[BC3] onze tv piept

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Topicstarter
Onze TV piept, in iedergeval als ik dichter naar de TV loop klinkt het gepiep harder. het is een hele hoogfrequente piep. maar als ik de stekker eruit haal blijft ie nog steeds piepen:? weet iemand hoe lang dat door kan gaan, nadat je de stekker eruit hebt getrokken?

het is echt superirri

mijn T.net systeemspecspagina

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Tja piepen doen alle tv''s. De 1 alleen wat meer dan de ander. Die van mij piept ook heel irri. Bij een tv loopt de zeer hoge spanning heel langzaam terug dus bij sommige tv''s kan piepen wel ff duren..... :r

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
we hadden nog garantie, dus ze hebben hem omgeruild, en nu piept ie nog steeds. maar de man die hem kwam omruilen geloofde niet dat het aan de TV lag omdat toen hij de stekker eruit haalde het nog steeds hoorde:r

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 18:17 schreef RRX het volgende:
het is echt superirri
Hhhm, ik vind jou sig wel redelijk irri trouwens.

Maar TV''s piepen inderdaad allemaal. Als het een ouwe is, wil een goeie mep nog weleens helpen, succes ermee!

[edit]
we hadden nog garantie, dus ze hebben hem omgeruild, en nu piept ie nog steeds. maar de man die hem kwam omruilen geloofde niet dat het aan de TV lag omdat toen hij de stekker eruit haalde het nog steeds hoorde
Had''m dan even in een andere kamer gezet |:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 18:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Maar TV''s piepen inderdaad allemaal. Als het een ouwe is, wil een goeie mep nog weleens helpen, succes ermee!
is geen ouwe, hij is 2 weken oud

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

lijkt me niet dat het een oude is als er nog garantie op zit :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 18:35 schreef Sir_Joachim het volgende:
lijkt me niet dat het een oude is als er nog garantie op zit :)
kijk ''s naar de tijden van de twee posts

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Kan je spuitbussen voor kopen moet je maar ff informeren.

Die rommel spuit je in je tv en het piepen is weg.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Dat piepen wordt veroorzaakt door een zogenaamde "geschakelde voeding" dat is heel normaal :) Die voedingen werken meestal buiten het freqeuntiebereik van het menselijk oor, maar die van tv''s is geloof ik lager waardoor je het wel kunt horen. Bij mij is het iig ook, maar niet zo irritant als bij jullie denk ik :)

Eeuwige n00b

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet je zeker dat het de tv is? Je zegt zelf dat het ook niet ophoud als je de tv uitzet. Het kan natuurlijk in combinatie met een ander apparaat gebeuren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op donderdag 26 april 2001 18:36 schreef JvS het volgende:

[..]

kijk ''s naar de tijden van de twee posts
Ja hallo, wie let daar nou weer op :P

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 18:37 schreef Jur het volgende:
Kan je spuitbussen voor kopen moet je maar ff informeren.

Die rommel spuit je in je tv en het piepen is weg.
ik informeer -bij deze- naar die spuitbussen ;) Mijnee piept ook. Niet echt heel erg, maar wat minder mag altijd.

Waar zou ik daar naar moeten informeren? TV zaken iig niet, want die hebben dat niet. Een DHZ markt ofzo??

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 18:37 schreef fazer het volgende:
Dat piepen wordt veroorzaakt door een zogenaamde "geschakelde voeding" dat is heel normaal :) Die voedingen werken meestal buiten het freqeuntiebereik van het menselijk oor, maar die van tv''s is geloof ik lager waardoor je het wel kunt horen. Bij mij is het iig ook, maar niet zo irritant als bij jullie denk ik :)
Ik ben nog "jong" misschien heb ik nog wel een te goed gehoor :)

PS als ik de electronica winkel instap, en vraag om zo''n bus. weten ze dan gelijk wat ik bedoel of kijken ze me dan raar aan???
Op donderdag 26 april 2001 18:33 schreef JvS het volgende:

[..]

op vriendelijk verzoek:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vroeger...ja vroeger, had je nog van die mobos die je met de juiste kristallen moest uitrusten icm de cpu. Ik heb het een paar x meegemaakt dat die kristallen bleven piepen. Ik heb het ook eens gehad op een mobo met een vast kristal (vanaf 486). Dat ding was denk ik 4mm breed en 8mm lang, het geluid dat er uit kwam geloof je gewoon niet. Het irritante was dattie dat een paar dagen vol hield totdat al het sap uit de condensatoren was verdwenen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dat goedje wat je in je tv moet gaan spuiten heet naar mijn weten "freeze" of iets in die richting, daar bevries je de hoogspanning trafo even mee en als je dan geen pieptonen meer waarneemt kun je proberen de hoogspanningstrafo op te binden, dit doe je met een trekbandje of zo iets...

Heb het hier ook zo gedaan en heb geen pieptoon meer.
Pagina: 1