[BC3] Maf is dit, i815 chipset speelt geluid te snel

Pagina: 1
Acties:

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb hier op mijn werk een aantal Compaq''s met een i815 chipset gecombineerd geluid en Grafishe kaart onboard, nou is dit opzich heel handig alleen draaien alle mogelijke wavjes, MP3''tjes, en zelfs onze audio streams te snel.

Wat best vervelend is, omdat hij de buffers inhaalt en ook probeert de radio in te halen (Wat dus niet blijkt te lukken :))
heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn.

Als OS Win2k Pro,
Windows Media Player 6,4 en hoger geprobeert
zelfs Winamp. Het heeft niet niet met de afspeel progsels te maken, maar en chipset die het zelf doet lijkt mij ook sterk.

Ik hoor het graag (op het normale tempo)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
Voor zover ik weet heeft de Intel 815 chipset alleen voorzieningen voor onboard VGA, en niet voor onboard audio. Geluid wordt dus verzorgd door een andere chip.

Heb je al eens nieuwere drivers voor de onboard audio geprobeerd, of de drivers opnieuw installeren?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Het zijn de meest recente drivers
het zou ook wel de 810 kunnen zijn maar dat maakt niet zoveel uit omdat ze allemaal de zelfde drivers gebruiken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De 815 is in principe identiek aan de 810, enige verschil is dat de 815 ook een externe AGP poort toestaat (voorzover ik weet)

Mijn 815 heeft on-board sound vanuit de chipset zelf (geen soundchip aanwezig op mobo).

mbt. het probleem zou ik het eerlijk gezegd niet weten, sorry.. eventueel drivers opnieuw dowloaden/installeren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen