Toon posts:

[BC3] digitaal opnemen vanaf cdrom nr MD ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mja gekke is dat het gewerkt heeft...
dus t zal iets in de drivers zijn dat ik verandert heb maar ik vindt echt niet wat...

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een vrij raar (of niet?) probleem:
ik kan zonder problemen mijn mp3s optisch opnemen op MD via men Hercules gametheatre XP. als ik echter cd''s afspeel via cdrom (in winamp) ontvangt de MD geen signaal??gewone wavs zijn geen probleen...
(ik kan de cd wel afspelen)
nog al lastig om al de cds die ik op MD wil te rippen naar mp3, niet?? :)
iemand suggesties? :?

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het signaal van de cdrom dan analoog naar de geluidskaart. Als dit het geval is, kan je alleen maar op de ouderwetse manier naar md opnemen. Als je w2k hebt, kan je instellen dat audio-cd''s digitaal worden afgespeeld. Dat doe je bij de properties van jouw cd-rom/dvd-rom drive in de hardware manager. Dan moet het wel kunnen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 25 april 2001 18:14 schreef LaSAR het volgende:
mja gekke is dat het gewerkt heeft...
dus t zal iets in de drivers zijn dat ik verandert heb maar ik vindt echt niet wat...
Gokje: je kan in je drivers instellen vanaf welke bronnen je de digitale uitgang een signaal laat geven. Uiteraard is dat het signaal wat-ie zelf maakt (mp3''s etc). Maar misschien kan je ook wel aangeven dat-ie een line-in signaal over de digitale uitgang kan sturen. Je cdrom speler is meestal analoog met je geluidskaart verbonden met zo''n audiokabeltje. Dan maakt je geluidskaart er weer digitaal van.

Mogelijkheid twee: je cdromspeler is via de digitale uitgang (die zitten er ook op) aangesloten op je geluidskaart, en je moet aangeven dat-ie dat signaal redirect naar de optische digitale uitgang.

Verder zou het geluid digitaal via je cdromspeler met de geluidskaart weergegeven worden (via de ide-kabel dus). Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, want dat is gewoon rippen op 1xspeed en het wavje dat ontstaat "on the fly" afspelen met een mediaspelertje... ''t zou moeten kunnen, maar onwaarschijnlijk..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp