[BC3] Krakende PCI 64

Pagina: 1
Acties:

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Voor een kennis....

Ik heb een probleem met een PCI 64 van creative, hij KRAAKT ALS EEN IDIOOT.
Win2k en WinME ( ook 98SE)
Als je een audiofile afspeelt dan begint ie ineens na verloop van tijd te gallen.
Diverse drivers geprobeerd, andere PCI sloten en nog ellende.

Wat is de oplossing hiervoor....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoe bedoel je hij kraakt? ruis bedoel je? is je pc wel geaard dat wil wel helpen.. en anders om nog meer ruis te onderdrukken kan je ook je microfoonnpoort uitzetten
succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vm1heA
Het gebeurd alleen als je wavefiles afspeelt, dan begint ie vanzelf na een tijdje ( 10 sec , soms sneller) te kraken, net of ie de helft van de data laat vallen.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
Hoe kun je je pc het beste aarden als je stopcontact dat niet is en er ook geen geaarde contacten in de buurt zitten? Mijn Creative Ensonique knettert nl. ook behoorlijk, wat bijna zeker te wijten is aan het ontbreken van een aarde

• BC3 Victim
Ik weet niet wat voor een soort moederbord je gebruikt, maar als ie een via chipset gebruikt. Dan is het misshien wel handig om de nieuwste service pack erop te zetten.
Scheelt echt een boel problemen o.a. geluid.
Kraakt hij alleen tijdens afspelen van cd''s?
Als ie altijd kraakt dan kan je ook nog eens alle andere bronnen uitzetten die je niet gebruikt bij eigenschappen. Een draaiende cd-rom genereerd namelijk ook veel storing.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vm1heA
Aanvulling : het is een Asus P2B (440BX) bord met een Asus 3800 U videokaart en een advansys scsi kaart en voor mij onbekend pci modem, en de PCI64 van creative.
192 MB ram

• BC3 Victim
- Misschien PCI bus te ver overgeklokt
- Audiokaart zover mogelijk van andere kaarten op MB of gewoon ander PCI slot.
- conflicten/shared IRQ''s
- Kaart nog eens goed aandrukken in MB
...

• Vm1heA
Zelfs niet overgeklokt

• Vm1heA
Zelfs niet overgeklokt

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 13:31 schreef *snip* het volgende:
Zelfs niet overgeklokt
Ik denk, het stond er pas 2 keer, dus waarom niet een derde :+

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:16 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

Verwijderd

heb je al je pci 64 ZOVER mogenlijk van je agp slot geprikt?

• Vm1heA
Op dinsdag 24 april 2001 13:44 schreef Fdansen het volgende:

[..]

Ik denk, het stond er pas 2 keer, dus waarom niet een derde :+
Herhalen is ook een vak op een server die dubbelpost niet accepteerd ;)

• Vm1heA
Het kan nog gekker ...

Onder win98SE en winME doet ie het wel goed en win2k niet.
Als ik dat ding zelf install onder 2000 doet ie het wel goed.
De kaart is OK , mobo ook.
Drivers onder win2k zijn alleen de win2k distro drivers, creative heeft nog geen nieuwere...

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 20:51 schreef *snip* het volgende:
Het kan nog gekker ...

Onder win98SE en winME doet ie het wel goed en win2k niet.
Als ik dat ding zelf install onder 2000 doet ie het wel goed.
De kaart is OK , mobo ook.
Drivers onder win2k zijn alleen de win2k distro drivers, creative heeft nog geen nieuwere...
Heeft ie een netwerkie draaien ? Ik heb 2 netwerkkaarten (1 x kabelmodem en 1 x LAN) en bij mij kraakte mijn geluidskaart ook onder 2k en heb toen mijn LAN-kaartje gedisabled. Sindsdien geen kraakje meer gehoord. Dan maar geen internet op die 2e pc... :)

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 01-03-2022 21:16 . Reden: Naam verwijderd op verzoek ]

Pagina: 1