musica | fotografica | amalia
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Tegenwoordig vind ik niet dat je zegt van, WOW cool geluid.
Nuff Said
Ik zal mijn diskettebak er eens op nazoeken, maar ik ben bang dat ik em niet meer zo heb liggen.Op woensdag 18 april 2001 20:09 schreef Magic_Mirage het volgende:
heb jij pinball fantasies. de mijne is dood. Dat is echtr het vetste flipper spel kan je hem niet mailen ofzo:d. zou je kunnen zeggen waar jij hem vandaan hebt die ruleert echt vet.
En ja, het was een gaaf spel, met beter geluid dan elk ander spel uit die tijd
Ik zal mijn diskettebak er eens op nazoeken, maar ik ben bang dat ik em niet meer zo heb liggen.
[quote]
hehe oke dan ik zie het wel
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
Er is zelfs nog een internetstation dat 24/7 allemaal c64 tunes uitzendt!
In winamp: ctrl+l en dan invullen: http://194.29.195.240:8000/
Open en genieten maar! Er zitten helaas soms wel es amiga of msx deuntjes bij....
Opzich wel grappig, en zeker voor die tijd wel goed geluid... Maar Pinball Fantasies is toch beterOp woensdag 18 april 2001 20:42 schreef PsyFlux het volgende:
De commodore 64 had pas goed geluid!
OH 11.000Hz 8 bit, love it! Echte audiofielen geluid, althans beter dan een joint stereo 96kbit snel geconpressed mp3 tjeOp woensdag 18 april 2001 20:21 schreef zwik het volgende:
Duke Nukem 3d
shake it baby
Die van UT zelf vind ik enorm slecht klinken niet alleen de kwaliteit maar ook de geluiden zelf. Soms opgenomen dat zelf het PROGRAMMA de bass niet meer aan kan, en dat er distortion als het ware is ingebouwd in de wave. Zelfde effect als dat je een wave in Cooledit het signaal 200% upped.
Echt zeer ontevreden over het geluid, het geluid is volgens mij altijd al bijzaak geweest, je betaald nog steeds F99,- voor 1 spel. En dan verwacht je ook gewoon maximale audio kwaliteit en geen soms gewoon mp3 sounds als muziek.
Verwijderd
Hmmm, die game ken ik weer niet. Maar de commodore was zekers vooruitstrevend!!!Op woensdag 18 april 2001 20:45 schreef Booster het volgende:
[..]
Opzich wel grappig, en zeker voor die tijd wel goed geluid... Maar Pinball Fantasies is toch beter
Ik had 3 spelletjes met SPRAAK... 2 daarvan waren wat losse woordjes, maar bij 1 spel moest je op een radarscherm allemaal vliegtuigen binnenloodsen op vliegvelden en de commando''s die je aan piloten gaf kon je echt horen!
descend to 3400 feet...kgggh, roger
En spraakherkenning kon ook... moest je wel een heel pakket kopen met een cartridge en alles. Maar dan kon je de computer wel 200 woorden leren!
Op woensdag 18 april 2001 20:16 schreef Magic_Mirage het volgende:
[quote]
Ik zal mijn diskettebak er eens op nazoeken, maar ik ben bang dat ik em niet meer zo heb liggen.
JAH! Pinball Illusions roelt. Ik heb daarmee gigantische scores kunnen bereiken. Helaas heb ik èm niet meer :(hehe oke dan ik zie het wel. heeft er ook iemand toevallig pinball illusions gespeeld ook een errug vet flipper spel met zeer goed geluid voor een sb.
Ja das coolOp woensdag 18 april 2001 20:54 schreef PsyFlux het volgende:
Hmmm, die game ken ik weer niet. Maar de commodore was zekers vooruitstrevend!!!
Ik had 3 spelletjes met SPRAAK... 2 daarvan waren wat losse woordjes, maar bij 1 spel moest je op een radarscherm allemaal vliegtuigen binnenloodsen op vliegvelden en de commando''s die je aan piloten gaf kon je echt horen!
descend to 3400 feet...kgggh, roger
Vind het spijtig dat ik die tijd nooit actief heb meegemaakt... Zit nu dat radiostation te luisteren en het bevalt me wel
Maar die gasten waren vaak ook prima muziekmakers
Ook gaaf, tja de PC liep daarin best wel achter maar dat heb ik allemaal niet meegekregen.En spraakherkenning kon ook... moest je wel een heel pakket kopen met een cartridge en alles. Maar dan kon je de computer wel 200 woorden leren!
Verwijderd
Ik heb Pinball Fantasies nog ....Op woensdag 18 april 2001 20:09 schreef Magic_Mirage het volgende:
heb jij pinball fantasies. de mijne is dood. Dat is echt het vetste flipper spel kan je hem niet mailen ofzo:D. zou je kunnen zeggen waar jij hem vandaan hebt die ruleert echt vet.
staat op mijn site dive.to/rogier
Foei en bedanktOp woensdag 18 april 2001 21:13 schreef Roach het volgende:
Ik heb Pinball Fantasies nog ....
Ah COOL... Outrun melodietje op dat radiostation
Verwijderd
Ik heb et geluk gehad dat ik dat ding voor het symbolische bedrag van 1 piek over mocht kopen van m''n oom die in die tijd vet vooruitstrevend was met computers. Kwas toen ook maar 12 ofzoOp woensdag 18 april 2001 21:05 schreef Booster het volgende:
[..]
Ja das cool
Vind het spijtig dat ik die tijd nooit actief heb meegemaakt... Zit nu dat radiostation te luisteren en het bevalt me wel
Maar die gasten waren vaak ook prima muziekmakers(en dat scheelt ook)
[..]
Ook gaaf, tja de PC liep daarin best wel achter maar dat heb ik allemaal niet meegekregen.
En die lui wisten inderdaad geweldig creatief om te gaan met de drie stemmen die de commodore tegelijk kon afspelen. Eigenlijk lijkt de commodore 64 geweldig veel op de gameboy color... veel spelletjes en muziekjes van toen kom je ook weer tegen op de gameboy (ook driestemmig)...
pinball fantasies en illusions ruleren man
Wij begonnen met een 8086 laptop zonder HD en later kochten we een 286 met de eerste CD-ROM drive... Mijn mammie was redelijk goed op de hoogte toen (en nogsteeds vrij redelijk). Terwijl iedereen CD-ROM afzeek kocht zei er een, en kijk nu eens?Op woensdag 18 april 2001 21:17 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb et geluk gehad dat ik dat ding voor het symbolische bedrag van 1 piek over mocht kopen van m''n oom die in die tijd vet vooruitstrevend was met computers. Kwas toen ook maar 12 ofzo
Maar we gaan teveel offtopic
Idd... Kijk bv maar es naar de intro''s van Hybrid... Dat is wel meer dan 3 stemmen dan maar het is toch nogsteeds zwaar coolEn die lui wisten inderdaad geweldig creatief om te gaan met de drie stemmen die de commodore tegelijk kon afspelen. Eigenlijk lijkt de commodore 64 geweldig veel op de gameboy color... veel spelletjes en muziekjes van toen kom je ook weer tegen op de gameboy (ook driestemmig)...
Funky stars .xm roelt...
Verwijderd
stunts is ook een toppertje.....Op woensdag 18 april 2001 21:20 schreef roys het volgende:
Het geluid van stunts.
heb ik ook nog ergens in m''n diskette bak ...
Verwijderd
het spel van de comodore 64
echt werelds...muziek is gemaakt door Maniacs of noise ...:9~
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
zulke spellen maken ze niet meer, alles moet minstens 30000 polygonen hebben, 3 textures over elkaar heen enz.
Stunts was gewoon simpel leuk
Verwijderd
Me too. laatst nog gespeeld is echt heeel erg cool. Vooral het geluid uit de pc-speaker en de 3d kwaliteit.>:)>:)Op woensdag 18 april 2001 21:30 schreef Roach het volgende:
[..]
stunts is ook een toppertje.....
Mijn god dat was een doorbraak! Je kon met gemak al je creativiteit loslaten met de supersimpele track creator, altijd van die leuke tracks uitwisselen met vriendjes. En het eerste software rendering spel of mijn 486 DX2-66MHZ met 16MB ram 33MHz voor F500,- (lager zijn we nooit gekomen hiero).Op woensdag 18 april 2001 21:30 schreef Roach het volgende:
[..]
stunts is ook een toppertje.....
Dat was echt de tijd toen je nog gewoon ver verslaafd was aan spellen en ze weles meer dan 4 uur 8er elkaar speelde (gehoord van C&C?) jonge dat was nog eens een goede tijd, toen was computeren nog ECHT leuk!
Edit:
Ohja bijna vergeten, de muziek van doorbraak spel Total Annihilation! (klassieke muziek op filmniveau, veel van die enorm zware 35Hz dreunen) wat weerspiegelde die een enorme spanningbogen en climaxmomenten, zo goed, ik kreeg de rillingen ervan op mijn rug, net zoals bij van die suuupergoede hard-trance nummers van tegenwoordig (ratty-sunrise etc.). Maar dit is echt top, echt een must, en het spel kost een F10,- bij de lokale Intertoys (ja kleuterzaak maar wel vaak klassiekers voor geen geld!) en dan krijg je meteen het spel er nog bij ook! (het is maar waar je het voor doet.)
Och joh die goede oude tijd! (Hah kutcomputers maar spelgenot wat nooit meer terug zal komen.)
Jah 3D!!! Met die mooie 1000Hz midrange die overgeclocked werd met die knop. Jonge wat voor herrie er uit die kleine gastjes kwam, niet normaal. Enig voordeel was dat je qua dBspl sommige (voor die tijd een droobraak!) Trust 1200 Watt PMPO (Jah het toppunt van ergernis!) subwoofers eruit kon blazen met je 1000Hz tonen, niet normaal! Ach jonge goede oude tijd he!Op woensdag 18 april 2001 21:52 schreef roys het volgende:
[..]
Me too. laatst nog gespeeld is echt heeel erg cool. Vooral het geluid uit de pc-speaker en de 3d kwaliteit.>:)>:)
Ik heb hem gedowned; alleen krijg hem niet aan de gang... wat moet ik doen?? In dit spel zitten erg veel goede herinneringen!!! HELP!!Op woensdag 18 april 2001 21:13 schreef Roach het volgende:
[..]
Ik heb Pinball Fantasies nog ....
staat op mijn site dive.to/rogier
Dat dan weer wel......
Verwijderd
vet met de chaingun met het geluid voluit! SKITTEREND!
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
...gamen blijft leuk...
Maar goed, een aantal van die Epic klassiekers hebben ook erg kewle muziek. Ik heb OMF2097''s muziek ook in MOD formaat, en die klinken ook errug goed.
Verwijderd
Echt goede site, alleen jammer de server nu overbelast is.Op woensdag 18 april 2001 20:42 schreef PsyFlux het volgende:
De commodore 64 had pas goed geluid!
In winamp: ctrl+l en dan invullen: http://194.29.195.240:8000/
Open en genieten maar! Er zitten helaas soms wel es amiga of msx deuntjes bij....
Voor de duidelijkheid, het is in WinAmp CTRL-L (de "el" van Location). Een kennis van mij zag dit bericht en dacht dat het een "ie" van Internet was. De "ie" en "el" lijken in Arial nogal op elkaar (il) en ze heeft nog een 15" scherm met 640*480 resolutie..
en werkt net een paar weken met een PC
hoor ik mezelf remix denken?
Verwijderd
Helaas heb ik het beste liedje nog niet op I-net gevonden (wel alle andere liedjes...)
Verwijderd
yeah, kan maar iets van 5 mensen tegelijk aan... en er zijn dus nog wel behoorlijk veel lui die ff gaan luisterenOp donderdag 19 april 2001 09:37 schreef Goeroe het volgende:
[..]
Echt goede site, alleen jammer de server nu overbelast is.
Enne voor de beste PC muziek nomineer ik ook OMF! Had ook prachtige geluiden en beelden trouwes... Lekker in de powerplant, en dan je tegenstander in die hekken pleuren die onder stroom staan
Helaas draaide het op m''n huidige systeem echt te snel om het nog fatsoenlijk te kunnen spelen
inderdaad...Op woensdag 18 april 2001 21:40 schreef ARE-T het volgende:
Duidelijk Half-Life met een A3D 2 chipset op je Geluidskaart (zoals de mijne, Terratec XLerate Pro) en dan een koptelefoon op en je wordt helemaal gek! (in de positieve zin van het woord gek).
Beste geluid. geeft het spel een erug goede sfeer... (Nog betere sfeer dan bij Half-Life)
Verwijderd
voortreffelijk voor zn tijd...
ook vond ik het geluid uit alle team17 games wel xtreem funky... zeker kid chaos & project X...
op pc let ik er eigenlijk niet meer zo op, maar kon me pas nog wel herinneren dat ik bij een game had van: jah dit klinkt goed!...
weet alleen niet meer welke het was
muziek van black&white vind ik trouwens ook wel heel goed... lekker van die atmosferische strings... oooohhhh...
mzzlz
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Qua sounds, niet echt bijzonder.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Verwijderd
moet je in dos opstarten....Op woensdag 18 april 2001 22:39 schreef Foxfire het volgende:
[..]
Ik heb hem gedowned; alleen krijg hem niet aan de gang... wat moet ik doen?? In dit spel zitten erg veel goede herinneringen!!! HELP!!
GÉÉN dosbox !!!
Verwijderd
Jullie zijn echt een beetje
Pinball dreams klinkt beter dan quake3 arena....
Aaahahahahahahah suuuuuuuuuure
Mijn dag is weer helemaal goed...