Toon posts:

[BC3] MAGNAT versterker op een transformator???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

wat dacht je van een accu....:P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een autoradio versterkertje gekocht namelijk een MAGNAT century 520, 4x130w 4/3/2 kanaals. Ik wil ''m namelijk uitproberen, maar heb nog geen auto...:7
kan ik zo''n versterker aan een transformatortje hangens? en natuurlijk met een autoradio....

alvast bedankt.

ps. kan iemand me mischien in het kort vertellen hoe ik zo''n versterkertje aansluit aan een autoradio.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 14:10

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Je kunt hem niet zomaar aan een trafo hangen, aangezien deze wisselspanning levert, en je moet gelijkspanning hebben, net zoals je autoaccu dat zou doen.

Je moet dus je trafo eerst gelijkrichten, als je dat gedaan hebt dan heb je een soort voeding...

Ik denk dat je beter eerst die radio bij een kennis met een auto kan testen, voordat je op deze wijze gaat klooien, wil je het toch doen, dan kun je beter een losse voeding pakken, maar let wel dat je een enorm krachtige moet hebben aangezien je maar 12 volt mag levern (beslist niet meer!!) moet je een voeding hebben die wel 30 of 40 ampére kan leveren...en als je die wil kopen, kun je net zo goed een leuk 2e hands autotje kopen...is wellicht net zo handig... :P

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 14:10

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op vrijdag 20 april 2001 14:58 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
wat dacht je van een accu....:P
Ja, is ook een optie, als je ''em niet langer dan een uur wil testen, of um contant op de lader zet....

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Die versterker een uur lang op vol vermogen... dat houden je oren en zeker die van de buren>:)ook niet vol.
Als je hem op spraak nivo hebt staan dan zal hij misschien aan 5A al genoeg hebben of is het pure klasse A :)

Powered bij meergranenbrood.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Gewoon een goede computervoeding pakken..
eentje die 10A bij 12V kan leveren.. heb je al 120watt is best veel hoor.. gewoon niet voluit draaien dat spul dan komt het best goed.. kan je gewoon gaan testen.. en anders zit er wel een beveiliging in die voeding.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 12:44 schreef tbusquet het volgende:
Gewoon een goede computervoeding pakken..
eentje die 10A bij 12V kan leveren.. heb je al 120watt is best veel hoor.. gewoon niet voluit draaien dat spul dan komt het best goed.. kan je gewoon gaan testen.. en anders zit er wel een beveiliging in die voeding.
Je kan nog zo''n goede computervoeding hebben, maar 10A op de 12V lijn ga je echt niet redden. Dit soort stromen vind je alleen op je 5V.
Pagina: 1