Toon posts:

[BC3] AOPEN 1240 DVD Regio crack

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ontzetten veel searches gebruikt en denk met mij netzoveel mensen die ding proberen regio vrij te maken...

Maar als die 10x40 en 16x40 regio vrij zijn te maken, is het dan niet mogelijk om deze firmare te gebruiken???

En zo ja, heeft iemand het al uitgeprobeerd

Gaarne geen URL''s pasten die al 30 keer genoemd staan in de search waar daar heb je niks aan, kom je alleen op firmware updates voor deze player die locked zijn:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je met drive info gekeken of ie regio-vrij is???

Ik heb ook een Aopen1240 en toen ik hem er net inzette (primaire master: HD, primaire slave:Aopen 1240.....secundaire master:brander, secundaire slave:HD) toen zei driveinfo dat ie regio-protected was (RP2).
Paar dagen erna had ik een Hotrod gekocht en op me Hotrod heb ik 2 HD''s en op me moederbord> primaire master:Aopen 1240, primaire slave: cd-rom.....secundaire master:brander, secundaire slave: HD NU ZEGT DRIVEINFO DAT ME DVD REGIOVRIJ IS!!!!!!!!!!

dus probeer ff alles IDE aansluitingen en laat ff weten of ''t iets heeft uitgehaald... want ik had eerst op de beurs een andere Aopen1240 gehaald en driveinfo zei dus dat die ook regiovrij was maar ik las op heel internet dat die niet regiovrij te maken zijn (dacht zal wel aan driveinfo liggen)... dus had ik de dag daarna me pa laten proberen me geld terug te halen maar deden ze niet, dus heeft hij die gerolen tegen een nieuwe (die ik nou heb) en de rest vh verhaal kun je hierboven lezen.....Echt zwaar wazig al zeg ik ''t zelf

PS ik heb nog geen andere regio DVD''s gespeeld alleen regio 2 dus weet niet zeker of hij ook echt regio-vrij is nou!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij zei ie eerst ook regiovrij maar nu niet meer:(

Ik heb ook met een of ander proggy de regio op 0 gezet zodat ie alles zou kunnen spelen maar toen speelde ie nix meer, maar gouw terug gezet.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11
Heb je Scavanger geprobeerd?

• Hyperbird
  • Niet online
Weet ik niet meer iig werkte het niet

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 19:30 schreef Wasa het volgende:
heb je met drive info gekeken of ie regio-vrij is???

Ik heb ook een Aopen1240 en toen ik hem er net inzette (primaire master: HD, primaire slave:Aopen 1240.....secundaire master:brander, secundaire slave:HD) toen zei driveinfo dat ie regio-protected was (RP2).
Paar dagen erna had ik een Hotrod gekocht en op me Hotrod heb ik 2 HD''s en op me moederbord> primaire master:Aopen 1240, primaire slave: cd-rom.....secundaire master:brander, secundaire slave: HD NU ZEGT DRIVEINFO DAT ME DVD REGIOVRIJ IS!!!!!!!!!!

dus probeer ff alles IDE aansluitingen en laat ff weten of ''t iets heeft uitgehaald... want ik had eerst op de beurs een andere Aopen1240 gehaald en driveinfo zei dus dat die ook regiovrij was maar ik las op heel internet dat die niet regiovrij te maken zijn (dacht zal wel aan driveinfo liggen)... dus had ik de dag daarna me pa laten proberen me geld terug te halen maar deden ze niet, dus heeft hij die gerolen tegen een nieuwe (die ik nou heb) en de rest vh verhaal kun je hierboven lezen.....Echt zwaar wazig al zeg ik ''t zelf

PS ik heb nog geen andere regio DVD''s gespeeld alleen regio 2 dus weet niet zeker of hij ook echt regio-vrij is nou!!!!
En is hij nu regio vrij of nog steeds niet geprobeerd?

Heb namelijk ook een AOPEN 1240 dvd en natuurlijk ook RP2 :(

• BC3 Victim
Hey laat ff weten of het werkt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zie de volgende site:

http://salebios.tiger2.net/stuff/cdrom/firmware/Aopen/DVD-1240/index-e.htm

Ik heb hem alleen niet uitgeprobeerd!!

Verwijderd

Topicstarter
Vage Site???? hmz en wie zegt dat deze firmware gepatched is??? staat er niet bij, vage chinese site :(

• Hyperbird
  • Niet online
WIE TEST HET!!!!

:P

Verwijderd

ik heb hem in dos gerund.
proggie werkte wel ,
heb toen fyle driverinfo11 gedraaid.
gaf aan problemen met regio detect
mogelijk geen dvd mogelijk.
heb die 1240 vandaag er pas ingezet
ik heb nog geen dvd film vandaar ik het niet weet of het werkt
heb wel voor het zeker weer even die r22
trug gezet

heb dit al geprobeert maar gaf daar na het draaien van driver info 11 een foutmelding zie bovenstaande tekst wou even weten of andere dat ook hebben

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm

Hierstaan Aopen 1240 firmware updates.

And The Only One

Verwijderd

wat bedoel je daar mee.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

-Aopen DVD-1240/AMH (12X/40X) R04, R05, R06
(Known firmware : R04 / R05 / R06)
The available firmware update are RPC-2 (region protected)
RPC-2

-Aopen DVD-1240/ASH (12X/40X) R22
(Known firmware : R21)
The available firmware update are RPC-2 (region protected)
RPC-2

And The Only One

• Hyperbird
  • Niet online
Weet iemand het verschil tussen de 1240/AMH en de 1240/ASH, en hoe je kan zien welke je hebt.

Verwijderd

Dat wil ik ook wel eens weten.

Verwijderd

Gentleman het volgende stond op de Firmware page: de crack blijkt dus wel te werken....

_______

Well for the ASH version what I did was get the latest firmware r22 (r06 for AMH version) from the aopen site (version r22) you can find it on the firmware page (remember this has to be done under a pure DOS session!)
So flash to r22 (r06) and then get then get the crack from this page http://salebios.tiger2.net/stuff/cdrom/firmware/Aopen/DVD-1240/index-e.htm
d/l the file rcc.exe again run this under a Pure DOS session select drive crack!
Reboot and you should be able to any zone discs. I tried it with region 4 and region 1 discs and it was OK. :)
_______

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

hyperbird ... check je aopen dvd. Bovenop staat wat interessante info.

MODEL.NO.: DVD1240
EXTEND NO.: ASH

ik ga die r22 + rcc patch zometeen proberen, resultaten volgen dus nog

• Rhy

Rhy

driveinfo v1.1 op mijn AOpen 1240DVD ASH R21 losgelaten en drive is RPC-2 (region protected)

flashen naar R22 gaat goed, mits(!) de drive is aangesloten als slave. Als master wordt de drive wel herkend, maar dan komt er tijdens het updaten een foutmelding "Xfr ffffff" ofzoiets. Maar dan wordt keurig de firmware gerecovered, dus niks aan de hand.

Vervolgens weer met driveinfo gechecked en drive is nogsteeds RPC-2.
Nu rcc.exe erop losgelaten.
Driveinfo meld nu dat de drive geen DVD''s meer zou kunnen lezen. Als tips wordt er gegeven om UDMA uit te schakelen en/of laatst VIA4in1 drivers te installeren. UDMA uitgeschakeld ... nogsteeds zelfde effect.
Ik gebruik VIA4in1 v4.29 final (de laatste versie dus). Dus dat is ook allemaal ''goed''.

Als ik mijn pioneer s105 flash, krijg ik met driveinfo keurig te zien dat de dvddrive "regio free" is en dus RPC-1.
Ik mag concluderen dat de AOpen 1240DVD dus niet direct RPC-1 ondersteunt.

Ik heb helaas geen DVD''s hier liggen, dus heb niet kunnen testen of DVD uberhaupt nog kunnen afspelen. (iets wat driveinfo meld dat waarschijnlijk niet mogelijk is). De reden dat driveinfo dit doet is dat er een error optreed in de aspi layer. Dus wat er ook gepatched mag worden in die r22 firmware, driveinfo vind het niet lekker. :(

dus ik denk dat ik dan maar de lite-on 122 ga halen. Kwam in C''T ook best wel aardig uit de test met DVD-R''s lezen.

Verwijderd

dit had ik al eerder toch bevestigd
eerdere postings eerst lezen

• Rhy

Rhy

hmm overheen gelezen dan ... sorry
achja bevestigen kan geen kwaad he

Verwijderd

maakt niet uit hoor,
iedergeval iemand
die hem ook durfde uit te proberen de rest
wachte af.

groeten henke

Verwijderd

Het programma RCC werkt heel goed op de aopen 1240 AMH firmware R06. Driveinfo geeft welliswaar aan dat de drive nog regiobeveiligd is, maar ik kon gewoon een regio1 film afspelen.

• Hyperbird
  • Niet online
Vage chinese kut proggy''s

this player not supported, terwijl het flashen met dat proggy eerst wel lukte (van a-open).

Mischien komt et omdat ik niet meer kan schakkelen tussen regio''s omdat ik die 5 keer al gebruikt heb:'(

Weet iemand of je ook nog een keer hardwarematig kan schakelen?

• BC3 Victim

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 15:44 schreef Hyperbird het volgende:
Vage chinese kut proggy''s

this player not supported, terwijl het flashen met dat proggy eerst wel lukte (van a-open).

Mischien komt et omdat ik niet meer kan schakkelen tussen regio''s omdat ik die 5 keer al gebruikt heb:'(

Weet iemand of je ook nog een keer hardwarematig kan schakelen?
Eerst lukte het flashen van diskette bij mij ook niet. Booten met diskette (zonder drivers) en dan het programma vanaf de harde schijf starten lukte wel.

• Hyperbird
  • Niet online
Thnx, ga het zo ff proberen

• Rhy

Rhy

rambo-2001 ... lees eerst de topic door voordat je weer met de zoveelste zinloze site komt

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ik kan niet eens een firmware update draaien :?

Ik boot vanaf boot flop.... draai de firmware update vanaf HD.... hij herkend mn Aopen maar ik weet niet meer wat voor melding hij gaf, dus ik dacht probeer die die r22 file die pakte die ook niet........ heel vaag, heb geprobeerd DVD op Slaaf te zetten......

iemand zelfde probleem gehad???

Verwijderd

Topicstarter
NIemand :(

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 18:09 schreef -KOD- het volgende:
Hmz ik kan niet eens een firmware update draaien :?

Ik boot vanaf boot flop.... draai de firmware update vanaf HD.... hij herkend mn Aopen maar ik weet niet meer wat voor melding hij gaf, dus ik dacht probeer die die r22 file die pakte die ook niet........ heel vaag, heb geprobeerd DVD op Slaaf te zetten......

iemand zelfde probleem gehad???
Heb ik dus ook, hij ziet mn brander en dvd-speler, als ik voor de dvd kies zegt ie iets van this player not supported.

Ik heb alles al geprobeerd, ook in een andere pc maar nix werkte:(

Verwijderd

Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Het updaten naar R06 lukte alleen met fa.exe. Dit programma zit bij firmware R05
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Met Dvd_110a.exe lukt het absoluut niet.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb de Aopen 1240 AMH.
Patchen naar R06 firmware lukt alleen met fa.exe, en ik heb mn dvd op secondary slave.
Met fa.exe gepatched: lukte
Erna rcc gedraait: searching regionlock......
patching... : crack error, check your cables bla..
naar windows toe, drive info gestart:
THIS DRIVE HAS NO REGION PROTECTION
:) ziet er wel goed uit opzich dus :)
Maar geen dvd''s liggen om te testen..
Btw: ik heb hiervoor maar 1x een dvd gebruikt

dus:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvdf/1240_R05.zip
Hiervan heb je alleen fa.exe nodig, die pak je dus ook alleen uit.

Daarna:
http://www.aopen.com/tech/download/Optical/dvd/dvd1240_AMH.htm
en dan run je onder DOS
fa R06.bin

Dan http://salebios.tiger2.net/stuff/cdrom/firmware/Aopen/DVD-1240/Rcc.exe
ook runnen onder DOS.. dan gaat ie ff zoeken naar je regiolock.. en dan geeft ie een foutmelding..
Maar als je dan http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvdf/driveinfo11.exe
start, dan kun je zien of het gelukt is..
Tenminste ik weet niet in hoeverre dit proggel te vertrouwen is...
Ik hoor het wel weer.

• Hyperbird
  • Niet online
Yes het werkt, thnx allemaal.

rcc gaf eerst bij mij ook een foutmelding maar toen ik dr een dvd in deed en het proggy nog een keer draaide deed ie het perfect:)

Powerdvd werkt nu met een regio 1 en een 2 cd.

Verwijderd

Werkt niet :(

Verwijderd

Laat het even horen!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11
Hmmmm, ik heb niets geflashed of veranderd en bij mij zegt de driveinfo ook dat de speler alle regio''s afspeeld.
Volgens mij een bugje in het progje

Verwijderd

Op de Firmware page staat nu een RPC1 firmware zie :
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Nu alleen nog effe testen .....:)

Verwijderd

zo...ik heb het ook ff getest: eerst de R06 patch, daarna met RCC...dat progje geeft aan dat het patchen gelukt is, maar driveinfo zegt dat ik nog maar 4x kan wisselen (heb nog maar 1x een regio 2 dvd gebruikt)...kan ik nu continu blijven switchen of ben ik alsnog de bok als de counter op 0 komt??

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 00:51 schreef Iceman het volgende:
zo...ik heb het ook ff getest: eerst de R06 patch, daarna met RCC...dat progje geeft aan dat het patchen gelukt is, maar driveinfo zegt dat ik nog maar 4x kan wisselen (heb nog maar 1x een regio 2 dvd gebruikt)...kan ik nu continu blijven switchen of ben ik alsnog de bok als de counter op 0 komt??
Test het dan gewoon ff, ik heb iig het zelfde gedaan als jij, en ik kan alles afspelen zonder te switchen.

Verwijderd

moet het idd gewoon testen..want ik heb dus nog maar 1x een regio 2 dvd gebruikt; verder nooit gewisseld...

werkt de RCC patch overigens ook bij dvd spelers die al 5x geswitched en dus gelocked zijn? slaat niet op mijn geval; ben echter wel benieuwd.

• BC3 Victim
Ik heb dezelfde drive als robberb, dus met fa.exe uit de .r05 file de .r06 firmware geflasht en daarna de patch voor de .r06 firmware gebruikt

http://members.xoom.com/zozo00/1240_R06_RPC1.zip

Dit bestand bevat rcc en patcht de dvd, het crackprogrammatje geeft aan van niet, maar volgens http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvdf/driveinfo11.exe is de drive regiovrij Heb het getest met Ravisent Cinemaster 2000 en een Amerikaanse en Nederlande regio DVD en het werkt :)

Verwijderd

je weet dat je wel een DVD in je drive moet hebben om dat te testen?
Pagina: 1