Toon posts:

[BC3] optische digitale kabel, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben een complete newbie op audio gebied dus misschien is dit een stomme vraag, maar goed
ik heb dus een terratec dmx xfire 1024 en een pioneer vsx-709 DD/DTS versterker
nu heb ik met een optische digitale kabel de digital out v/d terractec met de digital in v/d pioneer verbonden
alleen krijg ik geen geluid meer, wel als ik de kaart en versterker via tulp aansluit
doe ik iets verkeerd of krijg ik alleen geluid bij een digitale bron zoals een minidisc of dvd (ik heb een dvd in mijn pc) ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

staat de digitale uitgang wel aan? Brandt er dus een rood lampje in die uitgang, als je iets afspeelt?

Zoja, dan weet ik het niet, zonee: zet ''m aan in je terratec control panel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Even voor de zekerheid .... Er zijn 2 soorten digitale aansluitingen: electrisch en optisch. Je moet dus de optische kabel gebruiken om de optische uitgang van je Terratec op de optische ingang van je versterker aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
het is een zwarte kabel en ik kan dus niet zien of er een lampje brand
in configuratiescherm zie ik alleen soundfusion audio en daar zie ik nergens een instelling voor de digitale uitgang

en het is een toslink kabel
dus een optische digitale kabel neem ik aan

edit:
op de versterker zelf kan ik kiezen tussen analoog en digitaal signaal
als ik de versterker en kaart met de digitale en tulp kabel aansluit en ik kies analoog, dan heb ik wel geluid
kies ik digitaal, dan heb ik geen geluid
bij gebruik van alleen de tulp dan kan ik geen digitaal signaal kiezen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 17:20 schreef anil het volgende:
het is een zwarte kabel en ik kan dus niet zien of er een lampje brand
euh, trek de kabel er eens uit, en kijk: een lampje!!! (of niet natuurlijk :)). Dit alles achter in je geluidskaart.

Je hebt dus de "soundfusion" control panel, dat had ik ook... Heb je als apparaat in je apparaatbeheer ook een "soundfusion"? Dan zou ik de terratec drivers even installeren. Met die soundfusion kan je namelijk niet de digitale uitgang aanzeten. (ik gok dat je winME hebt, en dat die het zelf als een sounfusion herkend heeft, dat had ik)

Mocht het zo zijn dat je dan ook geen DMX-xfire control panel hebt, kijk dan eens op de website in de faq, daar staat wat je waar naar toe moet kopieren om dat control panel te verkrijgen!

succes ermee!

[EDIT]
en omdat ik zo aardig ben :P
Question 15:

The DMX XFire 1024 Control Panel isnŽt installed during the Driver Installation, What can I do to correct this?

Answer 15:

If the Windows Control Panel is open during the installation then the DMX XFire 1024 Control Panel may not be installed. It is generally recommended to close all applications during the driver installation. You can, however, install the DMX XFire 1024 Control Panel aftwerwards. Copy the following files into the given paths.

File name - Path
mfc42.dll - c:Windows
XFire.cpl - c:Windows\System
XFireRes.dll - c:Windows\System

These files can be found on the driver CD. Of course the Windows Control Panel should be closed first.
The current ControlPanel of the DMX XFire 1024 for Windows 95/98

en

The current Windows 2000/ME driver WITHOUT sample set.

en

The current Windows 95/98 driver WITHOUT sample set.

''t is dat ik het zelf drie weken geleden ook had, anders wasset wat langer zoeken geweest. :7

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
als eerste hartelijk bedankt voor de snelle reactie en gedane moeite

mijn primaire OS is win2000 en toen ik de terractec drivers voor het eerst installeerde kreeg ik een of andere error bij het laden van de door jou genoemde "control panel"
daarom kan ik die niet vinden in configuratiescherm
ik heb dus net win me opgestart, dmx xfire control panel geinstalleerd en de digitale uitgang aangezet
en verrek, ik heb digitaal geluid :)

nogmaals hartelijk bedankt en nu maar kijken of ik het in win2000 ook aan de praat krijg

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 april 2001 17:46 schreef anil het volgende:
en verrek, ik heb digitaal geluid :)
ah, is me middag toch nog érgens goed voor geweest. :)
nogmaals hartelijk bedankt en nu maar kijken of ik het in win2000 ook aan de praat krijg
Graag gedaan :)
Van win2000 heb ik geen kaas gegeten, maar het zal vast wel lukken...

Pagina: 1