaptertje. Werkt perfect!
Zie ook [topic=159789] voor mijn uitleg hoe je zelf een kabel maakt (3,5 mm jack naar rca over coax kabel)
[Edit: link toegevoegd]
Zie ook [topic=159789] voor mijn uitleg hoe je zelf een kabel maakt (3,5 mm jack naar rca over coax kabel)
[Edit: link toegevoegd]
Jep, het signaal metamorpht zich niet spontaan naar analoog. Of ze zijn bij Soundblater te lui om er een tulpje op te zetten, of de kaart wordt anders te groot voor het slot
This can no longer be ignored.
ik heb bij een lokaal electronicawinkeltje (aurora) gevraagd en zij zeggen geen oplossing te hebben. Nu heb ik een tussenstekkertjes gekocht van 7,95.
deze gaat van 3.5mm naar female tulp!
dit werkt PERFECT.
toch bedankt voor de moeite
deze gaat van 3.5mm naar female tulp!
dit werkt PERFECT.
toch bedankt voor de moeite
Pagina: 1