[BC3] Versterker springt op protect mode

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Topicstarter
Nee beide zijn niet geaard. Maar dat doe ik zogauw ik thuis ben.

• markklok

markklok

Topicstarter
Nou het probleem is als volgt.
heb mijn pc (met sb live) op mijn versterker aangesloten.

Maar als ik mijn pc aan doe dan hoor ik een zacht bas knal (weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.). En dan springt mijn versterker op protect.

ik weet dat je dit ook krijgt als je kortsluiting hebt maar dat is het niet.

Misschien dat de pc een grote stroom stoot doorgeeft ofzo.

Heeft iemand hier een verklaring voor ???

Verwijderd

Beiden aan hetzelfde geaarde stopcontact en je hebt geen problemen.

Als de versterker geen geaarde stekker heeft, kan je zelf er een aarddraad aan vast maken.

Als het een tuner/versterker is kan je eerst even de attennekabel eraf halen en kijken of het dan wel goed werkt.

• markklok

markklok

Topicstarter
Als ik eerst mijn pc aanzet en dan mijn versterker dan gebeurt er niks.

Is trouwens een marantz receiver 5000 serie
2 dagen oud.

pfffffiew blij dat die protectie mode er is.

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 14:21

fozz

Are You In Or Out?

Is het toevallig een SONY??
Heb ik ook ooit gehad, de cinch pluggen achter maakten kortsluiting. Hete Printplaat moeten vervangen = 300,- :(
Doet het nu wel weer prima :P

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Aarden zal idd waarschijnlijk je probleem oplossen, want nu kan het het geval zijn dat ze beide een ander aard niveau gebruiken, en dan krijg je,..
juist, een spanning, en dat vind je versterker niet leuk, en gaat braaf op protect, (ben blij, je zult niet de eerste die zijn ingangen opblaast)
succes

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58

Convoy

g44p

heb precies het zelfde met een yamaha versterker

• markklok

markklok

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 13:59 schreef freekweb het volgende:
heb precies het zelfde met een yamaha versterker
Heb jij het op kunnen lossen

Verwijderd

dat komt gewoon door je compu...dus idd eerst compu aan, dan versterker pas op de goede ingang zetten(mijn versterker staat ALTIJD aan)....

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mjah ik snap hier iets niet helemaal, Ik heb het namelijk ook prima geaard. Mijn versterker schakelt zichzelf niet uit maar hij plopt wel bij het aan en uitgaan van de PC. Is dit dan ook nog te voorkomen?

Mijn versterker staat namelijk altijd aan en mijn pc eigenlijk ook, dus echt veel last heb ik er niet van. Maar mocht ik mijn pc dan toch eens uitzetten en de volumeknop staat wat hoog dan verschuift de hele kamer een centimeter :)
Ik denk niet dat dat zo gezond is voor mijn versterker en dan vooral mijn speakers in dit geval aangezien de volumeknop uiteraard niets met de ingang van de versterker te maken heeft.

Ik denk eigenlijk dat die plop van je geluidskaart niet weg te werken is.... wel? vertel!! :)

Verwijderd

dat aan en uitploffen is niet te voorkomen en verschilt ook per geluidskaart. Gewoon ff aan denken dat je hem zachter moet zetten als je de pc uitzet.
Wat betreft de beveiliging maakt ie ergens sluiting of je hebt uitgangniveau van je sb veel te hoog staan. (ff volume zachter zetten dus)
Dus als je zelfgesoldeerde kabels hebt zou ik nog ff nalopen of die niet iets van metaal aanraakt (b.v. de versterker zelf, want dan schiet ie gelijk in de beveiliging)
Ik heb mijn pc ook niet geaard, maar hij schiet nooit in de beveiliging. (ook Yamaha:))
Pagina: 1