De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je wilt internetten dan heb je volgens mij dat wel nodig
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar als je op 2 tv''s andere programma''s wilt kijken moet je er nog een decoder bij kopen dus...
Heb ik hier ook moeten doen. Hier lag al wel kabel maar dat is kutbeeld dus kijke we schotel en internetten we over de kabel
Dit zal je niet gaan lukken met maar 1 satellietontvanger, of er moeten modellen zijn met meerdere tuners maar die ben ik nog niet tegengekomen.Op zaterdag 21 april 2001 20:30 schreef rjwonder2000 het volgende:
weet niemand hoe ik verschillende dingen kijk
Ik heb me laten vertellen dat er in de kop een roterende antenne zit van ongeveer 1 cm. Deze kan horizontaal of verticaal staan.
(Voor de ontvangst van sommige kanalen staat ie dus hor. voor andere vert.)
De dubbele kop had dus 2 van die antennes aan boord. Volgens mij is dit de enige manier.
Destijds hadden ze geen kop met meer dan 2 antennes, misschien nu wel, al betwijfel ik dat.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
In mijn videorecorder zit een reiciver heb ik me laten vertellen. Kan ik die dan gebruiken, een echte is nl 600,-
Mischien heb je nog wel meer nodig. Erg goed ben ik er niet in thuis, maar als ik me niet vergis kan een lnb maar op 1 zender ingesteld staan (polarisatie ed.)
Dus heb je ook 2 lnb''s nodig. En aangezien zo''n metalen plaat (schatel zelf) maar een paar honderd piek kost, kan je volgens mij net zo goed 2 complete installaties kopen
Kijk je naar _EEN_ positie met je schotel ? dus geen motor en je wilt in een zelfde sattelietgroep (Astra bijv) meerdere keren ontvangst genieten --> dan kan je een dubbel LNB nemen.. of een SPLITTER..
dubbel LNB : schotel -> daaraan twee kabels= aan de twee LNB''s --> gaan onafhankelijk naar twee tuners. (Denk er aan als je schotel op het dak staat = 2* lange kabel..)
SPLITTER : schotel -> daaraan EEN kabel -> EEN LNB --> een draad naar binnen je huis -> daar in de splitter -> uit = twee kabeltjes voor de twee tuners..
Wil je nu de twee bekendste ''Hollandse'' sattelieten ontvangen ? (Astra-> Canal+ en daarbij de HOTBIRD) dan heb je daarvoor speciaal ''offset'' houdertjes. De ASTRA en de HOTBIRD sattelieten staan een beetje uitelkaar in de ''lucht'' (orbit) je hebt dus Fysiek TWEE LNB''s in gebruik.. niet te verwarren met een TWIN-LNB..
TEN ALLER TIJDE : heb je per ''andere'' iets/kanaal die je wilt ontvangen -> een tuner nodig. Wil je satteliet internetten -> dan MOET je een PCI kaart kopen.. Je koopt dus alweer een TUNER !!! echter met een speciaal doel: Internetten -> aan je PC.. Deze kaart is beschikbaar van bijv. HAUPPAUGE.. en je kan op ASTRA de ''Free to Air'' kanalen ontvangen.. Free to Air is zoiets als : Je hebt het wel.. maar je kijkt er nooit naar.. De enige Hollandse FTA-kanaal is BVN (Beste van Nederland)
Ga je dus satteliet internetten : dan moet je iets doen om TWEE keer ontvangst te hebben (dubbel LNB of splitter)
Mocht je meer willen weten .. zeg het maar..
In mijn videorecordeer zou al een tuner zitten kan ik die dan weglaten?
totaal dan 4 lnb''s nodig. (pc+tv+tv+videorec.)
2 tuners erbij kopen (2 tv''s+ pc-kaart)
klopt dit
en geen satteliettuner...
dubbelcheck : wil je een sattelietkanaal kunnen ontvangen (=tunen op die kanaal) dan _MOET_ er op die apparaat een LNB-IN op zitten.
voor het gemak :
- je satteliettuner heeft een LNB-IN (misschien wel twee afhankelijk van het model)
- de HAUPPAUGE DVB-S (voor het internetten.. weet je nog .. en het ontvangen van de FTA kanalen) heeft ook een enkele LNB-IN
maar je video zal vast geen LNB-IN hebben maar eerder een coaxiale ingang voor je (kabel)antenne..
dus: definitie tuner = kanalen ontvangen.. maar welke ? kabel of satteliet..
hope this helps..
nogmaals : ipv meerdere LNB''s (je wilt astra) kan je ook ''splitten'' VEEEEEELE malen goedkoper (minder dan 100,=) dan 4* een LNB (toch al gauw 4*75 = 300,= PLUS kabels * 4)
WAt wordt in digitaal uitgezonden en wat in annaloog? Zijn er ook decoders die allebei ondersteunen?
Als ik er 3 nodig heb dan ben ik 1800,- kwijt, toch iets te veel!
Idd, waarom zou je eigenlijk twee LNB''s nodig hebben? Splittertje lijkt mij voldoende. Zorg eerst maar dat je twee tuners hebt.Op woensdag 25 april 2001 20:11 schreef -OverSoft- het volgende:
een vriend van mij heeft gewoon zijn schotel op een splitser aan gesloten en toen 2 decoders gebruikt. Werkt perfect
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Je hebt TWEE LNB''s (of een twin-LNB) nodig als je TEGELIJK naar twee soorten uitzendingen wil kijken.
Wat is namelijk het geval:
- Als je naar de digitale tuner kijkt (CANAL+ bijvoorbeeld) en je wilt dan naar je analoge tuner overschakelen (je wilt bijvoorbeeld naar een analoge uitzending kijken op dezelfde/andere satteliet) dan MOET je de digitale tuner uitzetten en DAN PAS heb je ontvangst op je analoge tuner.
Wil je niet steeds de ene of de andere tuner aan-/uitzetten dan heb je wat aan een twin-LNB..
Of je wilt op de ene tuner (woonkamer?) van de digitale tuner genieten en tegelijkertijd op de ander (lees:analoge) tuner in een ander kamer (of naar je video) een kanaal bekijken/opnemen dan heb je wat aan een twin-LNB.
Kortom: twin-LNB of twee losse LNB''s (dat zijn ze in feite) heb je meer vrijheid..
Om het nog warrig te maken: met een splitter heb je dezelfde funktionaliteit als die van een twin-LNB of twee losse LNB''s
Vraag is :
- Hoeveel (tegelijkertijd) soorten ontvangst wil je ? (bepaalt 1 of 2 LNB''s of splitter)
- Hoeveel soorten sattelieten wil je (tegelijkertijd) ontvangen ? (twin-LNB of splitter)
- Op hoeveel plekken wil je ontvangst ? (bepaalt aantal [satteliet-]tuners)
Vraag is :
- Hoeveel (tegelijkertijd) soorten ontvangst wil je ? (bepaalt 1 of 2 LNB''s of splitter)
- Hoeveel soorten sattelieten wil je (tegelijkertijd) ontvangen ? (twin-LNB of splitter)
- Op hoeveel plekken wil je ontvangst ? (bepaalt aantal [satteliet-]tuners)
[/quote]
snAP ik niet
1,astra
2 tv''s en 1 video
1 erbij = + 1000,-
dat maakt wel wat uit, maar 2000,- is en blijft veel
Je schotel ontvangt het radiosignaal van de sateliet en vangt het op in de LNB die het omzet in een elektrisch signaal. Dit wordt vervolgens gedecodeerd in de tuner naar een TV signaal.
Nou heb je per sateliet dat je wilt ontvangen een LNB nodig, en per TV/video, dat onafhankelijk van elkaar moet kunnen ontvangen, een tuner. Deze tuners kunnen mbv een splitter op dezelfde LNB worden aangesloten.
Je geeft aan dat je alleen Astra wilt ontvangen, dus 1 LNB is genoeg. Dan heb je alleen een splitter nodig en twee tuners om op twee TVs/videos een verschillende zender te ontvangen.
Je hebt het over 2 TVs en 1 video, maar om nou 3 tuners aan te schaffen is waarschijnlijk overbodig. Beter is om 1 tuner op de meest gebruikte TV (woonkamer?)aan te sluiten en een 2e tuner op de video (woonkamer?) en deze ook door te trekken naar de 2e TV (slaapkamer?). Nou kan je of TV kijken en een ander kanaal op de video opnemen, of op de 2TVs verschillende kanalen kijken. Als je echt drie kanalen tegelijk wilt kijken heb je wel 3 tuners nodig (=duur).
dus ik weet niet wat voor een tuner je zoekt ?