[BC3] slecht geluid bij DVD

Pagina: 1
Acties:

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Vandaag mijn eerste (officiele/legale etc) DVD gedraaid in een AOPEN 1240. Werkt op zich perfect, behalve het geluid. Het klinkt namelijk heel krakerig. De kabel gaat van de analog uitgang naar mijn SB AWE 64 gold (ISA). Bij gewone audiocd''s geen enkel probleem. Verder een k6-2 350@350 (ding wordt tegenwoordig instabiel bij 400, maar dat is voor een ander topic misschien ooit nog eens), 256 MB, banshee 2x AGP 16MB op een ASUS P5A mobo.
Ik gebruik nu PowerDVD 2.55 en bij config/audio heb ik alle opties maar geprobeerd. Probleem blijft bestaan, zelfs bij simpele (en enige juiste bij de AWE 64) stereo setting.
Iemand een suggestie om het op te lossen?

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het kan zijn dat je kaartje niet overweg kan met audiosignalen van 48Hz. Audiocd''s zijn normaal gesproken 44.1Hz, wat dus wel goed gaat.

Je zult denk ik toch een nieuw kaartje moeten kopen....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb speciaal voor jou een Sb16Pnp in m''n K6-2 450@500 systeem gegooid, en heb niet dezelfde problemen als jij beschrijft.

Bottleneck audiostream wegens mindere CPU bij jou?
Misschien is dan een sneller CPU of een MPEG kaartje wat voor jou.

overigens gaat het 48khz verhaal alleen op voor digitale geluidsstromen, als je met een analoog kabeltje werkt zit je met 0-20khz analoog.....

k6-2 350@350 -> je draait toch wel Win98SE of anders een Win95 ios-patch erbij?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pea992
Op zaterdag 21 april 2001 03:51 schreef unicorn7 het volgende:
Ik heb speciaal voor jou een Sb16Pnp in m''n K6-2 450@500 systeem gegooid ...
Bottleneck audiostream wegens mindere CPU bij jou?
Bedankt :) Ik zal het nog eens proberen voor de zekerheid met een SB128 PCI; je weet maar nooit ;) De volgende stap is inderdaad om de cpu en mobo te upgraden zodra ik weer wat extra geld heb. Tot dan zal ik het waarschijnlijk hier mee moeten doen dan vrees ik dus.
k6-2 350@350 -> je draait toch wel Win98SE
WinME. Om de een of andere vage reden heb ik nooit een stabiele install van 98SE kunnen krijgen op mijn systeem. :(

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem... Computer gereboot naar w2k en weg probleem!!

ps. celly 466@525 256Mb awe-64

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde wanneer ik PowerDVD gebruik. Beeld gaat niet vloeiend en krakend geluid zo nu en dan. Mijn videokaart zal wel te minnetjes zijn en zal de CPU niet te hulp schieten (100% load met een Duron@1Ghz)
Probeer een Cinemaster based player.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het probleem heb ik ook !
Ik gebruik WinDVD2000 met een AWE64 (isa), vreemde is dat ik met WinDVD1.92 (asus DVD) geen problemen had.

Ik heb het geluid wel weten te verbeteren met DVDgenie waar voor Windvd ook wat geluidsopties in zitten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

De tijd dat ik een DVD speler had aangeschaft had ik mijn AWE64 GOLD al niet meer... Ik had em juist verkocht omdat ik veel DivX''en niet goed kon afspelen als ze 48KHz geluid bevatten. Geluid begon dan meer als iets van 11KHz te klinken inplaats van dat ie het op de juiste manier zou moeten downsampelen naar 44.1KHz.
Jammer dus en die kaart moest de deur uit :(

Ik denk dat dit probleem dus ook optreed bij die DVD''s.

Heb nu een SB Live! Value en dat werkt uiteraard wel goed.

• pea992
veel opties dus. Ik zal het ''s in 2k testen. Cinemaster geeft ook geen probs meer met geluid maar lijkt net te zwaar omdat ik nu schokkend beeld krijg. Misschien een aangepaste videodriver ervoor zien te vinden.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde DVD drive en het probleem bleek in de DMA setting te zitten deze moet enabled zijn en die stond niet aangevinkt.

• pea992
helaas, die truuk werkt bij mij niet:
"Dit apparaat werkt niet goed omdat een apparaat waar dit apparaat afhankelijk van is, Secundaire IDE controller (dubbele fifo), dynamisch is uitgeschakeld." En om nou te zeggen dat daar iemand duidelijk heeft proberen te zijn bij M$... nee... Dat zegtie nu van mijn CDRW (master)... DVD is uberhaupt uit het systeem verdwenen nu...

• pea992
gelukkig maar dat er een herstel systeem inzit in ME, want hier kwam ik anders niet uit: mijn 2de IDE controller was geblokkeerd. Nieuwe hardware vond ''m wel maar zei dat de driver goed was. Ik kon hem niet uit mijn hardwareprofiel verwijderen. Beide apparaten op die IDE kabel waren uit mijn systeem verdwenen (CDROM & CD-RW) en in veilige modus kon ik ook niks aanvangen :?
Dit brengt me op een andere vraag: hoelos je dit soort problemen makkelijker op?
Pagina: 1