[BC3] Mp3 --> audio-cd. Kwaliteit verloren ???

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
De kwaliteit van de audio file word gewoon hetzelfde als die van de mp3.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Heb begrepen dat als je mp3''s hebt met een kbitrate van 128 kbps dat je dan niet de zelfde kwaliteit hebt als een audio cd. Maar mijn vraag is nu.
Als ik van een stel mp3''s (kbps 128) een audio cd maak zijn er dan bepaalde tonen verloren, of krijg ik dan de originele kwaliteit weer terug.

• markklok

markklok

Dus als ik thuis van een mp3 bestand een audio cd maak dan blijft de kwaliteit hetzelfde ??

Verwijderd

Als je een MP3 maakt van een audio CD gaat er kwaliteit verloren. Als je diezelfde MP3 dan weer op een CD brandt, krijg je ongeveer dezelfde kwaliteit als die MP3, maar nu als audioCD. Die is dus (veel) minder dan het originele audioCD-tje, al hangt het wel van de bitrate en de frequentiefilters af etc.
Bij het branden van een audioCD vanaf MP3tjes hangt het er ook vanaf hoe goed de MP3 decoder van je brandprogramma is...

• markklok

markklok

ok thnx ik weet genoeg.

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een uitgeperste sinaasappel met een kan met water wordt ook niet zomaar een nieuwe sinaasappel...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 12:52 schreef Zip het volgende:
http://www.r3mix.net/
goh Zip heeft een linkje gevonden. Dit is nummer 2.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lekker nuttig, ouwe topic omhooghalen op deze manier... volgende keer niet meer doen alsjeblieft ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1