Toon posts:

[BC3] 5.1 SET. Weet het nu echt niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke vinden jullie nu beste koop voor 5.1 speakers? De DTT3500 Digital van Creative of de Videologic DigiTheatre. Ik sta in een zeer zwaar dilemma als ik moet afgaan op de specs en de prijs.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Geen, die videologic heeft een zwakke sub en die creative is nog beroerder, weinig midden en geen hoge tonen, ook geen scheidings filter. In 1 woord :r

Ik zou kijken voor Yamaha.

Anders midiland en Altec Lansing.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 21 april 2001 17:59 schreef JT het volgende:
Geen, die videologic heeft een zwakke sub en die creative is nog beroerder, weinig midden en geen hoge tonen, ook geen scheidings filter. In 1 woord :r

Wat kost zo''n set?
Alsie duurder is dan zo''n creative-setje en je bent niet zo''n audiofiel (ik ben dol op goed geluid, maar ken de merken zoals Yamaha, Midiland etc. niet), zou ik gewoon voor de creative-set gaan... Ik heb de 2500, en die bevalt mij UITSTEKEND

• JT

JT

VETAK y0

Creative bevalt mij helemaal NIET.....Yamaha heeft ook veel meer ervaring op het gebied van speakers maken....ik probeer er nog achter te komen hoeveel die Yammie kost....mijn Yammie kostte 270 piek, en klinkt perfect, beter dan elke andere creative set rond die prijs.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb een review geschreven: een roundup van vier 5.1 setjes (plus een stereo). Hij komt binnenkort online op T.net, en je kan ook je e-mail hier neerzetten, dan stuur ik hem op.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Geef mij maar (lekker ouderwetse) goede HiFi boxen in 2 x 2 opstelling...

Veel goedkoper, en lekker analoog.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 10:33
zo''n review, daar zeg ik ook geen nee tegen aangezien ik met hetzelfde "probleem" zit.
als je hem mij zou willen mailen, graag!

Buur@wanadoo.nl

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 22 april 2001 00:39 schreef Jag het volgende:
Ik heb een review geschreven: een roundup van vier 5.1 setjes (plus een stereo). Hij komt binnenkort online op T.net, en je kan ook je e-mail hier neerzetten, dan stuur ik hem op.
wfvn@hotmail.com

Kben razend benieuwd.... je hebt die review nu al zo''n enorme tijd klaar.... ik ben al tijden benieuwd, maar wilde gewoon wachten tot de handel gewoon op tweakers.net gezet zou worden... maar het duurt nogal ff blijkbaar...

Als je wilt mailen... please do so... Greetz

Verwijderd

ja emails mij ook maar
suijkerbuijk@noknok.nl

dag zelf aan creative dtt2200 kost wel 300piek

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 15:34 schreef KeyLock het volgende:
Welke vinden jullie nu beste koop voor 5.1 speakers? De DTT3500 Digital van Creative of de Videologic DigiTheatre. Ik sta in een zeer zwaar dilemma als ik moet afgaan op de specs en de prijs.
Als je een SB5.1 geluidskaart hebt, zou ik voor de ''midiland s4 7100'' gaan. Na verschillende reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat dit de beste koop was. Voor 400 piek heb je een perfecte set voor games, muziek en DVD. Ik spreek uit eigen ervaring, al is het beoordelen van speakers erg persoonlijk.

Let wel: een perfecte set in combinatie met de SB5.1 geluidskaart. Ik heb ''m ook eens aan een andere geluidskaart gehangen, maar dan klinkt het toch een stuk minder.

Hier enkele reviews/vergelijkingstesten van de s4 7100 en andere 5.1 sets:
hardwareinfo.net

Neoseeker

3D SoundSurge

• BC3 Victim
Ik zet hier bij deze ook mijn e-mail neer..ben ook op zoek naar een 5.1 setje:

Fr3aKER@woodfield.myweb.nl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Tis wel een leuke review, maar vergeet niet dat er nog VEEL MEER 5.1 setjes zijn ! Yamaha heeft er ook net eentje uitgebracht en daar zou ik het meeste vertrouwen in hebben ! Jammer dat die niet in de review zat...

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Digitheathre is but. Die specs zijn idd slecht. De Creative is nog erger, zwakke 5" woofer die tot iets van 40Hz komt. En slechte scheidingsfilters die zorgen voor vervorming op een aardig volume in de sattelites. Maar alstjeblieft geen Creative.

Dan nog liever een ADA885, die kost maar F499,- Gaat bruut hard, aardige acoustische kwaliteit, stoere grote woofer (nahja sommige vinden het wel leuk). En DolbyDigital en Prologic Decoder, dus alle surround functies ondersteund.

Voor die prijs kun je het allerbeste een Sirroco Crossfire kopen. De subwoofer is iets zwakker als die van de Altec Lansing maar nog steeds kan hij veel dieper komen als die van de Creative. En deze heeft de kwalitatief hoogste versterker die er is op pc subwoofergebied. En alle sattelites hebben heel goede 2weg filters, je hebt enorm zuivere higs en mooie midrange.

Voor die prijs is deze set toch echt het beste. Ondersteund ook alle surround modes en heeft supergoede acoustische kwaliteit.
Ja geen 5.1 maar 4.1 set, waar je niet echt niet meer luisterplezier van zult hebben.

Als je een set wilt met een goede acoustiek, goede subwoofer die behoorlijk hard kan, en alle surround modes ondersteund EN 5.1 based is, is de S4 MidiLand 8200 deze voldoet precies aan alle criteria, en komt lager dan de Creative sets en heeft betere acoustische kwaliteit.

Hier de link met info + pic:
http://www.midiland.com/proddetail.asp?linenumber=31&category=Home%20Theater

Hier de link voor de prijs:
http://www.regenboog.net/p226.html

• Yokozuna
Op zondag 22 april 2001 02:07 schreef suijkerbuijk het volgende:
ja emails mij ook maar
suijkerbuijk@noknok.nl

dag zelf aan creative dtt2200 kost wel 300piek
Ja en die is bijna hetzelfde als de DTT3500, alleen ondersteund deze set geen DolbyDigital en heeft geen aparte decoder en ziet er iets minder uit, maar daar betaal je dan ook voor bij Creative, de frequentiefilters zijn nog steeds even slecht en het frequentiebereik ook.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 22 april 2001 13:40 schreef Yokozuna het volgende:
Digitheathre is but. Die specs zijn idd slecht. De Creative is nog erger, zwakke 5" woofer die tot iets van 40Hz komt. En slechte scheidingsfilters die zorgen voor vervorming op een aardig volume in de sattelites. Maar alstjeblieft geen Creative.
Euh.. dat zwakke en dat 40Hz is niet helemaal compatible... Weet je hoe diep 40Hz is!!!!!!!!!!!!!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Op zondag 22 april 2001 13:45 schreef JvS het volgende:

[..]

Euh.. dat zwakke en dat 40Hz is niet helemaal compatible... Weet je hoe diep 40Hz is!!!!!!!!!!!!!
Ja, maar weet je hoe diep 40Hz is als je het met 90dB kan laten horen of met 80dB, dat eerst kan creative niet. Ik weet niet of jij ooit zelf dat getest hebt, maar er zijn maar genoeg sets voor dezelfde prijs en lager die tot 34Hz bij iets van -2dB komen. 40Hz kan wel diep zijn, maar neemt NIET weg dat de subwoofer van de Digitheathre RELATIEF niet zwak is.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 22 april 2001 13:48 schreef Yokozuna het volgende:
Ik weet niet of jij ooit zelf dat getest hebt, maar er zijn maar genoeg sets voor dezelfde prijs en lager die tot 34Hz bij iets van -2dB komen. 40Hz kan wel diep zijn, maar neemt NIET weg dat de subwoofer van de Digitheathre RELATIEF niet zwak is.
Wat ik ooit getest heb is met zo''n frequentiegenerator op me PC gedaan. Mijn speakers gaven nog een hoorbaar geluid als dat ding op 33Hz stond, maar ik geloof niet dat wat ik hoorde 33Hz was, het was nog zo ontiegelijk hard! En m''n sub zou tot 33Hz@-3db moeten gaan, en dat is laag. En het is een echte sub (zie sig). Ik geloof niet dat zo''n pcding geluid dieper dan 50Hz geeft.

Huisgenoot heeft zo''n labtec APX4620 setje, die sub zou volgens de specs tot 20Hz moeten komen, maar dat is echt zo''n bullshit. Hoe diep zou die moeten gaan dan? Ik vind dat een van de beteree kwaliteit subs die ik voor de pc gehoord heb...

* JvS gaat dat frequentieding weer ''s downloaden en kijken tot wanneer m''n sub iets zinnigs uitstuurt.

• Jag

Jag

Die frequentie responses bij de pc speakers zijn of zonder tolerantie opgegeven wat het een inhoudsloze spec maakt, of ze klopppen niet. Ik heb in mijn review van alle speakers een frequentie response grafiek gemaakt. Je moet die maar eens bekijken, het commentaar erbij lezen, en dan de specs bekijken.

Verder raadde iemand de S4-8200 aan, wat in mijn ogen misschien wel de slechtste set uit de test was. Maar goed, lees de review maar, daar staat het allemaal in.
En Wfvn, de review is te groot voor een hotmail adres (>1Mb), dus je moet even een ander adres opgeven. Misschien dat iemand iets meer dan 1 Mb webspace ter beschikking wil stellen, dan kan ik hem op die manier online zetten totdat de review op T.net staat.

• Yokozuna
Op zondag 22 april 2001 18:01 schreef Jag het volgende:

Verder raadde iemand de S4-8200 aan, wat in mijn ogen misschien wel de slechtste set uit de test was. Maar goed, lees de review maar, daar staat het allemaal in.
En Wfvn, de review is te groot voor een hotmail adres (>1Mb), dus je moet even een ander adres opgeven. Misschien dat iemand iets meer dan 1 Mb webspace ter beschikking wil stellen, dan kan ik hem op die manier online zetten totdat de review op T.net staat.
Heb je de Videologic Digitheathre DTS ook getest? Wat in mijn ogen toch wel de beste set zou zijn als die getest zou worden.

[/quote]

• BC3 Victim

Is er een groot verschil tussen de TSS-1 en de TSS-1B??

• Jag

Jag

Op maandag 23 april 2001 08:35 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Heb je de Videologic Digitheathre DTS ook getest? Wat in mijn ogen toch wel de beste set zou zijn als die getest zou worden.
Nee, waarschijnlijk was die te duur, maar ik weet het niet zeker meer.
Ik heb de DTT3500 getest, de Midiland S4-7100 en de S4-8200 en de Videologic DigiTheatre. En nog extra als vergelijk erbij een super goedkoop HiFi setje.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

K''heb wel wat webspace... Mail maar.. dan knal ik het wel online.

• BC3 Victim

Weet iemand waar je de Yamaha TSS1B kan kopen ? :?

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Jag: Kan je mij die review ook ff uppen?

Ik wil namelijk ook binnenkort een setje gaan kopen (voor op m''n playstation2 en pc te hangen). Ik wil er maximaal 1000 piek voor betalen (vind die Videologic DTS wel phat, maar mijn portemonee niet echt :()

Mijn email adres: nielsh@gamesen.nl

Alvast bedankt :)

Gadgeteer

• Jag

Jag

Ik word een beetje leip van die mailtjes, ik heb al zovaak dat ding verstuurd, en het duurt elke keer meerdere minuten lang waarin ik niet meer kan GoT-en :(. Heeft er echt niemand wat webspace beschikbaar?
En de review komt echt binnenkort online, de laatste vormfoutjes zijn eruit gehaald, alleen de plaatjes is nog een beetje kutten.

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Jag:

Hmm......na het lezen van die review van jou ben ik toch wel een beetje geschrokken....

ARgh........d8 dat die setjes het wel goed deden..........blijkbaar niet dus :(

Misschien toch maar een Sony setje voor 1500 piek kopen. Of zo''n Digitheater DTS.....hoewel ik bang ben dat die laatste ook wel bagger zal klinken met gewone muziek :(

Kan iemand me een leuke speakerset aanraden (hoeft geen decoder bij, mag wel :)) van onder de 1500 pieken?

Gadgeteer

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 25 april 2001 13:14 schreef PsychoG het volgende:
K''heb wel wat webspace... Mail maar.. dan knal ik het wel online.
On it''s way :).

Nu baal ik toch wel een beetje dat adsl adsl is. 6k up met 1mb is toch wat weinig :(.

Waar

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt slechts een dubbelpost....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar het blijkt een triplepost!!!

(nieuw persoonlijk recordje :o)

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

http://www.gijsbert.demon.nl/tweakers/review08.doc

edit:
Lang leve mijn intelligentie

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 15:45 schreef PsychoG het volgende:
http://www.gijsbert.demon.nl/review08.doc
404 Not Found
URL ''/review08.doc'' cannot be found.
Please refer to http://www.homepages.demon.co.uk/errors/404.html for a list of possible causes for this error.

--------------------------------------------------------------------------------

thttpd/1.00.disbu

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 25 april 2001 15:45 schreef PsychoG het volgende:
http://www.gijsbert.demon.nl/review08.doc
www.gijsbert.demon.nl/tweakers/review08.doc

Moet je wel de goeie URL online zetten he? ;)

[edit]
Hhmz, als ik ''m hier aanklik gebeurt er weinig, rechts-klikken en "save target as" of "doel opslaan als.." werkt wel.

Verwijderd

ok, das beter! Bedankt.

• Jag

Jag

En de mirror :):
De review

• Jag

Jag

Op woensdag 25 april 2001 10:04 schreef Rookstar het volgende:
Jag:

Hmm......na het lezen van die review van jou ben ik toch wel een beetje geschrokken....

ARgh........d8 dat die setjes het wel goed deden..........blijkbaar niet dus :(

Misschien toch maar een Sony setje voor 1500 piek kopen. Of zo''n Digitheater DTS.....hoewel ik bang ben dat die laatste ook wel bagger zal klinken met gewone muziek :(

Kan iemand me een leuke speakerset aanraden (hoeft geen decoder bij, mag wel :)) van onder de 1500 pieken?
Ik hoop ook nog een 2.1 setjes review te gaan doen, maar dat duurt nog wel ff. Dat zou iig een oplossing kunnen zijn voor jou. Iets zoals de Klipsch set.
Maar wat je zeker ook moet overwegen is een HiFi set. Zoals je kon zien in de review kan je best wat aardigs krijgen voor weinig (al ben ik absoluut niet streng geweest voor de setjes in de review tov van mijn eigen set, dus reken er niet op dat je voor 1000,- een echte serieuze HiFi set kan krijgen).
Maar denk goed na over de keuze stereo of surround. Bij stereo heb je gewoon veel meer geld per onderdeel beschikbaar, en dat hoor je.
Pagina: 1