[BC3] schijt SB live!

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik heb dus na heeel veel gekloot eindelijk weer mijn sb live player 1024 aan de praat! Wat een waardeloze software zit daar bij zeg! Steeds als ik die installeer dan hangt mijn pc bij de eerste keer rebooten. Het enige dat helpt is alles verwijderen, zelfs de kaart uit de pc halen!

maar goed, ik heb inmiddels onder win98 geupdat naar Liveware 3 drivers maar nu wil ik dus alleen en dan ook echt alleen dat audiohq progje installeren omdat ik anders geen 4 speakers kan gebruiken. Maar ik heb de volledige liveware 3 gedownload van ongeveer 28mb maar als ik die setup gaat ie vrolijk alle troep installeren ipv dat ie me laat aanvinken wat ik wil hebben.

Wie weet hoe ik alleen audiohq geinstalleerd krijg?????

Verwijderd

euh... gewoon de installatiecd gebruiken en daar kun je tijdens de installatie kiezen dat je geen liveware shithe wilt... op een gegeven moment kun je kiezen tussen volledige installatie en aangepaste installatie. Kies de aangepaste installatie en haal alle vinkjes weg. Dan installeert hij alleen de drivers en AudioHQ (de mixer enzo) Verder is er alleen nog maar een update te downloaden voor verbeterde effecten (occlusion enzo) in EAX...

De installatie werkte bij mij verder gewoon in 1x goed, maar er zit wel veel overbodige troep bij inderdaad. En de 1e keer weet je niet wat alles inhoud, dus installeer je het maar :(
En dan die rukregistratie nog...

Verwijderd

nee sorry , ik denk dat een terratec dmx xfire meer iets voor jou was geweest ...

Verwijderd

SLIMPIE :p

Je moet eerst je gewone drivers van de cd installeren. Daarna kan je met die LiveWare 3 de boel updaten. Dan blijft AudioHQ gewoon erbij.

Greetings!!

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:20 schreef jbalk het volgende:
Daarna kan je met die LiveWare 3 de boel updaten.
:? dat LiveWare gedoe zijn geen nieuwe drivers ofzo! Zijn alleen maar demotjes om te laten zien wat je SB zoals aankan met EAX & stuff... De enigste update van de drivers is die EAX update waarover ik het al had, en dat is gewoon een losse file van 500 kb...

• MinddiggerNL
Op woensdag 25 april 2001 21:16 schreef Darkman het volgende:
nee sorry , ik denk dat een terratec dmx xfire meer iets voor jou was geweest ...
Hoezo? wat is dat voor kaart dan? is die beter ofzo? ik baal hier echt van hoor...vind dat zeer slecht van creative dat een op zich goeie kaart zo verneukt wordt door brakke software!

Maar goed, ik ben inmiddels zover dat ik de liveware 3 update drivers er overheen heb geknikkerd en hij het weer doet. Liveware 3 voor win9x doet het trouwens niet....althans ik kan niet aanvinken wat ik wel wil en wat ik niet wil!

Ik heb dus nu alleen de surroundmixer geinstalleerd van de bijgeleverde cd omdat dat volgens mij het enige is dat ik nodig heb voor support voor 4 speakers en niet ook dat audiohq, of vergis ik mij hierin? Echter, als ik nu die surroundmixer op wil starten doet ie het niet omdat ie geen plugins kan laden :? Waar kan ik die vinden en hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Volges mij heb je gewoon teveel zitten kloten bij dat installeren. Als ik jou was zou ik gewoon deinstalleren, ff opnieuw opstarten, cd derin gooien, ff wachte op autorun, alleen de soundblaster live installeren aanvinken. Flink aantal keer op ok drukken totdat de vraag aangepaste installatie of volledige voorbijkomt. Voor aangepaste kiezen en daar alle vinkjes weghalen. Weer wat keertjes op ok klikken & opnieuw opstarten.

Presto, hij werkt! Nu ff de nieuwste drivers halen van http://www.creative.com/support/files/download.asp . De nieuwste drivers is dus niet dat hele liveware gedoe. Maar een file van 5 MB met de volgende beschrijving:
Sound Blaster (Live! series) drivers update
SBLW-9XDRV-1-US (Revision 1)

Description:
This is the latest driver update for the Sound Blaster Live! series of audio
cards only for users running Windows 95 and 98. This release includes

- Updated version of Surround Mixer 1.0 and AudioHQ.
- 1024-voice software MIDI synth for Sound Blaster Live! (Option to select up
to 1024 software voices)
- Improved support for Occlusion and Obstruction effects in EAX2.0
Die er ff overheen installeren en je bent klaar...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Hoezo? wat is dat voor kaart dan? is die beter ofzo? ik baal hier echt van hoor...vind dat zeer slecht van creative dat een op zich goeie kaart zo verneukt wordt door brakke software!
Ik moet je helaas mededelen dat jij wel erg veel problemen hebt met een stukje software, waar zelfs de grootste kneus nog mee om weet te gaan.

Wat crasht er precies na de eerste keer rebooten? Heb je een coppermine: Bekend probleem. Gewoon liveware 3 eroverheen. Je kan bij de instal gewoon aanvinken wat je geïnstalleerd wilt hebben en mocht je daar iets vergeten aan te vinken, kan je het achteraf deïnstalleren. Bovendien is het maar een MB''tje of 30. Zo erg kan het je ook niet in de weg zitten.

• MinddiggerNL
Ik moet je helaas mededelen dat jij wel erg veel problemen hebt met een stukje software, waar zelfs de grootste kneus nog mee om weet te gaan.
Gaan we beledigend doen???? Waar slaat zo''n opmerking op? Ik heb behoorlijk wat ervaring met hard en software maar dit soort problemen komen normaal niet voor bij een product van een fatsoenlijke fabrikant. Ik weet ook uit ervaring dat er wel heel wat meer medetweakers zijn die met de software van de SB live problemen hebben!!!!
Wat crasht er precies na de eerste keer rebooten?
Wat dacht je? Dat heb ik al uitgelegd meen ik. De hele pc hangt vast. Toetsenbord en muis doen niks meer. Alleen een harde reset helpt nog. Dan naar save mode en wat klooien en zelfs dan werkt het niet. Ik moest de kaart er gewoon uithalen!
Heb je een coppermine: Bekend probleem.
Heb een katmai voor de duidelijkheid.
Gewoon liveware 3 eroverheen. Je kan bij de install gewoon aanvinken wat je geïnstalleerd wilt hebben en mocht je daar iets vergeten aan te vinken, kan je het achteraf deïnstalleren. Bovendien is het maar een MB''tje of 30. Zo erg kan het je ook niet in de weg zitten.
Ik weet wel hoe ik een stukkie software moet installeren hoor! Ik vind 30mb belachelijk veel om alleen een of ander kut geluidskaartje aan te sturen. Ik wil alleen dat ie vier speakers aanstuurt. Zo simpel als je het hier uitlegt met het aan en uitvinken is het dus helaas niet bij de Liveware 3 versie voor win9x. BIj die wat ik heb voor winME ging dat wel maar bij deze laat ie me geen keus. Dus.....als het zo makkelijk was had ik hier geen topic geopend.

Bij de weg, hij doet het inmiddels. Heb onder win98se Liveware 3 drivers geinstalleerd en na een paar keer pakte hij ook de surroundmixer van het oude liveware pakket. Bleef ie weer vasthangen en heb ik onder save mode de sb16 emulatie uitgezet en nu werkt het vreemd genoeg wel.

Ik ben er dus zelf uitgekomen maar de toon die hier wordt aangeslagen bevalt me van geen kant. Als je denkt op die manier anderen te kunne helpen heb je het mis. Ik ga nl. niet voor de hondsballe hier iets posten he. Beetje de arrogante betweter uithangen heeft geen zin als je niet weet wat er aan de hand is en mijn aanwijzingen niet wilt aannemen. Als ik zeg dat er niks te vinken valt kun je dat voor waar aannemen en niet blijven zeggen dat ik dat moet doen!
Dat wilde ik effe kwijt. Ik ben geen leek maar ik zie hoe triest andere tweakers tegenwoordig anderen behandelen.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik ben het ook met Lampje eens. Je mist toch echt wat herzencellen als je zoveel problemen hebt met die software.
Ik heb me er nooit aan geergerd, het is ook in notime geinstalleerd. Die registratie valt btw ook gewoon achterover te drukken. Waar maken sommige gasten zich toch zo druk over.
Ik denk dat het probleem eerder bij een slecht geconfigureerde pc ligt dan bij de SBLive! drivers.
Ookal ben je het er niet meer eens, dit is mijn enige verklaring >:)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:25 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

:? dat LiveWare gedoe zijn geen nieuwe drivers ofzo! Zijn alleen maar demotjes om te laten zien wat je SB zoals aankan met EAX & stuff... De enigste update van de drivers is die EAX update waarover ik het al had, en dat is gewoon een losse file van 500 kb...
Als je win2k heb draaien dan zou ik toch maat Liveware2k installen anders heb je geen AudioHQ en bij installed hij die alleen maar hoor..... zo :r over win9x en ga win2k draaien
Pagina: 1