[BC3] Krakerig geluid bij zeer zware bassen

Pagina: 1
Acties:

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje oude speakers van Marantz, en nu is de stof tussen de luidspreker en het frontje gaan scheuren, dus hij zit niet meer helemaal bevestigd. Nu krijg ik bij hele lage bassen (bijv. KoRn - Dead Bodies Everywhere .. intro) een soort kraak-geluid erdoorheen. Ik heb gehoord dat je dit bij Marantz speakers makkelijk zelf kan repareren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste doe?

musica | fotografica | amalia

Verwijderd

Dat is op zich niet zo makkelijk om ze te repareren. Je kunt er van uitgaan dat die speakers aan vervanging toe zijn.

Ik begrijp dat je van veel bass. Moet je eens in een audiowinkel naar Acoustic Energy luidspeakers gaan luisteren. Moet je wel je Korn cd meenemen.

De luidspeakers van Acoustic Energy zijn speciaal ontworpen voor hard-rock muziek en pop muziek met veel bas. Acoustic Energy verzwaard de luidspeakers d.m.v. zand. En dit zand versterkt de weergave van de bas.

http://www.acoustic-energy.co.uk

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
klinkt geil =)

Verwijderd

De luidspeakers van Acoustic Energy zijn speciaal ontworpen voor hard-rock muziek en pop muziek met veel bas. Acoustic Energy verzwaard de luidspeakers d.m.v. zand. En dit zand versterkt de weergave van de bas
wat een bullshit...dat zand zit er in om de kast te dempen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 18:36 schreef 2nosedt het volgende:Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste doe?
Ja hoor, dat doe je gewoon niet zelf! :)

Je laat ze "reconen" zoals dat heet. Dat kost niet al te veel. Laat dit doen bij audiolab
van die website
Een ophangrand van foam die van ouderdom vergaan is, kan er op het eerste gezicht nog goed uitzien, totdat hij verpulvert als u hem voorzichtig tussen duim en wijsvinger probeert vast te pakken. Als het zover is dan kunt u naar de winkel stappen voor een set nieuwe luidsprekers of een reparatie overwegen. Een reparatie van de ophangrand kan in een aantal gevallen zinvol zijn- we praten over alle luidsprekers met een foam-ophangrand. In de eerste plaats kan het zijn dat u gehecht bent aan het eigen karakter van uw luidsprekers dat nu niet meer in de huidige luidsprekers terug te vinden is. In de tweede plaats hebben u defecte luidsprekers geen enkele inruilwaarde als u nieuwe wilt aanschaffen.

De prijs voor het vervangen van een ophangrand is afhankelijk van de buitendiameter van de ophangrand. Bel ons even voor meer informatie !
En dat kan dan weer op: 0513-431337

Je hoeft je speakers geloof ik niet daarheen te brengen. Bij RAF in H''sum kan je het ook via hun laten doen (iig anderhalf jaar geleden wel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 18:56 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

hhm ja.
Delflosso, in welke winkel werk jij? (Vroeg ik al eens eerder).

Verwijderd

[/quote]

Klopt! En daardoor worden de bassen beter weergegeven.

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
JvS: Thx for the tip! dat is idd wat er moet gebeuren. Ik heb nu stukjes stof ernaast liggen die verpulveren. M''n pianoleraar zei dat ik het zelf ook kon doen met een oude panty oid, maar gezien de staat van de stof wat er nog zit lijkt me het toch beter om het door een ervaren persoon doen. Ik ben namelijk nog tevreden over deze speakers, ze geven een perfect geluid en ze gaven heerlijke bassen (nog steeds.. maar die lage dus niet meer heh ;)).

Verwijderd

Je moet eens kijken op de internetsite van zwaard-hifi. Hebben een bruut assortiment.

Dit zeggen zij over Acoustic Energy:

Acoustic Energy is een zeer gewaardeerde fabrikant van luidsprekers met een assortiment modellen van compact tot middelgrote zuilmodellen. De solide kastbouw en in de zuilmodellen toegepaste zandvulling zorgen voor een evenwichtige weergave van het hele frequentiebereik. Dit met behoud van de typische Engelse warme sound en krachtige maar droge lage tonen weergave. Deze weergave zal vooral mensen met voorkeur voor stevige popmuziek aanspreken.

En daar ben ik het volledig mee eens.

www.zwaard-hifi.nl

Die speakers van Acoustic Energy zijn overigens best betaalbaar.

Een bookshelf v.a. ongeveer 250,-
en een goede zuil ongeveer 700,-

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 19:02 schreef 2nosedt het volgende:

Ik ben namelijk nog tevreden over deze versterkers, ze geven een perfect geluid en ze gaven heerlijke bassen (nog steeds.. maar die lage dus niet meer heh ;)).
;).

Graag gedaan.

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
ok... ik edit em ff ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 april 2001 19:08 schreef 2nosedt het volgende:
ok... ik edit em ff ;)
Ik laat ''m lekker staan. :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op woensdag 18 april 2001 19:00 schreef delfosso het volgende:

Ja, word BETER ! Word niet versterkt...:z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

dat is toch heel wat anders dan versterken van de bassen....

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 19:47 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

dat is toch heel wat anders dan versterken van de bassen....
Ik heb in mijn per ongeluk een foutje gemaakt. Ik bedoelde natuurlijk niet dat de bassen worden versterkt. Sorry dat het zo over kwam.
Pagina: 1