Toon posts:

[BC3] Jaja ALDI heeft weer eens wat (leuks)

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vers van de pers

Hp Digi camera
1.3 mpix
8mb flash (beetje weinig)
max res 1280x960
prijs fl 599,-
ding heeft ook een ingebouwd lcd scherm enzo.

Ik heb nu niet zoveel van digicamera''s maar is het wat?
Tis natuurlijk wel een aantrekkelijke prijs enzo.
En het aantal mpix is wel redelijk maar kun je hiermee een beetje goeie foto''s schieten?

bla bla bla.....

EDIT:

FULL SPEC:

Hewlett Packard Photosmart 215C
- 4,5 cm. LCD kleurenscherm
- echte foto-kwaliteit met een resolutie van 1.3mpixels (1280 x 960 pixels)
- 8mb Compact flash geheugenkaart voor het opslaan van 80 foto''s :?
- eenvoudige aansluiting via de USB interface
- Macrofunctie voor extreme close ups
- Zelfontspanner
- Automatische flits en belichting
- incl. batterijen
- + drivers + draagriem + usb kabel

2 jaar garantie fl 599,- vanaf 25 April

Verwijderd

''k heb ''m gezien in dat info/reclame blaadje, zit zelf ook te overwegen op dit hebbedingetje te kopen. (''t is immers wel HP, en geen onbekend merk of zo)

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Tja, 1,3 megapixel is wat weinig. Ik had liever minstens 2 Mpix gezien. Maar ja, ''t is wel een koopje...

G8-)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie nu net dat die foto camera in de pricewatch goedkoper is dan bij de Aldi!

Verwijderd

bummer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 10:33
Bij fotoquelle heb je voor die prijs ook een Kodak megapixel camera, ik heb nu de HP photosmart 618 en die heeft een hele beroerde sluitertijd, alle foto''s met beweging mislukken, misschien is kodak hier beter in

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Die heeft maar een 4 MB SmartCard. Bij de Aldi zit er een 8 MB bij.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Foto?

Verwijderd

linkje?

Verwijderd

Met dank voor de tip, die wil ik hebben.

Kun je bij de Aldi reserveren?

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Op donderdag 19 april 2001 17:52 schreef arjandijk het volgende:
Bij fotoquelle heb je voor die prijs ook een Kodak megapixel camera, ik heb nu de HP photosmart 618 en die heeft een hele beroerde sluitertijd, alle foto''s met beweging mislukken, misschien is kodak hier beter in
Uhuh! De HP 618 kan je helemaal instellen! Je kan sluitertijd priority en aperture size priority helemaal zelf instellen, volgens mij heb jij zelf helemaal geen verstand van foto''s maken

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

(''t is immers wel HP, en geen onbekend merk of zo)
Hmm, ben echt absoluut ontevreden over alles wat HP de afgelopen jaren uit heeft gebracht in het consumenten-marktsegment (scanners, printers etc...)
Allemaal kwaliteit 0 en support al helemaal niks!
Pas de wat duurdere spullen van HP zijn kwalitatief wat je van HP zou mogen verwachten (Plotters, laserprinters, SCSI scanners e.d.)

Laat je dus vooral niet verleiden door de naam HP!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Het is daar echt een doolhof bij HP, maar ik heb hem gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pandi.hp.com/pandi/graphics/photo/psc215_lg.jpg

Hier is het URL: http://www.pandi.hp.com/pandi-db/prodinfo.main?product=photoc215camera&Region=1

• Fox-Web
Is dit nog wat dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.nl/products/scanners_en_digitale_beeldverwerking/digitale_fotografie/hp_photosmart_c315/pictures/C8452A.jpg

Voor Fl. 829,- bij MyCom

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

lees hier: www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=hp_c215 wat opinies op dpreview.com voor wat gebruikerservaringen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 18:53 schreef olav het volgende:
Met dank voor de tip, die wil ik hebben.

Kun je bij de Aldi reserveren?
Als je bereid bent 1 uur vantevoren aanwezig te zijn heb je er absoluut een, alleen moet je dan wel effe met huisvrouwen vechten, rennen in de winkel, eventueel met karretje om die vrouwen omver te rijden :P;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Fox-Web
Ik ken iemand die bij de Aldi werkt....
Kan handig zijn in zulke situaties.

• Renkie
  • Laatst online: 10-07 17:55
nou, zo goedkoop is dat ding niet
bij www.norrod.nl kost ie 580

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 19:35 schreef Fox-Web het volgende:
Ik ken iemand die bij de Aldi werkt....
Kan handig zijn in zulke situaties.
Een meisje dus? :)

Ik ken er trouwens ook een... Nog nooit gebruik van gemaakt... Wel eens een computer laten reserveren, ik moest nog effe pinnen. Hij zou hem een kwartier achter zetten, als ik niet terug kwam zou hij hem toch verkopen...

Goh, wat kon ik toen snel pinnen. (mocht maximaal 1500,- pinnen) en moest toen ook nog eens in de rij voor de bali bij de bank staan... Toch nog net gehaald, hij zette de doos al terug in de winkel... :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 17:56

ALH

oei oei, gaan we weer met de Aldi :D, maar tja, 1,3 is niet genoeg vind ik!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Xandrios
  • Laatst online: 12:57
bij de makro hadden ze voor (ik geloof) f 899 een 2 Mpixel, met optische zoom.
dat heeft deze niet, dus zoomen lukt niet..
(digitale zoom werkt niet, want daarvoor is de resolutie veels te laag :(

enne zat ook 8 of 16 mb bij geloof ik...

[edit]

domme lui zeg, daar van de makro website:
je hebt een pas# nodig om de aanbiedingen te zien, die heb ik niet :(
Zie ik daar staan goldcart, ik ff klikken, staat er een plaatje van zo''n macro pas, inc # !!!
Vul dat # in, en je bent ingelogd :):)

• Xandrios
  • Laatst online: 12:57
dit is hem:

digitale fotocamera
?Kodak DC-3400?. 2.3 megapixels. 2x optische zoom/3x digitale zoom. 4,5 cm LCD-scherm. Sluitertijd 1/2 tot 1/755 sec. Automatische flitser. Selftimer. 8 MB Compactflash-card. 1 jaar garantie
899.- (1069.81 incl.)

Dit is wel ff f100 goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch !1

(nee, ik werk niet bij de makro, en ik maak ook geen reclame, dit is gewoon om te helpen :))

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=hp_c215
Volgens deze mensen is dit ding een ''ramp''
Er kunnen GEEN oplaadbare batterijen in...
Ik heb zelf deze besteld
Afbeeldingslocatie: http://www.kodak.nl/global/images/mul/digital/cameras/dc215/dc215ProductPg.gif
dit voor maar 499,- :D

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 19 april 2001 13:35 schreef blueeyes het volgende:
''k heb ''m gezien in dat info/reclame blaadje, zit zelf ook te overwegen op dit hebbedingetje te kopen. (''t is immers wel HP, en geen onbekend merk of zo)
Nee, maar wel onbekent in de fotomarkt volgens mij. En voor F599,- voor een digitaal fototoestel koop je volgens mij altijd troep. Vaak zie ik deze toestellen rond de F1100,- in veel bladen staat, gewoon folders van Micro electro etc. gewoon normale veel voorkomende winkels.

Dus ik heb sterk mijn twijfels of je wel een aardig ding KAN kopen voor F599,- Net als dat nieuwe een subwoofer van F100,- ook gewoon niet goed KAN klinken.

• Yokozuna
Op donderdag 19 april 2001 19:16 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Als je bereid bent 1 uur vantevoren aanwezig te zijn heb je er absoluut een, alleen moet je dan wel effe met huisvrouwen vechten, rennen in de winkel, eventueel met karretje om die vrouwen omver te rijden :P;)
Precies, mijn pa kocht laatst een laptop bijde Aldi (PIII-600MHz 64MB 8GB DVD8x) voor F3999,- toch wel een koop lijkt me. En wat bleek, het was de laatste! En we waren nog wel dezelfde dag erom gegaan rond 15:00.

• Padje
Hij kost inkoop 438,- ex btw
Moest ik even kwijt als iemand er al 1 heeft
kan ie dan er een picture die er mee is gemaakt uploaden hier zo dan kan ik kijken of het wat is ....

Want dan ga ik hem bestellen. :-)

• Yokozuna
Op donderdag 19 april 2001 20:53 schreef Cutebritney het volgende:
dit is hem:

digitale fotocamera
?Kodak DC-3400?. 2.3 megapixels. 2x optische zoom/3x digitale zoom. 4,5 cm LCD-scherm. Sluitertijd 1/2 tot 1/755 sec. Automatische flitser. Selftimer. 8 MB Compactflash-card. 1 jaar garantie
899.- (1069.81 incl.)

Dit is wel ff f100 goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch !1

(nee, ik werk niet bij de makro, en ik maak ook geen reclame, dit is gewoon om te helpen :))
Of F70,- duurder! Jij moet nl. ook BTW betalen! En dus is de prijs niet 899.- maar F1069.81 incl. BTW

Verkooptrucs he... Als die F899,- hadden mijn ouders hem nu gekocht. Toch maar die van de pricewatch :)

• Fox-Web
Ik heb al besloten om dat ding dus niet te gaan halen. Ik heb ff vanalles doorgelezen en dat ding blijkt batterijen te vreten. Zelfs als ie uit is heeft ie binnen een dag de batterijen op. Nee, laat maar dan. Ik ben wel weg van de 315c. Die kwam toch aardig goed uit de vergelijkingen. Die is natuurlijk wel meteen een stukkie duurder.

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04-2025
Is iemand wel opgevallen dat je minimaal een 166 Mkz pentium nodig hebt? Lees Mkz (staat echt in het Aldi krantje >:)) Lekkere timing :)

Alleen mensen die een Mkz Pentium hebben mogen 1 kopen :)

Maar even zereneus, kan iemand hier plaatjes laten zien die zo''n camera heeft. En wat is het verschil tussen 1.3 MPixel en 2.0 MPixel (ik heeft namelijk niet zoveel verstand van die digitale zooi) En wat zijn de ervaringen met de tijd die een camera met de batterijen kan? En kunnen er ook oplaadbare batterijen in?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het verschil is dat een 1.3 Mpixel plaatjes kan schieten met een resolutie van 1280x1024 zonder te gaan interpoleren.
Een 2.0 Mpixel haalt 1600x1200. Het verscil zit em in het oppervlak van de CCD, zeg maar de chip waar het licht op valt.
Je kunt het zelf snel vergelijken door een plaatje van 1600x1200 te verschalen naar 1280x1024 en dan beide Full-screen bekijken. Je verliest wat aan details.
Voor normaal gebruik en af en toe een kiekje schieten voldoet dit wel, als je echt fotoŽs gaat maken en ze later uit wil printen komt je met een 2 Mpixel toch net te kort om het een beetje scherp te houden.
1280x960 is ongeveer 8x10 cm op 300dpi (printresolutie)
Een normale foto is (vanaf) 10x15cm en daar heb je zoŽn 1800x1200 voor nodig om dat op 300 dpi er een beetje behoorlijke fotoŽs mee te kunnen maken die er op de printer ook nog fatsoenlijk uit zien.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Hehe typo''s komen vaker voor, doe mij maar zo''n 1,2GB Athlon van Alternate ;):

edit:

plaatje wil niet :(

Verwijderd

Als je zo wat rond kijkt op internet kom je er achter dat het nog voor dat geld niet de beste camera is. Vooral dat niet kunnen gebruiken van oplaadbare batterijen is een probleem. :(

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04-2025
Op vrijdag 20 april 2001 12:31 schreef Gringo het volgende:
edit:

plaatje wil niet :(
Kan je dan een adres geven waar 1 staat? Want ik ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van zo''n camera :)

• Mex

Mex

Fototje met mijn cam..zie enkele postings hierboven voor meer info. Het is de Kodak DC215 gekocht voor maar 499,- bij www.fotoquelle.nl/digitaal.html

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~m.laenen/zooi.jpg

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

ikzelf heb de HP c315. Een 2.1 MegaPixel.
Ben ik zeer tevreden over. Voor maar fl655, bij mycom i-veiling ;-)

Viva la Netherlands!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
Op vrijdag 20 april 2001 20:11 schreef Mex het volgende:
Fototje met mijn cam..zie enkele postings hierboven voor meer info. Het is de Kodak DC215 gekocht voor maar 499,- bij www.fotoquelle.nl/digitaal.html

[afbeelding]
Leuke pen daar trouwens, das pas getweaked...

• Mex

Mex

Leuke pen daar trouwens, das pas getweaked...
Inderdaad....de lijm is nog aan het opdrogen :+

• Mex

Mex

Gaat er nog iemand dit ding kopen...?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-07 20:37
Op dinsdag 24 april 2001 16:37 schreef Mex het volgende:
Gaat er nog iemand dit ding kopen...?
Ik niet.

• 4POX
  • Laatst online: 19:19

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 19 april 2001 20:17 schreef Renkie het volgende:
nou, zo goedkoop is dat ding niet
bij www.norrod.nl kost ie 580
Maar die heeft er maar 4 MB bij zitten..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Nou we het toch over digicams hebben ...
Weet iemand toevallig waar ik tegen een zacht prijsje een smartmedia card kan kopen ?
die dingen zijn namelijk stinkend duur
Ik zelf heb een Ricoh rdc 6000 die kan foto''s maken met een resolutie van 2000x 1480.
met die resolutie kan ik maar 5 foto''s op één card(8mB) zetten ...en dat skiet niet op ....
thnx.....

Verwijderd

ik wil graag foto''s zien

nu ik over dat baterij probleem lees twijfel ik over me aanschaf :(

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13
[OFFTOPIC]
Op donderdag 19 april 2001 20:47 schreef Cutebritney het volgende:
bij de makro hadden ze voor (ik geloof) f 899 een 2 Mpixel, met optische zoom.
dat heeft deze niet, dus zoomen lukt niet..
(digitale zoom werkt niet, want daarvoor is de resolutie veels te laag :(

enne zat ook 8 of 16 mb bij geloof ik...

[edit]

Zie ik daar staan goldcart, ik ff klikken, staat er een plaatje van zo''n macro pas, inc # !!!
allemaal 0''en werkt ook

[ONTOPIC]

ik zou gewoon doorsparen voor een goeie camera met 3,3 of 4,1 miljoen mega pixels aangezien 1x in de 3 of 4 jaar een nieuwe digitale camera koopt heb zelf een dsc 70 van sony ben er zeer tevreden over kwa kwaliteit en deze werkt niet op batterijen maar op een accu

• raphidae
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

offtopic:
Even een vraagje, ik zag een paar keer dat er camera''s geleverd werden met 4 of 8Mb flash geheugen... Hoeveel foto''s krijg je daar op? Ik heb zelf een Nikon, en die werd geleverd met 64Mb, en dat is al een ramp, want in Hi-Res krijg je er maar 25 op ofzo....

Every morning is the dawn of a new error.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 11:26

pinodambini

Dr. Z. Vago

Deze foto is gemaakt met een Fujifilm FinePix 4700zoom:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jmbakker/kast.JPG

Deze ook maar dan op een hogere resolutie: Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jmbakker/close.jpg
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Verwijderd

Heeft iemand de cam al wil graag foto''s zien
>:)

zie [topic=167729]
helaas nog geen foto''s van de aldi cam

• Apie!
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Op donderdag 19 april 2001 20:47 schreef Cutebritney het volgende:
bij mij vraagt ie anders nog om een pincode :(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

ik heb ook een eenvoudige dig. camera van trust-photocam lcd pro.werkt voor mij goed.
wil straks wel een dig.camera die tevens de mogelijkheid heeft om een kleine videoclip te maken enzo door te e-mailen naar iemand.
lijkt me handig zo''n combi-toestel. zijn er al goedkope op de markt?

• Raymond
  • Laatst online: 19:15
lijkt me handig zo''n combi-toestel. zijn er al goedkope op de markt?
Goedkope niet, de sony mavica doet dat. Die zijn redelijk aan de prijs en je kan een filmpje tot zo''n 15 seconden opnemen. (dat lijkt weinig, maar dat valt redelijk mee. Bovendien kan je meestal maar zo''n 1MB mailen.)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 19 april 2001 14:31 schreef Paashaas het volgende:
Hmm, ik zie nu net dat die foto camera in de pricewatch goedkoper is dan bij de Aldi!
Volgens mij is het verschil dat in die camera bij de Aldi 8MB zit in plaats van de standaard 4MB.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

1) foto''s van andere digitale camera''s zijn NIET ontopic en niet interessant
2) Bij de macro is''t geen verkooptruc om''t ex btw te noteren. Zij leveren aan bedrijven en dan is''t normaal om geen btw te noteren, bovendien staat altijd de prijs incl btw er in het klein onder genoteerd
3) Geen oplaadbare batterijen is geen goed idee. Dan ben je al snel duurder uit dan een camera die dat wel ondersteunt en net iets duurder is (bovendien mogen de batterijen wel wat langer meedoen dan 25-30 foto''s als je''t mij vraagt

Doei!
En nu dus geen foto''s meer die niet met dat ding gemaakt zijn

• BC3 Victim
Op de volgende URL staat een hele review van de Aldi-camera, inclusief met dat ding gemaakte testfoto''s:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/PS215/P21A.HTM

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Redenen waarom ik het ding niet koop:

1) Het is een wat halfbakken oplossing: wel een instapmodelletje (je kan heel veel niet instellen), maar toch ook best duur. Als je een instapmodel wil, kan je beter een snertding van 300 gulden minder kopen, en als je mooie foto''s wilt maken kan je beter 300 gulden meer uitgeven.
2) Hij vreet batterijen. Je kan weliswaar volgens sommigen best oplaadbare batterijen gebruiken, maar ik heb toch liever een accu.
3) Het duurt zo''n 8 seconden voor hij een foto heeft opgeslagen en je de volgende foto kunt maken.
4) De prijs is me niet scherp genoeg om nu direct te beslissen, er zijn ook buiten de Aldi vergelijkbare camera''s voor vergelijkbare prijzen te koop.

De plaatjes zijn trouwens van best goede kwaliteit, kijk maar op http://www.imaging-resource.com/PRODS/PS215/P21PICS.HTM

Verwijderd

plaatjes zien er redelijk maar wacht maar tot je gaat printen of ze laat afdrukken bij een photoshop

ik verwijs jullie door naar deze link [topic=167729]

• BC3 Victim
ik zou gewoon doorsparen voor een goeie camera met 3,3 of 4,1 miljoen mega pixels
kan je nog wel ff sparen...

Verwijderd

Er heerst nu ook een aanbieding bij de AH ..
Dit is een kodak, en Wel een 2.1 Megapix
Voor 899,--
!! (799,-- als je 300 airmiles hebt)
LCD: 38 mm kleurenscherm
Met: zelfontspanner, automatische flitser, verwijderbare CompactFlash-kaart voor beeldopslag

Adviesprijs:
1199.00
AH prijs:
899.00 of
799.00
+ 300 Air Miles

Hier kun je hem van voor en achteren bekijken
http://www.ah.nl/multimedia_aanbiedingen/producten/camera/visual.html

Verwijderd

899,- normale prijs voor zoveel staat ie ook bij dynabyte leuke digicam ik ga er waarschijnelijk zo 1 halen :+
Pagina: 1