Toon posts:

[BC3] Audio CD-R in sony cd spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he ik weet zeker dat jullie hier wel een antwoord op weten.
Ik heb voor iemand een audio cd geschreven maar die werkt niet in zijn sony cd speler, in elke andere wel. Nou weet ik dat er problemen zijn met sony cd spelers. Werkt het wel als ik een sony CD-R gebruikt???

en nee een andere stereo kopen is geen optie.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Wat voor CD-Rs heb je gebruikt. Ik heb zelf slechte ervaring met Trust CD-Rs. Daarentegen ben ik helemaal lyrisch over Sony CD-Rs alleen zijn die wat moeilijker te krijgen...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb veruit de beste ervaringen met Philips Premium CD''s. Deze doen het tot nu toe in werkelijk ieder apparaat, ook in mijn Sony auto-wisselaar en normale Sony CD-speler.
Ik koop ze altijd bij www.opussupplies.nl maar ze zijn vast nog in meer zaken te krijgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik more metallic 80 min, niets op aan te merken

• BC3 Victim
Tot ze het een keer niet doen, bijvoorbeeld in Sony CD-spelers :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik zweer ook bij Philips Silver Premiums. Je merkt gewoon dat ze beter gelezen en beschreven kunnen worden. Ze zijn ook wat dikker dan de gemiddelde cd.

Verwijderd

De sony cd spelers kunnen slecht cd-r''s lezen als die niet op 1 speed zijn gebrand. Probeer het maar eens op 1 speed dan zal de cd wel werken in een sony.

• BC3 Victim
Een andere goeie kandidaat zijn Mitsui CD-R''s. Draaien ook overal in.

Verwijderd

Ja, ik heb wel eens gehoord dat Sony cd''s het beter doen in die autoradio''s van hun. Tevens heeft de consumentengids laatst een test gedaan met veel schijfjes en die Sony''s kwamen er als beste uit. Ik gebruik ze zelf ook en hier absoluut geen klachten.

En de verkrijgbaarheid is ook goed hoor...

Verwijderd

Het is redelijk algemeen bekend dat cd''s die op een Sony gebakken zijn niet of slecht worden gelezen in ''normale'' cd spelers. Een lager (lees: langzamer) bakproces wil nog wel eens wat doen, maar lang niet altijd.

Mijn advies: geen Sony oven kopen! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen sony oven, mijn brander is die van mijn pa een oude HP 8210i

Verwijderd

Sony cd spelers zijn inderdaad wat kieskeurig. De beste ervaring heb ik met TDK en Sony cdr''s, op 4 speed gebrand (brander kan niet harder). Die deden het allemaal. Maxxell, Imation en Arita heb ik slechte ervaringen mee. Philips schijnt het ook goed te doen, maar die heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

En op lagere snelheden audio-cd''s branden schijnt inderdaad ook weleens te helpen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 25 april 2001 10:43 schreef nantasquad het volgende:
Ik gebruik geen sony oven, mijn brander is die van mijn pa een oude HP 8210i
klink als een crx140 of 120 van sony, toch? >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

hmm vreemd ik heb de Sony CDP-C661 en dat ding lust elke cd...nergens last van. Toch is een lagere fiksnelheid wel aan te raden voor audio cd''s.

Verwijderd

Topicstarter
nee een hp 8210i klinkt niet als een sony maar als een... juist een HP

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
HP8210 = Sony (met HP buitenkant).

Verder, zoals meer tweakers al riepen, niet
sneller dan 1 speed schrijven (ook beter voor geluidskwaliteit)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Wat miepen jullie nou... :? Mijn Sony (ok, het is wel de cdp-XA50es, maar de laser zal wel dezelfde zijn toch) leest mijn cdtjes gewoon hoor... Ok, het is de Philips Silver Premium (80 mins), maar ook Nashua cd''s slikt ie zonder problemen.
En ik fik gewoon op 12 speed, niks te 1 speed... helemaal gek geworden?! ;)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeert met die philips maar die fikken niet echt lekker, loopt ie alleen maar mee te kloten, heb die cd nog een keer geschreven op 4 speed op een more en nu doet ie het wel
:?
Pagina: 1