Toon posts:

[BC3] ATRAC Sony vs. Sharp

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik ben van plan om een minidisc te kopen alleen nu weet ik nog niet zo goed welke.
Ik heb op de site van Sony en Sharp gekeken en de laatste modellen hebben allebei ATRAC, alleen Sony heeft ATRAC 3 en Sharp heeft ATRAC 5 (toch?). Is er een verschil?
Want wat ik graag wil is veel muziek (tot 5 uur ofzo) op een md. En ik weet dat Sony dat heeft... maar heeft Sharp dat ook. En zo ja, welke modellen van Sharp hebben dat (ik zoek een player en recorder)?

Alvast bedankt.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
is ''t niet omgedraaid? ik dacht dat Sharp pas bij 3 was en Sony bij 5,..
anyways; qua ATRAC is er niet zo veel verschil; het enige verschil is de compressiemethode (zelfde als verschillende versies van een MP3 codec zeg maar), de oudere versies laten meer tonen weg waardoor het iets slechter zou moeten klinken dan een moderne minidisc player/recorder..

euhm, verder heb ik niet echt advies betreffende je player/recorder.. :D
ik zou zeggen ga eens een middagje rondkijken in de stad ofzo en dan ff de specs & prijs vergelijken. die ATRAC maakt toch geen wezenlijk verschil..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Die versies 3 en 5 zeggen niet zo veel, want de ATRAC-versie van Sony en Sharp verschillen iets van elkaar.
Een vergelijking van Sony ATRAC 3 en Sharp ATRAC 5 is ongeveer hetzelfde als het vergelijken van Microsoft Word 6.0 en WordPerfect 6.0 ;)

Ik zou je keuze van minidisc niet laten bepalen door de ATRAC-versie. Ik heb zelf een MZ-R35 portable en een vriend van mij een Sharp portable, geen compatibiliteitsproblemen ofzo, kwaliteit is ook goed.

check
http://www.minidisc.org/
http://minidisc.pagina.nl/

Verwijderd

heb nu bijna een maand een mzr-700 van sony. ding kan ik je best wel aanraden. perfect man. kan tot 320 minuten op een normaal 80 min md''tje.. kwaliteit is ook heerlijk... kijk maar eens rond...

Verwijderd

Topicstarter
Owkay duidelijk.
Maar is het ook mogelijk om op een Sharp meer dan 74/80 minuten kwijt te kunnen, zoals een Sony tot 320 mins kan opnemen (bij de MZR-7(9)00) ??

Ik ben net even in de stad wezen kijken en ik kom veel Sharpjes en Sony''s tegen. Hier en daar nog een Aiwa.

Ik zat inderdaad te denken aan die MZR-700... ik zag um liggen voor fl. 519,-.
Kan je hier trouwens ook een microfoon op aansluiten.

Hmmmmz... weer een boel vragen...
maarja.. heb ik altijd voordat ik iets koop :)

Thanks

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
Dat heb ik ook altijd; alleen vaak beantwoord ik ze zelf. De enigste aankoop waarbij ik dat niet had was mijn Geforce2MX laatst (maar daar is ook zo ontzettend veel keuze in)..

Zelf heb ik trouwens de MZ-R35.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1