Kwaliteit is niet het allerbelangrijkste zie ik hier, als het signaal maar niet te vervormd klinkt en hard gaat! Dan neem je gewoon een PA subwoofer van 15" van een goedkoop merk (Marquant, XXL, Powergen) Maar die verkopen meestal alleen typische disco boxen en niet altijd boxen. Zelfbouwen heb je denk ik ook geen zin in, maar ik raad zeker een goedkope PA subwoofer aan. Hifi hoeft echt niet en een PA subwoofer klinkt voor jou doen volgens mij prima op je stereoTOren.
Hiero een bolle sjaak van 12" 300Watt volgens Marquant, niet op letten
http://www.allied-electronics.nl/products/marquant/info/mcw508.htm
Hij komt tot laten we zeggen 30Hz wat me laag genoeg lijkt. En je kunt de bass op redelijk volume al op de 1e verdieping voelen als dit ding beneden staat, dat kan hier al met 2 woofers van ITT van 70Watt continu... Dus hard gaan doet ie.
Ohja GROTE nadeel (voor jou denk ik) is dat je er zelf een kast met basspijpen om moet bouwen. Hij kost F89,- Incl. BTW bij de lokale Kijkshop. Geluid klinkt voor jou denk ik net acceptabel en blazen doet hij.
Nadeel 2, je moet er 2 kopen gezien ze niet een dubbele spoel hebben (dus mono kanaal per box van of links of rechts). Dan nog een kast eromheen, heb je voor F178,- een locale bass machine, echt voor gabbers jah
Wil je toch maar een normale subwoofer dan kun je het beste (voor jou budget) een Eltax Atomic subwoofer nemen. Deze zijn er vanaf ongeveer F400,- met ingebouwde versterker (actief). Jah het spijt me maar een beetje redelijke subwoofer gaat volgens mij al snel rond de F700,- kosten.
Heeft iemand iemand deze al ge test? Conrad
Deze lijkt me beter dan die Marquant die ik liet zien, komt lager (volgens de specs, zal wel geen reet van kloppen maargoed).
-Nadeel 1 is al weggewerkt, kast eromheen bouwen hoeft niet meer.
-Nadeel 2: blijft helaas nog staan (denk ik, staat niets van dubbele speakerspoel in de specs), dubbele spoel is wel handig hier, kun je de woofer tenminste op het rechter EN linkerkanaal aansluiten, met een normale speakerspoel alleen in 1 van beide.