[BC3] wave-out volume veels te laag!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tegenwoordig bevatten geluidskaarten geen interne versterker meer (zoals de Sb16PnP serie)...

Gevolg is dat je alleen line level volume hebt...

Zonder versterker kan je daar niet veel meer van maken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
mn versterker is naar de bliksem dus nu heb ik m''n speakers direct in de audio uitgang van m''n pc moete pluggen (de keuze was: geen geluid of kutgeluid, ''t werd het laatste |:()
maar behalve dus dat de bas enzo weg zijn is ''t volume veel en veels te laag en kan ik niet van m''n muziek geniete!!! :(
ik heb dus al gezocht naar volume control programs die een hogere maximum volume hebben dan ''t standaard programma van windows (je moet iets...) maar zonder succes (ik vond alleen vervangende programma''s)

dus mijn vraag aan jullie is: zit ik nou totdat mn versterker gerepareerd is vast aan dit (voor een muziekliefhebber irriterend-)zachte geluid ;( of is d''r nog een andere oplossing *D ????!?

B.V.D

!-=ChRiZzie=-!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 17:47 schreef unicorn7 het volgende:
Tegenwoordig bevatten geluidskaarten geen interne versterker meer (zoals de Sb16PnP serie)...

Gevolg is dat je alleen line level volume hebt...

Zonder versterker kan je daar niet veel meer van maken...
dr moet toch IETS zijn waardoor ik ''t volume een beetje kan opkrikken????! :o

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
toen mijn versterker kapot was heb ik gewoon een goedkoop setje gekocht (100 gulden) met subwoofer en er kwam nog goed geluid uit ook, alleen ik had al snel de subwoofer doorgekoppeld aan m''n echte, dan ging het lampje meeknipperen op de maat van de muziek :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Bij Live''s heb je 2 en 4 speaker en een Headphone setting. Bij die laatste wordt er dacht ik wel een versterker tussen geschakeld.
Anders maar gewoon geduld hebben of een koptelefoon gebruiken...

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 18:43 schreef nOLoGIc het volgende:
Bij Live''s heb je 2 en 4 speaker en een Headphone setting. Bij die laatste wordt er dacht ik wel een versterker tussen geschakeld.
Nope... ik plug wel es mijn koptelefoon rechtstreeks in de geluidskaart line-out om het kleine beetje ruis van mijn versterker waar de boxen op zitten te omzeilen. Maar die headphones setting rommelt alleen wat met de equalizer, en maakt het geluid echt niet harder... Ik vind het zelfs nog slechter klinken met die headphones setting.. een heel iel geluid...
Pagina: 1