[BC3] Sennheiser 570 wel of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Hoi,

Misschien dat ik binnenkort een Sennheiser hoofdtelefoon koop.Ik zag dat de HD570 leuk geprijs was, 230 gulden

Mijn vraag is, zit eer veel verschil tussen de 570 en de 580 en zo ja welke en zijn ze goed qua kwaliteit of het geld niet waard?

Ik zou graag van een paar "experts" die beide of de 570 hebben en willen weten wat hun ervaringen er mee zijn.

Kunnen jullie wat aanbevelingen of redenen voor niet kopen geven en argumenten waarom wel/niet?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Niemand die deze hoofdtel heeft? ik moet binnen nu en 2 uur een keuze maken dus als er nog iemand een antwoord heeft, please !

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Denk niet dat ik je kan helpen maar misschien dat je de specs kan bekijken?
580

570

De 580 heeft o.a. een ruimere frequentiebereik maar of je het verschil kan horen?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ik heb de 570. zeker een hele goeie hoofdtelefoon. zit lekker en geeft goed geluid. aanrader! wat de 580 als extra''s heeft heb ik geen idee van

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 23 april 2001 21:05 schreef FerryHeibrink het volgende:
Niemand die deze hoofdtel heeft? ik moet binnen nu en 2 uur een keuze maken dus als er nog iemand een antwoord heeft, please !
HD580 groter frequentiebereik op laag niveau:
12 - 38,000 Hz
Hogere weerstand: 300Ohm

Prijs F299,- advies.
Uiterlijk is overgenomen van de high-end reeks, nu overgenomen en in de dynamic range toepgepast. Dit model is trouwens het nieuwste wat ze hebben.

Zuiverdere higs, 5Hz diepere bass op -10dB geloof ik. Maaruh, binnen 2 uur? Voor iets wat je misschien wel meer dan 3 jaar gebruikt mag je wel een keuze nemen die niet afhankelijk is van je tijd hoor.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Weet ik, denk er al langer over maar ik wil hem morgen ophalen als ik uit school kom. By the way is die 299 adviesprijs voor de 570 of de 580 ???? als dat voor de 580 geld neem ik de 580.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb de HD580 (die kost 299 btw). Ik heb de 570 en de 580 allebei goed beluisterd toen ik een koptelefoon ging kopen en ik vond de 580 het prijsverschil van 70 gulden wel waard.

Geef mij maar een Warsteiner.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb de 570, perfect dingetje. :Y)

Heeft mij 189 piek gekost.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je vroeg om de mening van een kenner, dus die zal ik dan maar even geven ;) (:r)

Je kan een koptelefoon NIET van de specs af kopen. Je kan best zeggen, "kijk die heeft een groter bereik", of "die heeft meer vermogen" maar daar schiet je NIKS MEE OP. Voor iedereen klinkt alles anders. Pak dus je favo CD''s (geen mp3''s op CD (die missen teveel tonen om goed te testen)) en neem die CD''s mee. Ga ff lekker luisteren...al je favo tracks rustig af gaan en neem dan diegene die jijzelf het bestte vind. Als je dan op de HD 570 uit zou komen (deze is hier in Den Haag 180 piek) dan moet je gewoon vette scheit hebben aan mensen die later zeggen dat je voor maar 120 piek meer een HD580 had kunnen hebben, omdat het gewoon per persoon anders ligt. Iedereen interpeteerd goed geluid anders dus ga lekker zelf testen. Dan kom je zelf ook tenminste tot een Professionele conclusie!!!

HD570 Symfonie = Fl 179,-
HD580 Precision II = Fl 299,-
(prijzen onder voorbehoud ;) )
(Bovengenoemde prijzen zijn gebasseerd op Stuut&Bruijn (a.k.a. Duur&Funky ;) ) in Den Haag)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb een keuze kunnen maken, Ik ben voor de 580 gegaan, deze was in een set te koop met Sennheiser Lucas amp en processor te koop voor 469 gulden maar omdat ik er werk kreeg ik em voor 425 :P

• Yokozuna
HD580 groter frequentiebereik op laag niveau:
12 - 38,000 Hz
Hogere weerstand: 300Ohm
Prijs F299,- advies.
De 580 dus.
HD570 Symfonie = Fl 179,-
HD580 Precision II = Fl 299,-
(prijzen onder voorbehoud )
(Bovengenoemde prijzen zijn gebasseerd op Stuut&Bruijn (a.k.a. Duur&Funky ) in Den Haag)
Gezien er geen enorme prijsdalingen in deze producten zijn, zijn er ook weining prijsverschillen. Het scheelt altijd enkele tientjes op zijn meest. Meestal kom ik bij andere winkels dan ook dezelfde prijzen tegen. Of het moeten echte groothandels zijn die bv. alleen puur koptelefoons verkopen.

• Yokozuna
Zelf luisteren is de "duh" van heel het forum. Dus dat lijkt me logisch, moet je wel doen uiteraard. Daarvan uitgaande kunnen de specs toch een kleine indicatie geven van enkele verschillen tussen de sets.

Meestal geld de regel wel dat degene met het grootste frequentiebereik beter bevalt hier, daarvoor wil ik dan ook wat meer centjes besteden. Maarjah, het is maar hoe vaak je dat ding wilt gebruiken, als je die nog bv. 5 jaar gebruikt mag er best iets meer voor worden uitegegeven.

Maarjah duurder is niet altijd beter, dus altijd gewoon zelf luisteren, want smaak is subjectief.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hij klinkt geweldig die 580 dussehh, ik ben voorlopig tevreden :9~ 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 23:15 schreef Yokozuna het volgende:
Meestal geld de regel wel dat degene met het grootste frequentiebereik beter bevalt hier, daarvoor wil ik dan ook wat meer centjes besteden. Maarjah, het is maar hoe vaak je dat ding wilt gebruiken, als je die nog bv. 5 jaar gebruikt mag er best iets meer voor worden uitegegeven.
Ja, ik zei een tijd geleden al dat ik een HD 570 of 580 wilde kopen, heb ik nog steeds niet gedaan |:(. Ik vind de 580 net wat mooier klinken (570 vind ik wat ''scherper''), en die heeft (toevallig?) inderdaad een groter frequentiebereik. Ik toch maar voor de 570, vanwege m''n budget, ben ook maar een arme scholier ;(. Ben het wel met je eens dat het wat duurder mag zijn als je er lang mee wil gaan doen, maar ik heb het geld gewoon niet.
Ik kan ook nog ff wachten tot ik jarig ben en m''n ouders lief aankijken :).
Pagina: 1