Toon posts:

[BC3] Een heel vaag probleem met flask

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste versie van de flask encoder. Nu reken ik bet de bitrate calculator de gewenste bitrate uit. Nu heb ik b.v 1000 kbps ingesteld. Als ik dan bij de beeldafmetingen het beeld verklein kom ik nooit aan de 650 MB die ik ingesteld heb.

Nu heb ik een tijd zitten klooien en ik ben erachter dat als ik de beeld afmetingen door 1.5 deel dat ik dan de bitrate met 1.5 moet vermenigvuldigen, maar wat ik nu ook instel. Die bitrate haal ik niet.

Ik heb een dvd van 80 minuten, met een bitrate van 955 en een beeld van 720x480 krijg ik een bestand van 643 MB, als ik dat beeld verklijn naar 480x320 en de bitrate verhoog naar 1300 krijg ik ook een bestand van 650 MB en een betere kwaliteit.

Nu heb ik echter een dvd van 100 minuten en die wil ik op 2 cd''s van 650 MB zetten. Hoppa het beeld verkleinen, bitrate op 2500 kbps en wat denk je de gemiddelde bitrate komt niet eens boven de 600 uit :? dat is toch vaag of ligt dat aan mij. Wat ik ook als bitrate instel.....hij wil hem niet verhogen en het ziet er niet uit.

Iemand bekend met dit probleem??

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Het hangt er ook vanaf hoeveel beelddata er in de film zit.
Zo heb ik laatst Matrix gedaan, en toen ik de .avi opsplitste in 2cd''s bleek 75% van de data op de tweede cd te moeten. dus geen 50/50 opdeling.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Op donderdag 19 april 2001 12:32 schreef nitraat het volgende:
...Nu heb ik echter een dvd van 100 minuten en die wil ik op 2 cd''s van 650 MB zetten. Hoppa het beeld verkleinen, bitrate op 2500 kbps en wat denk je de gemiddelde bitrate komt niet eens boven de 600 uit :?...
Gebruik je niet toevallig de fast-motion codec ??
Die schaalt namelijk niet mee met de bitrate.
Probeer de low-motion codec eens.

Ik maak altijd 2 versies. Een low-motion en een fast-motion.
Low-motion op de bitrate wat ongeveer een 1,2 GB bestand genereerd, fast-motion op maximaal (6000kbps). Fast-motion geeft dan een 600-700 MB bestand.
Dan gebruik ik AVI Revolution of ProjectDivX om de 2 films samen te voegen tot 1 film met superieure kwaliteit :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan dat noem ik nou eens info. Ik ga het gelijk eens proberen. Bedankt ik had idd de fastmotion aan staan.

Weet je waar dat te downen valt. Ik ga zo wel een zoeken, maar ik moet eerst even eten. Mischien dat jij me wat werk kan besparen

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 19 april 2001 12:43 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Gebruik je niet toevallig de fast-motion codec ??
Die schaalt namelijk niet mee met de bitrate.
Probeer de low-motion codec eens.

Ik maak altijd 2 versies. Een low-motion en een fast-motion.
Low-motion op de bitrate wat ongeveer een 1,2 GB bestand genereerd, fast-motion op maximaal (6000kbps). Fast-motion geeft dan een 600-700 MB bestand.
Dan gebruik ik AVI Revolution of ProjectDivX om de 2 films samen te voegen tot 1 film met superieure kwaliteit :)
Heee, dat klinkt interessant. Je maakt dus twee divxjes en die laat je samensmelten met die programma''s? Waar staan ze, op Doom? Gaat dat wel; goed, de ene file is veel groter dan de ander!

Please more explain, klinkt erg goed namelijk, weer een trucje die ik niet ken :)

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Deze programma''s berekenen precies welke codec op elk moment het beste is gezien kwaliteit en beschikbare ruimte. De verschillende groottes van de versies van de film is geen probleem.
Als je het geen probleem vindt om de audio apart te rippen, kun je naar mijn mening het beste Fair Use gebruiken, dat is een alles-in-een (afgezien van audio) DVD-naar-DivX programma, en maakt ook meerdere versies met de verschillende codecs en combineert ze dan. Voor een guide en download: www.doom9.net.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou, heel interessant weer, vannacht maar eens aanzetten, kijken wat ie doet! :)
Pagina: 1