[BC3] TV tunen zonder tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een TV georven (toch?), maar daar zit geen afstanbediening bij. Op de TV zitten alleen een volume en kanaalknop, dus ik kan hem niet tunen. Das kut. Een universele afstandbediening helpt ook niet voor tunen, dus de enige optie lijkt een nieuwe originele afstandbediening te bestellen bij Grundig. Dat grapje zou 200 piek kosten (geen geintje, I checked).

Behalve het aansluiten van een videoreorder of pc om daar de tuner van te gebruiken weet ik geen oplossingen meer. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding gewoon zelfstandig toch kan (laten) tunen?
Ben benieuwd :)

ps: Het gaat om een Grundig T55-540

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Kun je niet van iemand anders een afstandsbediening lenen. Vaak hoeft het niet eens exact hetzelfde type te zijn.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Op donderdag 19 april 2001 16:02 schreef RubZie het volgende:
Ik heb een TV georven (toch?), maar daar zit geen afstanbediening bij. Op de TV zitten alleen een volume en kanaalknop, dus ik kan hem niet tunen. Das kut. Een universele afstandbediening helpt ook niet voor tunen, dus de enige optie lijkt een nieuwe originele afstandbediening te bestellen bij Grundig. Dat grapje zou 200 piek kosten (geen geintje, I checked).

Behalve het aansluiten van een videoreorder of pc om daar de tuner van te gebruiken weet ik geen oplossingen meer. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding gewoon zelfstandig toch kan (laten) tunen?

ps: Het gaat om een Grundig T55-540
Nounou.....dan heb je dus voor 200 piek een werkende TV? Gewoon remote aanschaffen dus :O

• RubZie
Op vrijdag 20 april 2001 13:37 schreef R Kuipers het volgende:
Kun je niet van iemand anders een afstandsbediening lenen. Vaak hoeft het niet eens exact hetzelfde type te zijn.
Ja nou eh dat zal wel niet zo makkelijk zijn lijkt me. Heeft er iemand hier een Grundig TV die zijn AB wil uitlenen elke keer als er weer een nieuwe zender bij komt?
Op vrijdag 20 april 2001 13:45 schreef stefijn het volgende:

[..]

Nounou.....dan heb je dus voor 200 piek een werkende TV? Gewoon remote aanschaffen dus :O
200 piek voor een werkende TV kijkt me niet echt goekoop hoor. Bovendien als ik een TV koop wil ik wel een goeie, het is nu zo leuk omdat ie gratis is...

Nog anderen met ideetjes??? :)

Verwijderd

Kijk op de onderstaande site
hier kun je een typenummer van je tv opgeven
en zodoende een vervanger voor je AB bestellen , heb ik pas ook gedaan bevalt prima en alles was binnen een paar dagen geregeld kosten per ab 49 gulden en het werkt perfect.:)

http://www.remote-control.nl/afstandsbedieningen/welkom.html

• RubZie
Op zondag 22 april 2001 16:14 schreef js962 het volgende:
Kijk op de onderstaande site
hier kun je een typenummer van je tv opgeven
en zodoende een vervanger voor je AB bestellen , heb ik pas ook gedaan bevalt prima en alles was binnen een paar dagen geregeld kosten per ab 49 gulden en het werkt perfect.:)

http://www.remote-control.nl/afstandsbedieningen/welkom.html
Ja dat geldt dus voor een universele AB die je ook in elke winkel kan kkopen, maar die kunnen de tv niet tunen dat is de grap...
Een originele AB wel, maar dat verhaal ken je :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pak een driepuntsschroevendraaier en schroef daarmee de vier linksachterste schroeven open. Neem vervolgens een half bespeelde videoband, die in longplay is opgenomen, en prop die in het vrijgekomen gat. door nu de videoband voor- en achteruit te draaien (dat kost wat kracht) kan je nu een zender instellen.

Op een gegeven moment wordt je er echt handig in, en je kan zelfs nog een videoband toevoegen, zodat je er een op je favo kanaal kan laten staan.

Verder kan je door op de overgebleven helft van de videoban de goeie code op te nemen met een tv-out (moet je maar eens op crack-sites zoeken), een luxcript decoder inbouwen, zodat je gratis canal+ en consorten kan kijken...

[sorry, ik kon het even niet laten]

serieus:
Wat verwacht je nou voor antwoord? Het lijkt me duidelijk dat er niemand is die weet aan welke potmetertjes je in die TV moet draaien om dee frequenties in te stellen. (dat lijkt me de enige mogelijkheid, als het eventueel zou kunnen). Dat zou dan ook gevaarlijk zijn.

Lijkt me duidelijk dat je echt zo''n ab moet kopen of die TV moet wegpleuren...

zucht...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Geef (mail-ICQ) het typenummer eens dan zal ik zien wat ik voor je kan doen..

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 00:51 schreef RubZie het volgende:

[..]

Ja dat geldt dus voor een universele AB die je ook in elke winkel kan kkopen, maar die kunnen de tv niet tunen dat is de grap...
Een originele AB wel, maar dat verhaal ken je :)
Nee dit klopt niet tenminste niet bij mij ik heb voor mijn aristona breedbeeld een AB vervanger die alle functies van het origineel heeft inclusief tunen e.d hij is in gebruik volledig gelijk aan het origineel alleen een ander merk (wallis).

• RubZie
Op dinsdag 24 april 2001 04:30 schreef JvS het volgende:
serieus:
Wat verwacht je nou voor antwoord? Het lijkt me duidelijk dat er niemand is die weet aan welke potmetertjes je in die TV moet draaien om dee frequenties in te stellen. (dat lijkt me de enige mogelijkheid, als het eventueel zou kunnen). Dat zou dan ook gevaarlijk zijn.

Lijkt me duidelijk dat je echt zo''n ab moet kopen of die TV moet wegpleuren...

zucht...
Nou na wat gezoek ben ik er nu achter gekomen dat je www.remote-control.nl hebt die dus namaak afstandbedieningen leveren met dezelfde functies (wat die gast boven me ook zegt). Dat is al 1 mogelijk antwoord. En misschien zitten er achter het frontpaneeltje nog wel inderdaad knoppies ofzo om iets in te stellen want een fabrikant gaat echt niet allemaal verschillende TV''s maken, ze disabelen gewoon wat features voor lagere modellen. Dat zou een tweede zijn. Genoeg voor jou zo? Je weet nooit wie wat weet he, ik weet geen kut van TV''s anderen vast wel...

Ik he inmiddels zo''n nep AB (das dus geen universele) besteld die moet deze week komen, dus ik ben benieuwd. Die gasten van remote-control zijn ervan overtuigd dat het gaat werken...

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 17:36 schreef RubZie het volgende:

[..]

Nou na wat gezoek ben ik er nu achter gekomen dat je www.remote-control.nl hebt die dus namaak afstandbedieningen leveren met dezelfde functies (wat die gast boven me ook zegt). Dat is al 1 mogelijk antwoord. En misschien zitten er achter het frontpaneeltje nog wel inderdaad knoppies ofzo om iets in te stellen want een fabrikant gaat echt niet allemaal verschillende TV''s maken, ze disabelen gewoon wat features voor lagere modellen. Dat zou een tweede zijn. Genoeg voor jou zo? Je weet nooit wie wat weet he, ik weet geen kut van TV''s anderen vast wel...

Ik he inmiddels zo''n nep AB (das dus geen universele) besteld die moet deze week komen, dus ik ben benieuwd. Die gasten van remote-control zijn ervan overtuigd dat het gaat werken...
Als die nepper niet werk kun je hem terugdoen en een originele bestellen voor rond de 100 gulden die werkt zeker
bij mij werkt alles perfect ook al is het een nepper hij is zelfs beter als het origineel mijn tv reageert veel sneller zelfs als ik 10 meter van de tv sta en totaal de andere kant opricht.

suc6 js

Verwijderd

Nou na wat gezoek ben ik er nu achter gekomen dat je www.remote-control.nl hebt

Na wat gezoek :?:?:?
Dit is dezelfde site die ik je gaf.

Laat even weten of het gelukt is.
Pagina: 1