[BC3] dvd niet vloeiend op 1200mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 07:14
Ik heb een dvd-speler in mijn pc, dus vandaar dat ik maar een dvd-film heb
gekocht.

De schrik is echter groot als ik zie dat de film schokt om de paar sec.

1200mhz en 256MB geheugen is blijkbaar niet voldoende voor powerDVD.

rsnel

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
1Ghz en 256MB en PowerDVD heeft het ook een beetje en het geluid kraakt ook een beetje. Gebruik een cinemaster decoder. Dat heeft bij mij alles opgelost.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Heb ik ook last van op mijn P3 800@992 en 512MB RAM, PowerDVD schokt dan een heel klein beetje, daarom gebruik ik WinDVD.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Kijk eens of je dma wel aangevinkt is bij de cd-rom speler

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Bij mij is WinDVD juist de boosdoener :) PowerDVD absoluut geen problemen mee.

En dat is op een P3 866@1066.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Kijk eens of je dma wel aangevinkt is bij de cd-rom speler
Beetje moeilijk als het over DVD speler gaat |:(.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Is je Direct X helemaal goed geinstalleerd? Dat was namelijk het probleem bij een vriend van mij:?

Verwijderd

heb nergens last van op mijn pII 400 192 MB
creative DVD speler met MpegII kaart.

alles loopt vlekkenloos, helaas systeem moet nodig vernieuwd worden.

Verwijderd

ja DUH idioot, handig met een hardware MPEG kaart, tgaat hier over SOFTWARE decoding. braller.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 24 april 2001 09:13 schreef Beaves het volgende:

[..]

Beetje moeilijk als het over DVD speler gaat |:(.
Bij mij kon en werkte dit dus wel.
DMA aan zetten voor de ide poort die je gebruikt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:23

cool0

Ik heb geen problemen met powerdvd 2.55

Draait vlekkeloos op mij bagger bak hmm eigenlijk is dvd het enigste wat er nog fatsoenlijk opdraait

mijn systeem is
Celly 400 229 intern en een Viper II videokaart <- en die videokaart is echt om te :r

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 09:35 schreef Lexxie het volgende:
ja DUH idioot, handig met een hardware MPEG kaart, tgaat hier over SOFTWARE decoding. braller.
echt niet, ook al trek ik mijn MPEG kaart eruit, dan draaid hij nog vloeiend.
dan gewoon op een Geforce2 MX ( dus low budget kaart ) dus ligt echt bij mij niet aan mijn Mpeg kaart !!!

met DVD genie

• weertenaar
  • Laatst online: 19-05 08:18
Huh, ik had op mijn systeem nergens problemen mee, heb hem met deze videokaart nog niet geprobeerd, maar zowel powerDVD als winDVD deden het perfect hoor.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 13:37

BitByter

Prutst dit forum

heb nergens last van?? (pIII 500)

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
PowerDVD 3.0 RULEZZZ,

ik heb trouwens met geen programma last van schokken(zie sig), maar bij powerdvd 2.55 kraakte het geluid en bij alle andere programma;s is de beeldkwaliteit minder dan bij powerdvd 3.0

PIII 800@804 Mhz

• Phenomenon
  • Laatst online: 01-04 13:18
Heb er ook wel een keer last van gehad, maar heb toen mijn resolutie wat omlaag gegooid en toen was het over :?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
ik heb ''n p3 450 en ''n oeroude aopen 6x24 DVD speler, welke met powerdvd om de zoveel seconde inderdaad stotterd, en onder windvd helemaal vloeiend.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

PowerDVD V3.0 werkt ookperfect op systemen die een resolutie gebruiken die hoger zijn dan 1024x768 of met ongebruikelijke resoluties zoals: 1400x1050 (Laptop)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Powerdvd 3.0 werkt bij mij echt perfect. Veel fijner als de ATI dvd speler die bij m''n videokaart zat...:9~

• BC3 Victim
PowerDVD 2.3 werkt bij mij het beste qua performance en kwaliteit. Zie systeem specs onderaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gabriel_Knight
DMA aanvinken was de gedeeltelijke oplossing, ik kan nu wel goed dvd films bekijken. De ATI DVD-player gebruikt echter veel minder cpu (20%) terwijl cyberlink maar liefst 60% opslurpt.

Ik heb alleen een KT133A chipset, en bestanden kopieren van dvd naar hdd gaat niet goed met DMA aan (crash) maar we wachten wel op een bios update.

Veel erger :(:( is het feit dat als ik die net gekochte DVD film afspeel de film min 2x vastloopt. Er verschijnen blokjes in beeld, en het beeld staat stil, evenals de rest van de pc, terwijl de dvd geen enkel krasje bevat.

nouja nog genoeg stof tot nadenken dus

Verwijderd

Als je DMA al aangevinkt hebt en het schokt nog steeds, probeer nieuwe drivers voor je videokaart en als je de mogelijkheid hebt een andere DVD speler. Er zijn echt baggerspelers te koop, daar kan het ook aan liggen

• Gabriel_Knight
Ik heb sinds een paar weken de pioneer 106s
Heeft ipv laadje een slot in, ziet er erg cool uit, en maakt niet zo veel herrie.

denk dat het allemaal een probleem is van chipset/bios
dus ik wacht wel tot abit weer een nieuw bios uitgeeft

• tiguan
  • Laatst online: 22:42
Ik wil niet lullig doen maar ik kon voordat ik me hollywood+ kaart had perfect vloeiend without probs een DVD spelen op onderstaan systeem. Destijds met 64MB RAM op win98.

Verwijderd

tja nogal wiedes een dvd speler in pio mode oid wil niet echt goed draaien he ? controller of dma aanstaat met powerdvd utility ... als dat zo is en je hebt een geforce oid kaart met mpeg acceleratie , zet die dan aan bij video opties van powerdvd TADAA !!!

• Viper®
  • Niet online
Dvd afspelen hangt ook nog af van welke resolutie je je windows hebt staan. Althanz, bij mijn xing dvd player dan.
Draait perfect op een P2-350@400, zelfs toen ie nog op 350 draaide. En maar 192 mb ram, en een tnt2 ultra :P

• BC3 Victim
Ik heb een soortgelijk probleem, maar met eigenlijk alles. Films (VCD) (DivX), 3D games, intro filmpjes van spellen &/ programma''s, gewoon alles, ik heb vanalles al geprobeerd geen oplossing te vinden. Ik heb een nieuw mobo besteld, van de oude maak ik een servertje, of brand/inet PC.

ik heb verder geen oplossing ervoor.
Succes

Pagina: 1