[BC3] Sony MZ-R70 minidisc vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben sinds een aantal uren de (trotse?) bezitter van dit apparaatje. Nu valt me op dat bij het aanzetten het apparaat van die vreemde, relatief luide, geluiden maakt. Ook tijdens het opnemen en afspelen maakt die van die geluiden die je ook bij een MO-drive hoord. Is dit normaal? het geluid is vrij luid, dus niet dat je je oor bij het apparaat moet houden om het te horen.

Wie helpt mij met deze vraag, zodat ik me misschien alsnog een trotse bezitter mag noemen!

bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21
Helemaal normaal hoor, echt, maaruh volgens mij komt dat voornamelijk door de energie-besparingsfuncties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 21:40 schreef Arjenn het volgende:
Helemaal normaal hoor, echt, maaruh volgens mij komt dat voornamelijk door de energie-besparingsfuncties enzo.
Ow, maar kun je die functies niet uitzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
Hey,

Dat geluid is echt normaal.
Ik heb ook de MZ-R70 en heb dat geluid ook.
Als je je muziek ff wat harder zet hoor je er nx van :).
En je kan het met het uitzetten van een functie niet veranderen.

Jasper

P.S. zie voor meer info mijn MD site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Dank u allen!
Ik voel me nu al steeds meer een trotse bezitter :)
Het is wel ff wennen dat het zo lang duurt voordat een cd/mp3''s op minidisc staat. Ben namelijk een mp3 speler gewend, maar die is helaas gejat. Vandaar dit nieuwe speeltje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 21:54 schreef jasperj het volgende:
Hey,

Dat geluid is echt normaal.
Ik heb ook de MZ-R70 en heb dat geluid ook.
Als je je muziek ff wat harder zet hoor je er nx van :).
En je kan het met het uitzetten van een functie niet veranderen.

Jasper

Leuke informatieve site trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ja is normaal geluid.. heb ik ook .. zelfde speler..

Hij buffert eerst in zijn geheugen.. (ca 30sec).. en dan stopt hij met draaien.. als het geheugen bijna leeg is begint hij opnieuw met bufferen.. en dat is wat je hoort.. het spinnen van het motortje en het lezen van de laser.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20474

Dit klopt helemaal...
Helaas is dit dus geen functie die je uit kan schakelen...:(

Veel plezier met je MD-spelertje...
Digit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 21 april 2001 13:09 schreef tbusquet het volgende:
Ja is normaal geluid.. heb ik ook .. zelfde speler..

Hij buffert eerst in zijn geheugen.. (ca 30sec).. en dan stopt hij met draaien.. als het geheugen bijna leeg is begint hij opnieuw met bufferen.. en dat is wat je hoort.. het spinnen van het motortje en het lezen van de laser.
Om ff lekker te zeuren: Volgens mij werkt een MD niet met een laser, maar net als met een cassette (:r) door middel van een kop die de magnetische velden op het schijfje afleest... Ik kan het mis hebben :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19295

Op zondag 22 april 2001 10:44 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

Om ff lekker te zeuren: Volgens mij werkt een MD niet met een laser, maar net als met een cassette (:r) door middel van een kop die de magnetische velden op het schijfje afleest... Ik kan het mis hebben :)
Als ik het goed heb werkt het systeem als volgt:

Minidisc werkt met een laser én een magnetische kop: het is een opto-magnetisch systeem. De laser leest informatie tijdens afspelen. Tijdens opname verhit de laser de schijf plaatselijk, waardoor de speciaal op een herschrijfbare minidisc aangebrachte magneetlaag op dat punt gemagnetiseerd kan worden (dit gebeurd bij een hoge temperatuur). De magnetische kop zorgt dan voor het aanbrengen van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Dat klopt ja, een MD is alleen bij een bepaalde temp magnetisch, die temp wordt bereikt dmw van de laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

ow interessant, Ik heb de MZ-R55 en heb dat geluid ook waar genomen en snapte uiteraard gelijk wat het was ;)

Ik vond het lawaai echter wel meevallen :?

Kan iemand mij vertellen of er dan nog verschil in dat geluid zit bij de R70 en de R55?
Volgens mij is het loopwerk zowat identiek dus mijn persoonlijke mening blijft dat dat geluid toch wel erg zacht is!, niet om over te klagen in elk geval. Maar misschien vergis ik me en maakt de R70 weldegelijk meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20474

Nee, de R55 en de R70 hebben allebei een heel andere werking. De R55 maakt veel minder geluid bij het bufferen dan de R70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 21:59 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Leuke informatieve site trouwens!
Ben ik met je eens!!
Alleen eeuh, ik krijg zeer binnekort de
MZ-R90... Ik heb toch geen miskoop gedaan he hiermee...?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook een MZ-R70 en die maakt ook dat geluid. Het is inderdaad wel een beetje irritant, maar je kunt het geluidsniveau natuurlijk ook gewoon wat harder zetten *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Nou ik zou als ik een nieuwe MD zou gaan kopen geen dan zou het geen MZ-R90 zijn, het is een prima ding maar hij mist een paar nieuwe snufjes.

Op b.v. de MZ-R750 (ook op MZ-R900 en nog een paar) zit longplay (tot 4 cd''s op een MD-disc :) en in deze zit een radio ingebouwd.
Hij is wel iets van 750 piek maar dan heb je wel wat.

P.S. Thanxs voor de reacties over mijn site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
bedankt voor al jullie reacties! Ik kan nu eindelijk met een gerust hart genieten van m''n nieuwe spelertje! *D Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23012

[quote
[/quote]

leuke site ja. alleen. jij hebt staan dat er in de mz-r700 een accu zit. dat is nie het geval . er zit 1 penlite. in (ik heb hem)... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Ow bedankt voor de melding.
Ik verander het wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13022

ik vind dat die loading time maar irritant.. :r moet je paar sec wachten voordat je iets hoord.. en vind lawaai ook beetje tries.. heb namelijk R90.. nu heb ik player gekocht snelle loading time goed geluid goed hor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja inderdaad... de loading time is wel irritant. Je kunt niet even snel van track naar track gaan want dan moet hij weer laden.

Het vreemde vind ik echter dat hij dat ook heeft als je hem aan de adapter hebt zitten. Dan zou hij dat normaler wijs toch niet hoefen te doen :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15967

Die loading time komt toch gewoon omdat het zo klein is geworden? Anders wel beetje raar dat de oude versies een discje laden in 1 seconde en in de nieuwe 6 (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
koop je mindisc, win je een mp3 speler! :) Nog iemand geinteresseerd in een mooie, gloedje nieuwe MZ-R70? :+
Pagina: 1