[BC3] mp3 op 486dx66???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een oude 486dx66 met geluidskaart en windows 95. Verder zit er 24 Mb Werkgeheugen in. Nu kan ik met een normale mp3 speler geen mp3''s afspelen. Weet iemand een oplossing?

Grtz Duncan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

vroeger was er nog een speler voor windows 3.11 (winplay ofzo), die deed het altijd goed op mn 486 ook onder windows 95.. Misschien kun je die nog vinden en anders via good old Dos afspelen :P

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

MP3''z op een 486 is bijna niet te doen, je zou het kunnen proberen door de kwaliteit naar beneden te zetten in de preferences van Winamp.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

NullSoft heeft ooit ook eens DosAMP uitgebracht. Misschien is dat wat :?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:53

johnwoo

3S-GTE

Ik heb hier een DX2-50 staan, die haalt het in DOS tot 40kbps ofzo, niet om over naar huis te schrijven dus.

Binnenkort krijg ik daar een DX4-100 voor, en dan zou het wel moeten lukken :9 Dan gaat dat beestje in de auto ingebouwd worden :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
op een p75 met 128 mb ram draaide het net, maar je moest niet iets anders gaan doen

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
linux ??

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• BC3 Victim
Windows: Forget it..
Linux:Met een goed uitgeklede kernel en de juiste speler zou het moeten kunnen, alhoewel ''t allemaal wel erg krap is..

Kun je geen dx4 op dat bord kwijt? Een DX4-120 kan ''t zeker weten..

Link voor software:
http://www.xaudio.com/

[edit]
De geluidskaart is overigens ook van belang.. heb je een kaart die veel CPU vraagt dan lukt ''t waarsch. niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
vroeger op mijn oude 486DX2/66Mhz speelde een 128kbps MP3''tje perfect op 22.1Khz,.

maar zodra je de muis heen en weer deed begon ie te haperen.. (winamp)

• BC3 Victim
Ik heb winamp laatst bij mijn pa op zijn p120 met 32Mb pc66 geinstalleerd. Nou ja het loopt en daar is alles dan ook mee gezegd :)
Gelukkig speeld hij er alleen audio cd''s mee af

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb vroeger toen MP3 nog maar net bekend was met dat programma (winplay idd :)) nog op een 486 DX4+ 120 Mhz MP3 tjes af zitten te spelen...
Jammer genoeg had ik maar 3 MP3 tjes om af te spelen omdat het coderen iets van een paar uur per liedje duurde :D

Eeuwige n00b

Verwijderd

ik had een 486dx2-66 met win95, waarop ik in een lage kwaliteit best wel aardig mp3''tjes kon draaien, er zijn nog mp3 spelers voor dos, maybe dat je die een keertje kan proberen...

petertje was weer zo aardig om ff te googlen, en zie hier:
www.vitaminic.co.uk/software/sw.1.6.shtml
probeer ze ff en laat ff weten of het wat is! *D

• BC3 Victim
Wat dacht je van Mpxplay 1.42 (dosplayer)?
Sys req:
dos 5.0
486-66mhz
4mb ram
geluiskaart

heb hem zelf niet geprobeerd, maar schijnt goed te zijn. je kan em downloaden op de volgende sites (de links kunnen tijdelijk down zijn):
members.tripod.com/~padara/
www.geocities.com/mpxplay/Mpxplay.zip

Hier een werkende link voor versie 1.36:
www.geocities.com/SiliconValley/Sector/6279/
*D

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

ik draai mp3tjes met Digital Sound System voor DOS op de bak in m''n specs hier beneden...

en dat gaat best goed hoor moek zeggen, kan verder nix doen, maar dat boeit niet, heb dat ding alleen nog om mp3tjes te draaien 8:)

overigens: voordat ik de p75@100 had draaien was ie eigenlijk net iets te langzaam...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Met MPXPLAY (DOS) gaat MP3''s afspelen op zo''n bak fantastisch. Niks kwaliteit naar beneden schroeven, gewoon spelen in hoge kwaliteit..

Gebruikt op een P60 nog geen 40 % CPU in HQ mode, 16 bit 44 KHz (!) Het vergt minder en is vééél uitgebreider dan bv. DOSAMP.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

dat heb ik vaker gehoord over mpxplay, maar alsk dan ga zoeken naar kom ik op http://members.tripod.com/~padara/ terecht en die bestaat niet :(

dus mocht je een werkende link hebben: plies! *D

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
gewoon in DOS afspelen, werkt best goed...
Pagina: 1