Toon posts:

[BC3] Geluidsisolatie kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helpt het als ik mijn muren met noppenschuim bewerk, zodat ik ''s avonds harde muziek kan draaien zonder buren lastig te vallen????
Zoja kan waar kan ik dat soort schuim halen? bij de praxis ofzo?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Speakers op spikes zetten heeft meer zin.
en als het kleine speakers zijn die met beugels aan de muur zijn bevestigd: rubber ertussen.
en ''s avonds de bas er wat uitdraaien scheelt ook een hoop.
Overigens kan je ook de loudness op je versterker uitzetten (als je die al aan hebt staan)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

slappe wand aanbrengen......

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik had na de aanschaf van spikes dat mijn interieur 200% minder meeresoneerde, een goede ontwikkeling dacht ik zo!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn NAD 118 heeft geen vies loudness knoppie :x

maaruh ik hem zegmaar alleen zijburen (geen onder of boven buren) dus met dat schuimrubber zal dat niet helpen? En hoe zit het dan met akoestiek binnen mijn kamer dat word neem ik aan wel verbeterd?

<moest "geen" bij :) >

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Volgens mij werkt dat schuim alleen maar voor de hoge tonen, die worden opgeslokt door het schuim waardoor het niet meer op de muur terugkaatst.
Dus waarschijnlijk help je je acoustiek ermee om zeep.
Bassen gaan waarschijnlijk dwars door dat spul heen.
Ik heb geen ervaring met noppenschuim, wel met boze buren >:)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Noppenschuim helpt wel maar niet echt veel.
Zelf heb ik ook een zijkant met me kamer ermee bekleed en daarover dan weer een gipsplaat muurtje.
De beste oplossing is nog van een speciaal soort dunne rubberen platen, deze zijn echt retegoed.
Beplak hiermee je hele kamer (dus ook de vloer) en suc6 gegarandeerd.
Alleen de prijs is wat minder, ik dacht 75 per m2

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 18 april 2001 18:19 schreef Neo het volgende:
Mijn NAD 118 heeft vies loudness knoppie :x

maaruh ik hem zegmaar alleen zijburen (geen onder of boven buren) dus met dat schuimrubber zal dat niet helpen? En hoe zit het dan met akoestiek binnen mijn kamer dat word neem ik aan wel verbeterd?
oude serie dus maar dan wil ik neit weten wat voor prut speakers jegebruikt als je ej loudnes moet gebruiken , of wat voor slecht kwaliteit je bron is

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom hebben ze dat dan in studios.....
Ik dacht juist dat het de akoestiek helpt?!?!

bdw funkfles, doe anders ff niet ongelovelijk triest

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

In studio''s moet het geluid zo direct mogelijk de microfoon in gaan.
Als ze daar niet van die geluidsisolatie hebben dan komt de acoustiek van de studio ook via de microfoon op de mastertape en dan heb je dus een onzuiver geluid.

een lege kamer galmt als de pest, stel je zet een microfoon in die ruimte en gaat er een beetje in bléren dan zal je merken dat je de echo van de kamer dus ook opneemt.
Met geluidsisolatie stop je de galm en heb je dus wel een goede opname (zegt overigens nog niks over je zangkunsten:))
Studio''s zijn over het algemeen ook vrij leeg.
Dat wil zeggen, de opnameruimte zelf.
Achter het glas (waar het mengpaneel zich bevindt) staat het stampvol met apparatuur.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
tnx for the info

Hmm het komt er dus op neer dat ik het beter niet kan doen :(

jammer want zou wel kewl zijn in m''n kamer hehe, damn :(

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Waarom zou je het niet doen? Je moet ''gewoon'' een extra gipswandje op +-20cm van je bestaande muur neerzetten met daartussen glas-of steenwol platen, en 15 cm stilstaande lucht (lucht is de beste isolator) en die gipswand weer bekleden met het bekende absorberende noppenspul. Werkt heel goed. Ik heb zo zelf met een vriend een homestudio gemaakt waar midden in de nacht gedrumd kan worden zonder dat iemand het hoort!

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kamer is 12m^2 dus dat is zegmaar slecht plan want dan hem ik helemaal niks meer over.

Ik wil juist dat noppenschuim omdat ik dat wel een coole ''look'' zou vinden in mijn kamer. En als ik dan ook nog eens mijn geluid harder kan doen ''s avonds als mijn buurman pit is dat nog beter.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 20:32 schreef jellyshock het volgende:
.........lucht is de beste isolator.....
Erm...voor geluid toch echt niet hoor. Lucht kan toch geen trillingen absorberen. Voor warmte misschien (spouwmuur)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Op woensdag 18 april 2001 22:03 schreef stokkie het volgende:

[..]

Erm...voor geluid toch echt niet hoor. Lucht kan toch geen trillingen absorberen. Voor warmte misschien (spouwmuur)
wel eens in een studio of oefenruimte geweest? Dan heb je vast wel eens die dikke muren gezien... daar zit inderdaad veel lucht tussen om te isoleren, en waarom heb je altijd twee deuren met een loze ruimte ertussen? omdat er lucht tussen zit. Echt, ik weet echt wel waar ik over praat.

aAarGhh

Verwijderd

Kurk tegen de muur

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb eigenlijk ook een beetje een geluids probleem; Ik woon in een huis van begin 20e eeuw, in Amsterdam... houten vloeren dus die lekker als klankkasten werken...
Nu draai ik eigenlijk alleen maar DrumnBass... (voor de mensen die dat niet kennen, lijkt het me ook wel voor duidelijk waar deze muziek voornamelijk uit bestaat)
Maar, de bovenburen hebben dus geklaagd dat hun vloer meetrild... zou voor zoiets spikes nou ook helpen? Mijn boxen staan nu dus gewoon op de grond...
Verder is echte geluidsisolatie denk ik niet echt aan te brengen, dan zou ik beter iets in de kelder kunnen bouwen...

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Spikes werken zeker veel.
Klinkt misschien vreemd maar sinds ik grote zware speakers(20kg) heb met metalen voeten nopjes heeft mijn onderbuurman veel minder last van doordreunende bass. Wat dus ook misschien help is een zware plaat/steen, met daarop je speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff vraagje, kan het nou wel of geen kwaad als ik mijn muren bekleed met noppespul. Gaat mijn akoestiek er dan inderdaad aan?????

Zoja dan is kurk dus beste oplossing + spikes voor boxen.

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Squee, spikes verminderen de oppervlakte , dus minder geluid naar beneden toe.
Ik heb ook een stuk minder problemen met m''n onderburen sinds ik spikes heb.
Ik heb 2 300watt Infinity SM 152 Studio monitors, dat zijn 2 flinke vloerzuilen van 37 kilo per stuk..
15" woofers en die gaan volgens de specs tot 28hz...volgens mij gaan ze tot 10Hz >:) (Getest met een tonegenerator)

Niet?
[Specs]

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op donderdag 19 april 2001 02:07 schreef SiGNe het volgende:
Squee, spikes verminderen de oppervlakte , dus minder geluid naar beneden toe.
Dus... spikes zouden dus volgens jou in deze situatie niet echt helpen... ? Ik denk namelijk dat het voornamelijk direct gaat, en niet via de vloer/muur... deze huizen zijn sowieso al gevoelig voor veel geluid.

Please do not contact me telepathically.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Geluid isoleren gaat het beste met verschillen in dichtheid van het medium waardoor het geluid moet reizen. Zo zal je een speaker die in een ballon onderwater zit, niet horen.
Een dubbele wand (hoge dichtheid) met steenwol (lage dichtheid) ertussen zal zeker werken, op voorwaarde dat er geen contact is tussen de twee wanden. Het is alleen zo lastig en duur om uit te voeren.
Al het absorberende spul dat aangeraden wordt, zal je alleen maar verder van huis helpen. Een materiaal doet drie dingen als het geluid tegenkomt:
- doorlaten
- reflecteren
- absorberen
En verschillende materialen doen dit in verschillende mate. Zo zal een betonnen muur weinig doorlaten en absorberen, en veel reflecteren. En het schuim zal veel doorlaten en absorberen en bijna niks reflecteren. Het resultaat is een dode ruimte, en de volumeknop 10 dB omhoog. Meer overlast, lelijke akoustiek en bovendien dat spul tegen je muur dat er niet uit ziet. Niet doen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx jag....

heldere info....

Verwijderd

Je hebt mensen die eier rekjes tegen de muur doen wat niet helpt. Inderdaad, loudness uit (loudness zuigt enorm)
Kurk tegen de muur is een van de betere oplossingen

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
En voor de echte freaks (misschien zijn het de buren) kun je nog altijd uw muren, plafond en vloer vacuum laten trekken.
Geen middenstof = geen voortplanting van geluid.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik spring er ff in ;)

Ik heb bijna hetzelfde probleem, maar dan naar beneden toe. Ik woon in een huis met een erg dun houten vloertje en mijn onderburen hebben al een paar keer de lamp opnieuw op moeten hangen >:)

De oorzaak is overduidelijk mijn nieuwe subwoofer. Zou het echt helpen als ik deze op spikes zet?

Oja, ik weet niet of het uit maakt, maar ik heb vloerbedekking op de vloer liggen (dus geen hout of laminaat ofzo).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1