[BC3] Post hier je MPEGplus Reviews.

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zou graag aan iedereen willen vragen die ervaring heeft met MPEGplus zijn/haar ervaring en info willen posten. We zijn bezig om een eerste online nieuwbrief te maken en dat moet een hele goede zijn met veel reviews en menigen etc.

Mocht je je willen aanmelden voor de mailinglist dan kan dat op www.mpplus.nl.nu .

De originele engelse posting volgt hieronder voor meer infomatie. Iedereen met ervaring met MPEGplus is welkom om zijn ervaring met ons te delen. Mocht je ervaring op willen doen en de codec willen downloaden kan dat op de site.

Originele posting:
Hi,

We''re working on the first release of the MPEGplus Newsletter ©2001.

We would like to add many information about MPEGplus in this newsletter, we already have quite some information because it''s the first release but I would like to ask EVERYONE to post any information that could be interresting for us, it can be general information, reviews, recent news, ANYTHING !

Please make this a long forum thread so we can pick all interresting things and put it in the newsletter.

Please help us with collecting information.

You can subscribe for our newsletter on www.mpplus.nl.nu. If you don''t recieve a confirmation email please send me an email to f.heibrink@chello.nl. I heard that soon the subscribe script will be temporary offline but we''ll try to fix this as soon as possible.

Thank you for all replies, by the way Ivan, Andree etc. I would like to ask all professional testers, programmers to write a short story how you came involved in MPEGplus and what your opinions, reviews etc are.

Well, let''s see if we can make a first may 2001 release to start with.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Niemand ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Jeetje, dat had ik niet verwacht :?

Verwijderd

Algemeen: goed formaat, uitstekende kwaliteit, maar nog te weinig gebruikt en ondersteund om als alternatief voor MP3 te gebruiken.

Even wat korte punten:

Encoder:
---

geproduceerde kwaliteit: zeer goed

snelheid: aardig, maar iets sneller mag nog wel, 3x op een PIII-500m, mwah

bitrate: wordt met elke release iets verhoogd. Ik vindt bij niet te lastige nummers een bitrate van ~170 kbps gemiddeld wel acceptabel, maar veel hoger moet het niet worden.. Met SV5 kwam ik nog wel eens op 100 uit...

gebruiksgemak: wel, tis duidelijk, maar wat meer en betere front-ends kunnen geen kwaad.

Had het liefst een DLL''tje gehad, i.p.v. een afzonderlijke applicatie.

Winamp plugin:
---

solide, weinig bugs (in tegenstelling tot WAV en VQF plugins van Winamp), seeking time is een beetje lang (maar valt op trage PC''s relatief gezien wel mee), en een ID3V2 tag erbij zou ook wel stoer zijn.

Kan ook gemiddelde bitrate laten zien i.p.v. een steeds verspringende bitrate?

Probleem met generic EQ is een beetje vaag: waarom kan dit niet gewoon zoals bij elke andere plugin opgelost worden?

Sommige oude MP3 players proberen MP+ in te lezen als MP3, heb ik gemerkt.

Ondersteuning: weinig, misschien wat meer actief promoten..

Als illegaal persoon zou ik zeggen: gooi een zooi commerciele MPC''s (MP+''s) of een aantal albums op een site, zodat iedereen muziek kan downen en zelf kan luisteren.

Verwijderd

/me schudt zijn hoofd

Zonde... Zonde... |:(

Al die tijd en moeite die al die mensen nu in deze standaard steken hadden ze veel beter kunnen besteden aan het volgens mij langer bestaande, compleet open-source EN patent-vrije Ogg Vorbis standaard.

Waarom nou steeds het wiel opnieuw uitvinden?

Dat mp3 vervangen moet worden komt vanwege de Fraunhofer patenten en de daarbijhorende vereiste royalties. :(

Maar wat heeft die mpeg plus dan wat OV niet heeft?

Kan iemand dat misschien uitleggen? :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Zonde?

Heb je wel eens goed geluisterd naar de kwaliteit van Ogg vorbis en die van MP+ ? Ogg klinkt echt slecht, mist veel in de hogere tonen en vooral de bass geluiden hebben fouten zodat ze heel raar klinken. Voor echt muziek luisteren op CD kwaliteit moet je gewoon mp+ hebben. dat is de enige codec die echt cd kwaliteit heeft.

Btw: Wat voor koptelefoon gebruik je eigenlijk? een Sony bijvoorbeeld kun je absoluut niet gebruiken om dit te kunnen uitzoeken, zelfs niet het duurste type. Sinds kort heb ik een Sennheiser hd580 en ik weet nu dat ik écht geen 128 kbit mp3tjes meer wil hebben!

Als je naar mp+ luistert loopt het :9~ je in de mond :9

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Op vrijdag 27 april 2001 17:40 schreef FerryHeibrink het volgende:
Btw: Wat voor koptelefoon gebruik je eigenlijk? een Sony bijvoorbeeld kun je absoluut niet gebruiken om dit te kunnen uitzoeken, zelfs niet het duurste type. Sinds kort heb ik een Sennheiser hd580 en ik weet nu dat ik écht geen 128 kbit mp3tjes meer wil hebben!
Effe een beetje offtopic, maarreh Sony heeft ook echt wel goede spulletjes, die hebben gewoon een studioquality lijn die net zo goed als sennheiser is (niet alles wat SH maakt is heilig hoor, maken ook cheapere spullen die niet vet zijn)... Zul je alleen niet bij de dixons tegenkomen nee maar ok.
Verder ben ik wel geinteresseerd in dit onderwerp, ik zal me er volgende week even in verdiepen want ik ken het nog niet zo. Als je wat goede url''s voor me hebt scheelt dat weer wat zoekwerk, dat heb je zelf vast ook al wel gedaan :)
Ben alleen morgen jarig en dan koninginnedag enzo, dus GoT heeft effe geen priority :P

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 17:53 schreef RubZie het volgende:

[..]

Effe een beetje offtopic, maarreh Sony heeft ook echt wel goede spulletjes, die hebben gewoon een studioquality lijn die net zo goed als sennheiser is (niet alles wat SH maakt is heilig hoor, maken ook cheapere spullen die niet vet zijn)... Zul je alleen niet bij de dixons tegenkomen nee maar ok.
Verder ben ik wel geinteresseerd in dit onderwerp, ik zal me er volgende week even in verdiepen want ik ken het nog niet zo. Als je wat goede url''s voor me hebt scheelt dat weer wat zoekwerk, dat heb je zelf vast ook al wel gedaan :)
Ben alleen morgen jarig en dan koninginnedag enzo, dus GoT heeft effe geen priority :P
Hoi RubZie.

Allereerst gefeliciteerd hé :).

SH maakt ook wel value spul ja maar dat was ook niet de serie die ik bedoelde, ik doelde meer op de OPEN sennheiser 580 en 600 en sony heeft daar naar mijn mening geen vergelijkbaar spul voor, dit betekend niet dat ze niet goed zijn maar in de echte hi-fi lijsten van bijv headphone.com zie je geen sony staan.

Ik hoop dat je nog bereid bent een review te maken en die te posten of naar ons te mailen zodat we je review in de eerste newsletter kunnen verwerken :9.

Hoe meer reviews hoe beter dus iedereen is welcome, just try it, baat het niet dan schaad het niet >:)
Pagina: 1