Toon posts:

[BC3] sb 5.1 + 2200 help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Gistron een Sb5.1 + 2200 setje besteld voor de computer.

Eerst hadden ze mij het verkeerde gestuurd namelijk de sb1024. Terug gestuurd en na een weekje of 2 eindelijk mijn sb5.1 binnen (denk ik) hoe kan ik deze herkennen buitem software matig?

Okay waarom ik dit vraag...
Als ik DVD''s mp3''s cd''s midi''s of wat dan ook afspeel, doen 4 speakers het prima alleen de center doet het niet. Effe de center aangesloten op front en de box deed het dus dat was het probleem niet. Verder zo''n progje gerund wat zegt: front-left centre front-right, rear left rear right. En dan werkt het gewoon. :?

Maar ik heb alles in gesteld op 5.1 speakers en goed aangesloten. Wie kan mij helpen.

Misschien is de VIA audio die in mijn msi-k7tpro2 ingebouwd zit het probleem, maar ik heb geen idee.

Wie helpt mij,
Thanx in advance

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Tis in ieder geval niet via audio wat het probleem is..

Heb je een een DVD proggie wat 5.1 ondersteunt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die VIA al uitgeschakeld in de bios en verwijderd uit de config, en het werkt nog steeds niet, dus dat was inderdaad niet het probleem.

Ik gebruik WinDVD deze hoort 5.1 ondersteuning te hebben, maar dit is niet aan te klikken, misschien omdat WINDVD geinstald was voor de geluidskaart. Dus ik ga hem zo ff opnieuw installen.

Er zit wel de optie s/pdif-output inschakelen, maar dan werkt dus alleen de centre en de bas maar de andere 4 niet meer :(

En ik weet voor de rest niet of het hoort maar alle 5 de boxen zijn precies hetzelfde. En aangezien Gistron wel vaker dingen verkeerd opstuurd....

Maar buiten het DVD moet ik met mp3''s midi''s etc toch 5 boxen hebben of pis ik er nu naast?

Verwijderd

Je zit er helaas naast, normale muziek draait altijd op alleen 4 boxen. Voor vijf boxen moet je een dvd cd hebben die echt 5.1 ondersteund. Dit is zo onder digital. Als je hem op surround zet, pakt hij wel 5 boxen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 20-tal dvd''s liggen waarvan de meeste met 5.1 geluid. Toch krijg ik hier geen 5 boxen, zie mijn vorige post hoe ik de center wel werkend krijg, maar dan de rest dus niet :(

Misschien ligt het aan de software (winDVD). Ik heb ook nog powerDVD liggen (bij mijn videokaart gehad) alleen die werkt gewoon helemaal niet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Gebruik even de search, er zijn namelijk echt al veel topics hierover geweest, en waarschijnlijk staat de oplossing er wel ergens tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry!

Vergeten |:(

Ik heb gesearch alleen ik snap nog niet helemaal hoe je 5 speakertjes kunt gebruiken bij gewone muziek. Moet iets zijn met movie instelling, maar die kan ik dus nergens vinden in de duizenden progjes die de cd geinstald heeft. (ja ja normaal gebruik ik alleen de driver, maar ik wilde de opties van softwarematige dingen ook even bekijken) :)

Verder zal bij het DVD geluid (5box 5.1) wel ontbreken door de uitgeklede versie van windvd die bij mijn dvd-speler zat. Toch maar eens powerdvd 3.0 aanschaffen, de search en andere sites zijn er nogal lovend over :)

• Jag

Jag

Volgens mij was dat nou juist de clou van het verhaal, dat je per se een DD source nodig had om alle vijf sats te gebruiken.

Maaruh, waarom zou je vijf speakers willen gebruiken om stereo muziek weeer te geven?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 28 april 2001 01:41 schreef Jag het volgende:
Volgens mij was dat nou juist de clou van het verhaal, dat je per se een DD source nodig had om alle vijf sats te gebruiken.

Maaruh, waarom zou je vijf speakers willen gebruiken om stereo muziek weeer te geven?
Ik vind dat zuigen, krijg je nog een bak met Creative midrange (euh, dat konden ze toch nauwelijks? :)) over je heen. En waarom zou je uberhaupt 4.1 of 5.1 geluid willen?
Heb je de rear sattelites ECHT 8er je staan? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als dat zo is? Met touwtjes opgehangen?

• Jag

Jag

Toch nog eens de review goed lezen. Ze geven wel midrange, alleen veel te veel van een bepaald stuk, zie metingen en muziektests. Daardoor klonken ze ontzettend schel.

En ik weet niet of die vraag of de rears ook echt achter me stonden voor mij bedoeld was, maar het was wel zo iig. En dat was met behulp van stands.
Pagina: 1