[BC3] welke game heeft de beste sounds

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Ik vind toch wel Prince Of Percia I
Heb de diskette pas geleden nog onder het stof vandaan gehaald en was toch wel onder de indruk van de sounds die uit m''n pc-speaker kwamen :P

musica | fotografica | amalia

Verwijderd

ROFL...

Verwijderd

Bouncing Babies :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zelf vind NFS V :9 toch wel een fantastisch geluidje maken. Egt niet gezond eigenlijk zo perfect.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Pinball Fantasies over PC-Speaker...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Onder DOS hadden de EPIC megagames vet goed geluid (Jazz Jackrabbit, Extreme Pinball, OMF)
Tegenwoordig vind ik niet dat je zegt van, WOW cool geluid.

Nuff Said

• Booster

Booster

Superuser

Argh, edit != quote.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Duke Nukem 3d
shake it baby 8-)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
heb jij pinball fantasies :'(. de mijne is dood. Dat is echt het vetste flipper spel kan je hem niet mailen ofzo:D. zou je kunnen zeggen waar jij hem vandaan hebt die ruleert echt vet.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 20:09 schreef Magic_Mirage het volgende:
heb jij pinball fantasies :'(. de mijne is dood. Dat is echtr het vetste flipper spel kan je hem niet mailen ofzo:d. zou je kunnen zeggen waar jij hem vandaan hebt die ruleert echt vet.
Ik zal mijn diskettebak er eens op nazoeken, maar ik ben bang dat ik em niet meer zo heb liggen.

En ja, het was een gaaf spel, met beter geluid dan elk ander spel uit die tijd :) (over PC-Speaker dan, toen had ik nog geen SB)

• Mirage
[quote]
Ik zal mijn diskettebak er eens op nazoeken, maar ik ben bang dat ik em niet meer zo heb liggen.

En ja, het was een gaaf spel, met beter geluid dan elk ander spel uit die tijd :) (over PC-Speaker dan, toen had ik nog geen SB)
[quote]

hehe oke dan ik zie het wel :). heeft er ook iemand toevallig pinball illusions gespeeld ook een errug vet flipper spel met zeer goed geluid voor een sb.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Beste sounds zitten in Lotus, die muziekjes zijn echt 8-). Als iemand interesse heeft, ik heb ze allemaal geript en kan ze wel sturen maar dan moet je maar een keer contact op nemen...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

De commodore 64 had pas goed geluid!
Er is zelfs nog een internetstation dat 24/7 allemaal c64 tunes uitzendt!

In winamp: ctrl+l en dan invullen: http://194.29.195.240:8000/
Open en genieten maar! Er zitten helaas soms wel es amiga of msx deuntjes bij....

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 20:42 schreef PsyFlux het volgende:
Opzich wel grappig, en zeker voor die tijd wel goed geluid... Maar Pinball Fantasies is toch beter :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 18 april 2001 20:21 schreef zwik het volgende:
Duke Nukem 3d
shake it baby 8-)
OH 11.000Hz 8 bit, love it! Echte audiofielen geluid, althans beter dan een joint stereo 96kbit snel geconpressed mp3 tje :)

• Yokozuna
Ja, het geluid van nieuwe games als Quake3 en UT is echt but naar mijn mening. Ze zijn nooit in wav vorm 44.100Hz 16bit mono. Altijd wel 22.000Hz en 16bit mono en de kwaliteit, die van Quake3 klinken gewoon niet zuiver en met een overmate aan bass.

Die van UT zelf vind ik enorm slecht klinken niet alleen de kwaliteit maar ook de geluiden zelf. Soms opgenomen dat zelf het PROGRAMMA de bass niet meer aan kan, en dat er distortion als het ware is ingebouwd in de wave. Zelfde effect als dat je een wave in Cooledit het signaal 200% upped.

Echt zeer ontevreden over het geluid, het geluid is volgens mij altijd al bijzaak geweest, je betaald nog steeds F99,- voor 1 spel. En dan verwacht je ook gewoon maximale audio kwaliteit en geen soms gewoon mp3 sounds als muziek.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 20:45 schreef Booster het volgende:

[..]

Opzich wel grappig, en zeker voor die tijd wel goed geluid... Maar Pinball Fantasies is toch beter :)
Hmmm, die game ken ik weer niet. Maar de commodore was zekers vooruitstrevend!!!
Ik had 3 spelletjes met SPRAAK... 2 daarvan waren wat losse woordjes, maar bij 1 spel moest je op een radarscherm allemaal vliegtuigen binnenloodsen op vliegvelden en de commando''s die je aan piloten gaf kon je echt horen!

descend to 3400 feet...kgggh, roger :)

En spraakherkenning kon ook... moest je wel een heel pakket kopen met een cartridge en alles. Maar dan kon je de computer wel 200 woorden leren!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[quote]
Op woensdag 18 april 2001 20:16 schreef Magic_Mirage het volgende:
[quote]

hehe oke dan ik zie het wel :). heeft er ook iemand toevallig pinball illusions gespeeld ook een errug vet flipper spel met zeer goed geluid voor een sb.
JAH! Pinball Illusions roelt. Ik heb daarmee gigantische scores kunnen bereiken. Helaas heb ik èm niet meer :(:( (diskette naar de haaien :'(

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 20:54 schreef PsyFlux het volgende:
Hmmm, die game ken ik weer niet. Maar de commodore was zekers vooruitstrevend!!!
Ik had 3 spelletjes met SPRAAK... 2 daarvan waren wat losse woordjes, maar bij 1 spel moest je op een radarscherm allemaal vliegtuigen binnenloodsen op vliegvelden en de commando''s die je aan piloten gaf kon je echt horen!

descend to 3400 feet...kgggh, roger :)
Ja das cool :)

Vind het spijtig dat ik die tijd nooit actief heb meegemaakt... Zit nu dat radiostation te luisteren en het bevalt me wel :)

Maar die gasten waren vaak ook prima muziekmakers :) (en dat scheelt ook)
En spraakherkenning kon ook... moest je wel een heel pakket kopen met een cartridge en alles. Maar dan kon je de computer wel 200 woorden leren!
Ook gaaf, tja de PC liep daarin best wel achter maar dat heb ik allemaal niet meegekregen.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Half-Life

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 20:09 schreef Magic_Mirage het volgende:
heb jij pinball fantasies :'(. de mijne is dood. Dat is echt het vetste flipper spel kan je hem niet mailen ofzo:D. zou je kunnen zeggen waar jij hem vandaan hebt die ruleert echt vet.
Ik heb Pinball Fantasies nog ....
staat op mijn site dive.to/rogier
8-)

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 21:13 schreef Roach het volgende:
Foei en bedankt :)

Ah COOL... Outrun melodietje op dat radiostation :P

Verwijderd

Het geluid van stunts >:).

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 21:05 schreef Booster het volgende:

[..]

Ja das cool :)

Vind het spijtig dat ik die tijd nooit actief heb meegemaakt... Zit nu dat radiostation te luisteren en het bevalt me wel :)

Maar die gasten waren vaak ook prima muziekmakers :) (en dat scheelt ook)
[..]

Ook gaaf, tja de PC liep daarin best wel achter maar dat heb ik allemaal niet meegekregen.
Ik heb et geluk gehad dat ik dat ding voor het symbolische bedrag van 1 piek over mocht kopen van m''n oom die in die tijd vet vooruitstrevend was met computers. Kwas toen ook maar 12 ofzo :)

En die lui wisten inderdaad geweldig creatief om te gaan met de drie stemmen die de commodore tegelijk kon afspelen. Eigenlijk lijkt de commodore 64 geweldig veel op de gameboy color... veel spelletjes en muziekjes van toen kom je ook weer tegen op de gameboy (ook driestemmig)...

• Mirage
oke dan dankjewel ben hem nu aan het downen:) straks weer lekker spelen :)

pinball fantasies en illusions ruleren man >:)

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 21:17 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb et geluk gehad dat ik dat ding voor het symbolische bedrag van 1 piek over mocht kopen van m''n oom die in die tijd vet vooruitstrevend was met computers. Kwas toen ook maar 12 ofzo :)
Wij begonnen met een 8086 laptop zonder HD en later kochten we een 286 met de eerste CD-ROM drive... Mijn mammie was redelijk goed op de hoogte toen (en nogsteeds vrij redelijk). Terwijl iedereen CD-ROM afzeek kocht zei er een, en kijk nu eens? :P

Maar we gaan teveel offtopic :)
En die lui wisten inderdaad geweldig creatief om te gaan met de drie stemmen die de commodore tegelijk kon afspelen. Eigenlijk lijkt de commodore 64 geweldig veel op de gameboy color... veel spelletjes en muziekjes van toen kom je ook weer tegen op de gameboy (ook driestemmig)...
Idd... Kijk bv maar es naar de intro''s van Hybrid... Dat is wel meer dan 3 stemmen dan maar het is toch nogsteeds zwaar cool 8-)

Funky stars .xm roelt...

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 21:20 schreef roys het volgende:
Het geluid van stunts >:).
stunts is ook een toppertje.....
heb ik ook nog ergens in m''n diskette bak ...

• ARE-T
  • Laatst online: 13-08 21:42
Duidelijk Half-Life met een A3D 2 chipset op je Geluidskaart (zoals de mijne, Terratec XLerate Pro) en dan een koptelefoon op en je wordt helemaal gek! (in de positieve zin van het woord gek).

Verwijderd

de muziek in de disco van Larry 1... beter kan niet :)

Verwijderd

Wat dacht je van de muziek van Myth
het spel van de comodore 64
echt werelds...muziek is gemaakt door Maniacs of noise ...:9~

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

TRIBES 2 ~!!!!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Stunts was echt een prachtspel...
zulke spellen maken ze niet meer, alles moet minstens 30000 polygonen hebben, 3 textures over elkaar heen enz.
Stunts was gewoon simpel leuk :)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 21:30 schreef Roach het volgende:

[..]

Me too. laatst nog gespeeld is echt heeel erg cool. Vooral het geluid uit de pc-speaker en de 3d kwaliteit.>:)>:)

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 21:30 schreef Roach het volgende:

[..]

Mijn god dat was een doorbraak! Je kon met gemak al je creativiteit loslaten met de supersimpele track creator, altijd van die leuke tracks uitwisselen met vriendjes. En het eerste software rendering spel of mijn 486 DX2-66MHZ met 16MB ram 33MHz voor F500,- (lager zijn we nooit gekomen hiero).

Dat was echt de tijd toen je nog gewoon ver verslaafd was aan spellen en ze weles meer dan 4 uur 8er elkaar speelde (gehoord van C&C?) jonge dat was nog eens een goede tijd, toen was computeren nog ECHT leuk!

Edit:
Ohja bijna vergeten, de muziek van doorbraak spel Total Annihilation! (klassieke muziek op filmniveau, veel van die enorm zware 35Hz dreunen) wat weerspiegelde die een enorme spanningbogen en climaxmomenten, zo goed, ik kreeg de rillingen ervan op mijn rug, net zoals bij van die suuupergoede hard-trance nummers van tegenwoordig (ratty-sunrise etc.). Maar dit is echt top, echt een must, en het spel kost een F10,- bij de lokale Intertoys (ja kleuterzaak maar wel vaak klassiekers voor geen geld!) en dan krijg je meteen het spel er nog bij ook! (het is maar waar je het voor doet.)

Och joh die goede oude tijd! (Hah kutcomputers maar spelgenot wat nooit meer terug zal komen.)

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 21:52 schreef roys het volgende:

[..]

Me too. laatst nog gespeeld is echt heeel erg cool. Vooral het geluid uit de pc-speaker en de 3d kwaliteit.>:)>:)
Jah 3D!!! Met die mooie 1000Hz midrange die overgeclocked werd met die knop. Jonge wat voor herrie er uit die kleine gastjes kwam, niet normaal. Enig voordeel was dat je qua dBspl sommige (voor die tijd een droobraak!) Trust 1200 Watt PMPO (Jah het toppunt van ergernis!) subwoofers eruit kon blazen met je 1000Hz tonen, niet normaal! Ach jonge goede oude tijd he!

• Foxfire
  • Laatst online: 16-08 13:46
Op woensdag 18 april 2001 21:13 schreef Roach het volgende:

[..]

staat op mijn site dive.to/rogier
8-)
Ik heb hem gedowned; alleen krijg hem niet aan de gang... wat moet ik doen?? In dit spel zitten erg veel goede herinneringen!!! HELP!!

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Van Stargate....nee niet de serie. Spel komt namelijk uit 1983 ofzo. Je werd helemaal gek na 2 minuten als je het geluid niet uitzette.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
wolf3D ! 8-)

vet met de chaingun met het geluid voluit! SKITTEREND!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12

iGadget

Wowsers!

Die games van Epic Megagames (met name de pinball) hadden echt onwijs mooie muziek, gemaakt door Enigma volgens mij. Daar moesten ze nog ''s een remake van maken, en dan met 44KHz, 16 bit stereo (5.1 DTS? :P ) geluid... maar idd vond ik Half-Life ook erg goed. Alleen zaten er onwijs veel mastering fouten op de CD! Tikken, slechte overgangen, drop outs... echt jammer.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Met Lotus kan ik ook erg meegaan, die muziek daarvan dan... Maarverder zijn Settlers 1(over brainwashing musiek gesproken) en OMF toch wel de beste

...gamen blijft leuk...

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Epic (Mega)Games spellen hebben altijd mooie muziek gehad (Epic Pinball, OMF2097, noem maar op), en naar mijn mening hebben ze dat nog steeds. Unreal Tourney heeft een aantal erg kewle songs, waarvan de nodige nog echt duidelijk de oude Epic klank hebben (neem bijvoorbeeld Razorback, ''t nummer van o.a. DM-Liandri en DM-Gothic). Ze hebben daar bij Epic ook niet alleen hun vaste garde aan musicisten, maar een aantal nummers zijn gewoon her en der weggeplukt, beetje geremixt en in ''t spel gezet. Ik draai graag die MODjes van UT (FYI, UT''s tracks zijn MOD muziekjes, alleen ingepakt in UMX bestanden) in Winamp. D''r zitten een aantal hele lekkere tussen.
Maar goed, een aantal van die Epic klassiekers hebben ook erg kewle muziek. Ik heb OMF2097''s muziek ook in MOD formaat, en die klinken ook errug goed.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 20:42 schreef PsyFlux het volgende:

In winamp: ctrl+l en dan invullen: http://194.29.195.240:8000/
Open en genieten maar! Er zitten helaas soms wel es amiga of msx deuntjes bij....
Echt goede site, alleen jammer de server nu overbelast is. :'(

Voor de duidelijkheid, het is in WinAmp CTRL-L (de "el" van Location). Een kennis van mij zag dit bericht en dacht dat het een "ie" van Internet was. De "ie" en "el" lijken in Arial nogal op elkaar (il) en ze heeft nog een 15" scherm met 640*480 resolutie.. :Z
en werkt net een paar weken met een PC

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Lotus had inderdaad meesterlijke muziek..!! Ik heb een paar Lotus remixes online gezet check maar http://www.gijsbert.demon.nl/tweakers echt heerlijke muziek!! ;)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:49
oyeah, klinkt lekker :9~

hoor ik mezelf remix denken?

Verwijderd

Beste muziek vind ik nog altijd Xak 2 op de MSX 2... Vooral met een music pack cartridge van philips... heerlijke bas...het blaast alle C64 Amiga en PC liedjes weg... schitterend :9

Helaas heb ik het beste liedje nog niet op I-net gevonden (wel alle andere liedjes...) :(

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 09:37 schreef Goeroe het volgende:

[..]

Echt goede site, alleen jammer de server nu overbelast is. :'(
yeah, kan maar iets van 5 mensen tegelijk aan... en er zijn dus nog wel behoorlijk veel lui die ff gaan luisteren :)

Enne voor de beste PC muziek nomineer ik ook OMF! Had ook prachtige geluiden en beelden trouwes... Lekker in de powerplant, en dan je tegenstander in die hekken pleuren die onder stroom staan >:) Was echt verslaafd aan dat spel... kheb et zelfs een paar keer uitgespeeld met een jaguar en met een electra zowel in tournament als het spel met de verhaallijn :)
Helaas draaide het op m''n huidige systeem echt te snel om het nog fatsoenlijk te kunnen spelen :(

• Starbolt
  • Laatst online: 19-08 23:36
Op woensdag 18 april 2001 21:40 schreef ARE-T het volgende:
Duidelijk Half-Life met een A3D 2 chipset op je Geluidskaart (zoals de mijne, Terratec XLerate Pro) en dan een koptelefoon op en je wordt helemaal gek! (in de positieve zin van het woord gek).
inderdaad... :)

Verwijderd

Duke 3d

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:06

The End

!Beginning

System Shock 2

Beste geluid. geeft het spel een erug goede sfeer... (Nog betere sfeer dan bij Half-Life)

Verwijderd

Bomb the Bass uit Xenon2 op de amiga....
voortreffelijk voor zn tijd...

ook vond ik het geluid uit alle team17 games wel xtreem funky... zeker kid chaos & project X...

op pc let ik er eigenlijk niet meer zo op, maar kon me pas nog wel herinneren dat ik bij een game had van: jah dit klinkt goed!...
weet alleen niet meer welke het was ;)

muziek van black&white vind ik trouwens ook wel heel goed... lekker van die atmosferische strings... oooohhhh...

mzzlz
;)

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Epic spellen had nog wel erg goed geluid het beste voor die tijd! Heb nog 200 mb ouden spellen nu toch wel weer zin om te spelen! tegenwoordig denken ze veeeels te veel om de grafix laat de game play maar gaaf zijn zoals stunts en offroad (was kut gameplay maar wel cool) akanoid en keen zijn ook nog steeds top spellen voor in de koude winter maanden! :) hmm beetje off topic wehehe ach ja who cares

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

De muziek van Command & Conquer vond ik wel gaaf.
Qua sounds, niet echt bijzonder.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 22:39 schreef Foxfire het volgende:

[..]

Ik heb hem gedowned; alleen krijg hem niet aan de gang... wat moet ik doen?? In dit spel zitten erg veel goede herinneringen!!! HELP!!
moet je in dos opstarten....
GÉÉN dosbox !!!

Verwijderd

NFS 4, het motor geluid van de Ferrari Maranello, damn lekker coooool geluidje gewoon. 8-)

Verwijderd

ROTFLMAO

Jullie zijn echt een beetje |:( geloof ik LOL

Pinball dreams klinkt beter dan quake3 arena....

Aaahahahahahahah suuuuuuuuuure

Mijn dag is weer helemaal goed...
Pagina: 1