[BC3] DivX schokt?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Als ik DivX afkijk die vanaf DVD is omgezet, dan hapert elke seconde het beeld voor een fractie van een seconde terwijl het geluid gewoon doorloopt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb de stappen gevolgd zoals in de guide van www.doom9.net, dus mijn instellingen van FlaskMPEG zouden goed moeten zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 15:48
kan je bij gedownloade divxen wel goed beeld krijgen? (foei, gedownload!) :)

Verwijderd

DMA ingeschakelt?
gedefragmenteerd?
cpu snel genoeg?
andere videodrivers geprobeerd?
background processes uitgeschakelt?

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Geen MediaPlayer 7 gebruiken btw! Die is erg slecht om DivX films mee te bekijken. Draait nooit lekker etc... Gewoon MP 6.4 of een andere die weer te vinden is op diverse pagina''s gewijd aan DivX

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je cpu Quality op 0 zetten staat vaak standaart op 2

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
- DirectX diagnose al nagelopen?
- probleem alleen bij DivX en niet bij andere dingen zoals MPeG ?
- probleem alleen bij specifieke DivX?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 09:05

SteveV

Schtiefv Meister

Je ken ook nog proberen om hem met GDivX af te spelen er is net een nieuwe versie uitgekomen en die draait lekker.Ut schijnt dat ie minder cpu en ram nodig heeft als mediaspeler 6.4 dus proberen maar zou ik zeggen.
www.Gdivx.com

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 17:24

Theeboon

theebonen bestaan!

Als je via Media Player kijkt kun je de eigenschappen van het filmpje bekijken, en zo ook de eigenschappen van de DiVX-codec. Daar zit ergens een schuifje voor de ''CPU Quality'', die moet je gewoon op 0 zetten. Erg veel verschil in kwaliteit zie je niet en ''t helpt een heleboel.

"I sit in my room and imagine the future."

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 11:39
Op zaterdag 21 april 2001 20:29 schreef MOL het volgende:
Geen MediaPlayer 7 gebruiken btw! Die is erg slecht om DivX films mee te bekijken. Draait nooit lekker etc... Gewoon MP 6.4 of een andere die weer te vinden is op diverse pagina''s gewijd aan DivX
Ik heb nog NOOIT problemen gehad met MP7 en DivX films... Ze zien er bij MP7 zelfs een stuk MOOIER/STRAKKER uit als bij die alternatieve players die je op Inet kunt downloaden...

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op zondag 22 april 2001 11:25 schreef Theeboon het volgende:
Als je via Media Player kijkt kun je de eigenschappen van het filmpje bekijken, en zo ook de eigenschappen van de DiVX-codec. Daar zit ergens een schuifje voor de ''CPU Quality'', die moet je gewoon op 0 zetten. Erg veel verschil in kwaliteit zie je niet en ''t helpt een heleboel.
hmmz ik heb een AMD K6-2 500Mhz met 256mb sdram, en ik heb die schuif op 0 staan, maar nog steeds schokt die divx steeds ;(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Oversoft: gedownloade DivXjes werken vaak wel goed.

OG_outlaw: DMA staat ingeschakeld. Fragmentatie HD is het probleem niet want anders zou het probleem wel "variabel" zijn, d.w.z. niet elke seconde een zeer korte haperin. Gedefragmenteerd of niet, de haperingen blijven. CPU Is een PIII-700@882 (zie mijn sig!). Ik gebruik Detonator 7.58. En alle backgroundprocessen zijn uitgeschakeld.

MOL: MP7 Werkt normaal gesproken wel goed voor DivXjes. Ik heb zat DivXjes (download) die het wel gewoon goed doen in MP7.

DEG_Psychon: In MP7 kun je geen CPU-quality meer instellen. Wel acceleratie-instellingen, maar die staan op max.

Unicorn7: DX8.0a werkt probleemloos. MPEGjes doen het goed. En de problemen zie ik dus voornamelijk bij DivXjes die ik zelf maak (DVD -> DivX middels de guide van www.doom9.net).

Theeboon: ik kan me die slider wel herinneren, maar in MP7 is die nergens meer te vinden. Tenminste, niet bij mij.

Kortom, ik vermoed dat het probleem gewoon ergens zit in het converten middels FlaskMPEG. Ergens een verkeerde instelling ofzo? Of heeft het misschien iets met framerates te maken?

Verwijderd

Ik ken het probleem, gewoon mpeg2avi gebruiken happert het beeld niet meer en is ook veel sneller. Op mijn thunderbird 900 256MB haal ik 11 of 12 frames per seconden.
:)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wat is met DivX de beste instelling dan, kwaliteit 0 of kwaliteit 4? die instelling vind ik nl. nogal vaaag...

is kwaliteit 0 het slechtst en 4 het best of andersom..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Media Player 6.4 staat als het goed is ook nog op je HD (\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe)

Daarmee kun je die slider vinden en dan is de divx-codec goed geconfigureerd.

Martijn:
Ik heb nog NOOIT problemen gehad met MP7 en DivX films... Ze zien er bij MP7 zelfs een stuk MOOIER/STRAKKER uit als bij die alternatieve players die je op Inet kunt downloaden...
Dat is onzin want ze gebruiken allemaal dezelfde codec.

Het is trouwens ook bekend dat AMD processors veel meer moeite hebben met DiVX ;-) dan Intel Pentiums.

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Hmm dubbelpost

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem en zowel bij mediaplayer als bsplay. Loopt gewoon vloeiend maar dus om de paar seconde die schok. Heeft misschien iets met cache/hd te maken, want hij schokt vaker in midden van de film dan in het begin geloof ik.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 11:33 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

hmmz ik heb een AMD K6-2 500Mhz met 256mb sdram, en ik heb die schuif op 0 staan, maar nog steeds schokt die divx steeds ;(
bsplayer gebruiken met de "alternative divx filter". Die vreet nog minder dan de 0 setting. Overigens is het tevens ook mooier dan de 0 setting.
Op zondag 22 april 2001 13:04 schreef CAP-Team het volgende:
Wat is met DivX de beste instelling dan, kwaliteit 0 of kwaliteit 4? die instelling vind ik nl. nogal vaaag...

is kwaliteit 0 het slechtst en 4 het best of andersom..
0=slechtst 4=het best. 0 is gewoon zoals het is opgeslagen bij 4 worden er allerlei filters gebruikt om het beeld te verfraaien.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb de gok toch maar gewaagd en de computer vanmorgen aan het rekenen gezet. Ik zit nu toch op mijn stagebedrijf, tegen de tijd dat ik thuis kom zou de DVD naar DivX moeten zijn geconverteerd...

Maar ik vraag me nog steeds af waarom het beeld bij sommige DivXjes elke seconde een fractie van een seconde blijft "hangen". Nou valt het eigenlijk alleen echt op wanneer het beeld flink beweegt, maar toch blijft het irritant en het hoort gewoonweg niet.

Ik gebruik trouwens de 3.11 alpha codec...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 14:38
Hoe groot maak je de DivXjes, welke codec en welke bitrate ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De grootte? Hmmm, goede vraag. Volgens mij was het origineel 700 bij nogwat... ik zal vanavond thuis eens kijken. De bitrate weet ik nog wel, DivX low-motion codec met 910 kbps. En audio DivX 128 kbps 48 khz...

De codec is, zoals al eerder aangegeven, 3.11 alpha

• Marijn_S
  • Niet online
Ik heb het probleem niet met kleine (= +/- 20 mb) divx filmpjes...

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kom zonet thuis... en helaas, ik heb nu 1 gig aan "haperende" film...

Echt heel erg raar. Elke seconde blijft het beeld gewoon voor een fractie van een seconde hangen...

Zou het aan FlaskMPEG liggen?

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan enkel met bepaalde titels (o.a. Coyote Ugly). Gisteren nog las ik ergens dat dit vaker gebeurt met FlaskMPEG... Aan de codec ligt het ook al niet, want ik heb zowat alle codecs geprobeerd die ik kon vinden.

Toch maar ff Nandub aanleren, denk ik...

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 19:47
Zet je desktop is op 16 bit inplaats van 32 bit en waarschijnlijk is het dan weg

• ~Destructor()
  • Niet online
Is het niet zo dat het hier om een Regio 1 DVD gaat die ipv 25 fps een lager aantal frames per seconde heeft die hij TOCH in 25 fps propt waardoor er elke seconde iets lijkt te ontbreken?? :)

Groeten, ~Destructor()

Nothing is impossible

Verwijderd

gewoon mpeg2avi gebruiken sinds ik die gebruik ben ik af van dat probleem van happeringen in mijn filmpjes :):):)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Destructor: het is een regio 2 DVD, 25fps. Dus daar ligt het niet aan.

DE_Michiel: ik zal vanavond je 16-bit tip eens proberen.

Dark_ages: wat heb ik aan MPEG2AVI als ik VOBjes naar DivX wil coderen?

Weet iemand misschien een andere manier voor mij om VOBjes om te zetten naar DivX? Dan kan ik dat eens proberen. Misschien ligt het echt aan FlaskMPEG en dan gebruik ik toch liever een ander programma. Want nu zit ik met een "foute" DivX-film van 1 gig waar m''n PC acht uur voor niets heeft zitten te rekenen... :(

Verwijderd

Dark_ages: wat heb ik aan MPEG2AVI als ik VOBjes naar DivX wil coderen?

omdat vob files misschien mpeg2 zijn??

kijk maar eens op go.to/doom9 staan genoeg handleidingen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dark_Ages: oeps... :)

Hoe zit het met de kwaliteit die MPEG2AVI levert? Ik wil natuurlijk wel een DivX hebben met goede beeld- en geluidskwaliteit...

Verwijderd

beter kwaliteit dan flashmpeg en sneller. ik haal tussen de 11 en 13 frames per seconden

is wat meer werk wat instellingen betreft maar geeft gewoon een beter resultaat

tip voor instellingen mpeg2avi

640 272(352)
640
360

en gebruik de mpeg4 v2 codec voor beste resultaat! :):):):)

gebruik natuurlijk ook een goede hoge bitrate 1500/2000 gewoon minimaal een 2 cdr filmpje, ziet er gewoon daardoor zoveel beter uit.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bij DOOM9 lees ik dat er bij MPEG2AVI vaak audio-sync problemen zijn... en ik zou het niet kunnen hebben dat na vele uren converteren het resultaat niet bruikbaar zou zijn.

Ik ga DVD2AVI en MPEG2AVI wel eens proberen. Eens kijken hoe het converteren dan gaat....

Verwijderd

Nooit last van maar je kan het geluid ook het beste met Vstrip eruit halen werkt altijd goed en dat met PX3Convert het geluid verwerken tot ac3wave file en dat mp3en. heb je gelijk mp3 geluid met dolby surround erin :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb het MPEG2AVI ripping-pack naar m''n e-mail gestuurd, als ik vanavond thuis ben zal ik alvast even gaan testen op kleine stukjes film. Als dat goed gaat, zal ik morgen eens een hele film gaan rippen. En maar hopen dat het dan goed gaat...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

''k heb met mpeg2avi (+gui) nooit problemen met dat ''t geluid niet synchroon loopt.

ik rip meestal als volgt:
- dvd rippen met claddvd (half uurtje)
- bitrate bereken m.b.v. bitrate-calculator
- geluid rippen met ac3dec en daarna normaliseren (3 kwartier)
- video rippen met mpeg2avi (uurtje of 3)
- beeld en geluid samenvoegen met virtualdub (uurtje)
- subs rippen met subrip

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ondertitels wil ik niet hebben, en hoef ik dus gelukkig ook niet te rippen.

Ik ga binnenkort de MPEG2AVI of DVD2AVI (van DOOM9) nog wel eens proberen. Kijken hoe dat gaat...

• BC3 Victim
> Unicorn7: DX8.0a werkt probleemloos. MPEGjes doen het goed. En de problemen zie ik dus voornamelijk bij DivXjes die ik zelf maak (DVD -> DivX middels de guide van www.doom9.net).

Ik heb de Guide gelezen, maar kon het niet vinden...

Zet in Compression Quality de schuifregelaar in de DivX low motion codec eens op 85% ipv de standaard 100%. Hierdoor wordt aan de Decompressor de mogelijkheid gegeven om te "blurren" ipv frames te droppen. Hierdoor garandeer je meer speelbaarheid onder de 600Mhz terwijl je de kijklust hoog houdt. 85% zou je kunnen zien als de compressieverhouding in JPG conversie, daarbij zie je ook niet veel verschil tussen 85 en 99.999% (mits beiden JPG zijn) Verschil met het origineel heb je altijd.

Framesize zou ik zelf rond de 200K houden: breedte x hoogte = framesize
bijvoorbeeld:
640 x 272 voor Widescreen (16:9 maar dan zonder balken) 2,35:1
512 x 384 voor Normaal 4:3

Mijn ervaring zegt dat je dan een mooi resultaat krijgt.

De Bitrate zou ik tussen 600 en 1200 houden.. dan maar een CDtje meer (80 cent duurder...) maar wel een bitrate calculator erbij gebruiken.

Offtopic:
Hoe snel recompres jij?

Ik draai meestal met Flask tussen de 1,97 en 2,48 fps op een AMD K6-II+ 600Mhz / 5,34 en 6,43 fps op een PIII 1GHz)

Pagina: 1