[BC3] Eindtrap autoradio kaput ????

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik reed gister naar mijn werk en na ongeveer 1 km stopte mijn radio opeens met geluid geven :( ... ik vond ''m daarvoor wel meer storen dan normaal ... zat me echt af te vragen "he normaal stoort yorin toch niet zoveel ????" ... de rest van de radio doet het nog prima ... ik kan nog switchen naar CD-speler en die begint dan te lopen ... ook de RDS van de radio blijft verschijnen en ik kan ook al mijn zenders nog zoeken ... alleen dus geen geluid ... Ik heb mijn radio gister losgehaald in de hoop dat mijn speaker aanluitingen waren losgetrilt ... maar die zaten nog gewoon vast ...

Ik heb het volgende in de auto zitten:

- Pioneer DEH-P5100R-B
- 2x Infinity 693.1I Kappa speakers (Rear)
- 2x Infinity 605 CS Reference Compo (Front)

Het scheidingfilter voor de Compo zit er nog niet ingebouwd ... mijn 405 had de draden al liggen voor de tweeter en de portierboxen en daar heb ik de Compo (voorlopig) op aangesloten ...

Toen het geluid er mee stopte stond de radio niet hard ... gewoon luister niveau want ze waren aan het praten op de radio ...

Denken jullie nu dat de eindtrap er mee is gestopt of kunnen jullie nog andere oorzaken bedenken ... ???

Alvast bedankt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 16:25

p@dd0

psychonaut

Haal je radio er eens uit en ruik er aan.
Als je een verbrand luchtje ruikt kan het idd de eindtrap zijn.
Het lullige van dat soort dingen is dat die niet onder de garantie vallen. En pioneer eindtrappen zijn best duur.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
Ik heb ''m eruit gehad en ik rook er niks aan ... kon ook geen donkere plekken vinden ofzo ... Maar meestal vliegt zo''n eindtrap er toch alleen uit als je ''m erg hard hebt staan ??? Hij staat wel eens hard maar nooit als ie nog "koud" is ... altijd ff de tijd geven om op te warmen ...

Aan wat voor bedrag moet je denken dan voor zo''n eindtrap ??? Ik hoop dat ze er niet te moeilijk over gaan doen bij de Mediamarkt want dat ding is nog maar 1,5 maand oud ... zal toch lekker worden ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Had je em zelf aangesloten??
Zo ja hoe?

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
Wat bedoel je met aangesloten ... de radio of de boxen ???
De radio is gewoon aangesloten zoals ik elke autoradio aansluit ... de Compo voorin is dus direct aangesloten op de bekabeling van de peugeot 405 ... dus zonder scheidingsfilter ... ik heb het idee dat de kabels rechtstreeks van de autoradio komen en naar de Tweeter gaan en vanaf daar wordt ie parallel doorgeschakeld naar de Woofers in de deur ... Allebei de onderdelen van de Compo krijgen dus het volledige frequentiebereik toebedeeld ...
Maar her rare is dat de cobinatie het een hele tijd goed heeft gedaan ... en nu er opeens mee nokt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk eens een ander user-icon...

Wordt het wat gezelliger:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
En wat heeft dat met mijn vraag te maken ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
probeer eenst je speakers regstreeks op de radio aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Op donderdag 26 april 2001 11:02 schreef Holyjoe het volgende:
Wat bedoel je met aangesloten ... de radio of de boxen ???
De radio is gewoon aangesloten zoals ik elke autoradio aansluit ... de Compo voorin is dus direct aangesloten op de bekabeling van de peugeot 405 ... dus zonder scheidingsfilter ... ik heb het idee dat de kabels rechtstreeks van de autoradio komen en naar de Tweeter gaan en vanaf daar wordt ie parallel doorgeschakeld naar de Woofers in de deur ... Allebei de onderdelen van de Compo krijgen dus het volledige frequentiebereik toebedeeld ...
Maar her rare is dat de cobinatie het een hele tijd goed heeft gedaan ... en nu er opeens mee nokt :'(
Ik bedoelde of je de radio zelf had aangesloten (bekabeld) maar ik zie al dat je de originele (iso) kabels vd auto hebt gebruikt.
Dit ivm eventueel beroerde aansluit methoden (kroonstenen:r).
Er zit niets anders op dan naar de winkel terug te gaan en te hopen dat het garantie is.
Sterkte:)

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
Gister nog ff samen met een vriend gestoeid en daaruit bleek dus dat het niet aan mijn radio lag maar aan de (al aanwezige) bekabeling van de 405 ...
Eerst de radio geprobeerd bij die vriend in de auto en daar deed ie het gewoon ... ik natuurlijk heel blij ... :P
Daarna ff wezen klooien met de aansluitingen van mijn speakers ... daaruit bleek dat de linkervoorspeaker sluiting maakte ... heel typisch, vooral omdat ie het gewoon een tijd goed heeft gedaan ... als de linkerfrontmin :) kabel los ligt dan komt er geluid uit de linkerfrontspeaker :?:?:? Als ik de min dan weer verbind dan valt alles er weer uit ... dit wordt dus een gevalletje van mijn eigen kabels maar trekken ... wordt een leuk klusje ... :(

Maar ik ben al lang blij dat het niet aan mijn radio ligt ... scheelt weer een heleboel gezeur ... :)
Pagina: 1