[BC3] Lastige DVD Rip vraag?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een DVD van Underworld die helemaal geweldig is, dus wil ik hem backuppen met DivX.

Dus net de vobjes en Ifo naar HD geript (smartripper), maar nu komt het volgende probleem:

Bij het bekijken van de vobs met de DVD software (powerDVD) blijkt dat de twee hoofd tracks waar de DVD uit bestaat door elkaar heen zijn verweven.
De ene track is het gefilmde concert, de andere een hele lange videoclip. De geluidstrack is identiek.

Als ik nu een vob afspeel zie ik eerst een paar seconde concert, vervolgd door een paar seconden clip, elk met dezelfde muziek (die herhaalt zich dus steeds een keer) :(

Weet iemand hoe ik hier twee aparte DivXjes van kan bakken? Ik voel em niet meer snap je ;)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:07

spok9

Groen...

Je kan hem gewoon omzetten in divx met flask mpeg, vervolgens knip je het filmpje in twee stukken met avi chop. That''s all!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
In twee stukken knippen kan ik ook wel, maar de pest is dat het beeld dus elke twee seconden verwisselt; ik zou dus elke twee seconden moeten knippen, een hele berg verzamelen, die uitzoeken en weer aan elkaar plakken...

Dat zie ik dus niet zo zitten :)

• spok9

spok9

Groen...

Heb je hem al omgezet in divx?

Zo niet, doe dat dan eerst, laad de ifo file in flask. In de ifo file staat de goede volgorde van de fragmenten, flask maakt er dus een mooi filmpje van met alle fragmenten netjes op de goede plaats.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Dass wel een idee, maar eens kijken wat het gaat opleveren...

• spok9

spok9

Groen...

Duurt trouwens wel een beetje lang, op mijn systeem (zie sig) doet ie er gemiddeld 8 uur over...

Verwijderd

Hmm, vaag verschijnsel...
Ik ga niet helpen, alleen zeggen hoe ik mijn DVD''s rip, misschien kan jij het ook zo doen.

Eerst kopieer ik alle VOB''s naar de HD, met ifo als ik ondertiteling wil. Dat doe ik met DeCSS.
Je moet zorgen de je begint bij de 1e VOB van 1 gig bij de langste keten 1 gig files.
Dan is het heel simpel, ik gebruik flaskmpeg (http://come.to/flaskmpeg) en encode on the fly naar DiVX. Je kan het geluid mooi instellen, zwarte balken knippen, subs rippen...
Helemaal geweldig programma.
Als ie klaar is hak ik em eventueel in stukken met virtualdub.

Zo doe ik het, en het werkt....

Trouwens ff een vraagje tussendoor, mijn MP3 codec wordt niet gezien in flaskmpeg, terwijl ie het in windows wel gewoon doet... Weet iemand hoe dat komt?

• spok9

spok9

Groen...

Installeer ff de nieuwe codec... dan werkt het. Ik had er nl. ook last van.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Kijk gewoon eens naar 1 van de DvD Rip tutorials op http://doom9.net , daar wordt precies uitgelegd met wel proggie je het beste .vobjes kunt rippen etc.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja DOH :+ Geweldig dat er mensen mij gaan uitleggen hoe Flask werkt, maar dat heb ik niet meer nodig :) Toch bedankt.

Hij loopt nu lekker te pruttelen, over een uurtje of 7 weet ik maar, maar zo te zien weet Flask prima wat ie aan het doen is en maakt er geen zooitje van. Ja... tis een errug handig progamma 8-)

• spok9

spok9

Groen...

Zet de preview trouwens uit, scheelt weer tijd...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nouwww :( rip is klaar, het eerste stuk heeft Flask heel netjes gedaan, maar verderop is ie er een puinzooi van gaan maken. :(

Ik was er al bang voor want het openings overzichtje (als je begrijpt wat ik bedoel) van Flask was al wat onoverzichtelijk. Ik plaats morgen wel ff een screenshotje van dat windowtje.

Nou, ik heb voorlopig wel wat te klussen/ uit te vogelen. Zelfs Doom enz weten hier geen adequaat antwoord op...

Da''s trouwens wel tricky, want als de distributeurs dat door krijgen zouden ze het rippen wel eens knap lastig kunnen maken... :(

Dit keer dus veel :( boze gezichtjes :)
Pagina: 1